NEATRENDING

Κόντρα στην κατάργηση των κινητήρων καύσης πάει η Ιταλία

Η ιταλική βιομηχανία έχει να επιδείξει δύο από τους βασικούς κατασκευαστές supercars, τις Ferrari και Lamborghini, που κινδυνεύουν μακροπρόθεσμα από τα πλάνα της ΕΕ.

Μέχρι το 2035 η πρόταση που έχει καταθέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει την οριστική κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που ο ένας μετά τον άλλο από τους mainstream κατασκευαστές προαναγγέλλουν την πλήρως ηλεκτρικής τους γκάμα. Από τις πιο πρόσφατες είναι η Cupra που τελειώνει τους κινητήρες μέχρι το 2030 έως τη Hyundai έως το 2035.

Σε αντίθεση με την Βρετανία που το έχει πάρει απόφαση να μην ταξινομεί από το 2030 συμβατικά αυτοκίνητα, η Ιταλία (συγκεκριμένα, ο υπουργός της οικολογικής μετάβασης της Ιταλίας Roberto Cingolani) βρίσκεται ήδη σε διαβουλεύσεις με την ΕΕ ώστε να εξαιρεθεί από το κανόνα η βιομηχανία της που κατασκευάζει αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Η βασική θέση της εξαίρεσης προέρχεται από το γεγονός ότι αυτές οι εξειδικευμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιορισμένες οικονομίες σε σχέση με τους μεγάλους  κατασκευαστές. Η μετατροπή εργοστασίων παραγωγής και η ανάπτυξη μπαταριών είναι μάλλον δύσκολη για τόσο μικρές βιομηχανίες, έστω και αν ήδη έχουν προγραμματίσει και αυτές την ηλεκτρική τους μετάβαση.

Πάντως, η Ferrari έχει ήδη ανακοινώσει πως δεν έχει πρόβλημα με την προτεινόμενη απαγόρευση κινητήρα καύσης από το 2035. Προσέλαβε ακόμη και τον Benedetto Vigna, έναν βετεράνο της τεχνολογίας, ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο, σηματοδοτώντας την απόφαση της εταιρίας να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Η Ferrari αναμένεται να αποκαλύψει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα το 2025.

Επίσης,  η Lamborghini βρίσκεται σε παρόμοια πορεία παρέχοντας υβριδικές εκδόσεις για όλα τα μοντέλα της έως το 2024, ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό της αναμένεται μετά το 2025. Μένει να δούμε αν τελικά θα προλάβουν οι εξελίξεις την κατάργηση των κινητήρων ή αν όντως οι Ιταλοί καταφέρουν να δώσουν το φιλί της ζωής σε μία τεχνολογία που σε λιγότερο από μιάμιση δεκαετία πιθανότατα θα αποτελέσει παρελθόν.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Το παρακάτω κειμενάκι ληφθέν από την wikipedia μας δίνει την εικόνα του μέλλοντος της ηλεκτροκίνησης στην Ιταλία.
    Το 2014 η Ιταλία κατανάλωσε 291,083 TWh (4790 kWh/άτομο) σε ηλεκτρική ενέργεια, ενώ η κατανάλωση στα νοικοκυριά ήταν 1057 kWh/άτομο. Η Ιταλία είναι καθαρός εισαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας: Η χώρα εισήγαγε 46.747,5 GWh και εξήγαγε 3.031,1 GWh το 2014. Η ακαθάριστη παραγωγή το 2014 ήταν 279,8 TWh. Οι κύριες πηγές ενέργειας είναι το φυσικό αέριο και η υδροηλεκτρική ενέργεια[5].

    Η Ιταλία δεν διαθέτει πυρηνική ενέργεια, καθώς απαγορεύτηκε το 1987 με δημοψήφισμα. Στην Τοσκάνη κατασκευάστηκε ο πρώτος γεωθερμικός σταθμός ηλεκτροπαραγωγής. Το 2014 η γεωθερμική παραγωγή ήταν 5,92 TWh. Όλοι οι ενεργοί ιταλικοί γεωθερμικοί σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκονται σήμερα στην Τοσκάνη[5].
    Στα ισχνά ΣΥΝ είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από υδροηλεκτρικά και γεωθερμικούς σταθμούς ενώ στα βαριά ΜΕΙΟΝ είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο.
    Στα βαρύτατα ΜΕΙΟΝ είναι η εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
    Συμπέρασμα: Χωρίς πυρηνικά εργοστάσια δεν επαρκεί η ενέργεια για ηλεκτροκίνηση. Χωρίς πυρηνική ενέργεια δεν υπάρχει ΠΡΑΣΙΝΗ ανάπτυξη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button