Οι κυρώσεις της Κομισιόν στη Ρωσία δημιουργούν προβλήματα στους ευρωπαίους κατασκευαστές

Οι κυρώσεις θα δημιουργήσουν αρκετά προβλήματα στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αν και όλα θα κριθούν από το πόσο μεγάλες θα είναι αυτές οι κυρώσεις και με ποιο τρόπο θα εφαρμοστούν.

Τα γεγονότα στην Ουκρανία και οι κυρώσεις στην Ρωσία έχουν θορυβήσει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης που δραστηριοποιούνται εκεί.

Το Renault Group έχει το μεγαλύτερο άνοιγμα στην χώρα, καθώς είναι και ο κύριος μέτοχος της Avtovaz, της εταιρίας που παράγει τα Lada και κυριαρχεί στην ρωσική αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέντε από τα δέκα αυτοκίνητα με τις περισσότερες πωλήσεις μέσα στο 2021 ανήκουν στο γκρουπ Renault, το οποίο έχει μερίδιο αγοράς 38% και το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της χώρας, το Lada Vesta.

H Voklswagen έχει εργοστάσιο στην πόλη Κaluga νότια της Μόσχας, που παράγει τα Tiguan και Polo καθώς επίσης και κινητήρες για τα Audi Q7 και Q8. Οι επενδύσεις του γκρουπ στην χώρα ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ.

H Stellantis έχει και αυτό εργοστάσιο στην ίδια πόλη, και κατασκευάζει επαγγελματικά βαν σε συνεργασία με την Mitsubishi. Επενδύσεις έχει κάνει επίσης και η Mercedes-Benz με εργοστάσιο βόρεια της Μόσχας που παράγει E-Class και κάποια SUV.

Μικρότερη έκθεση έχουν η BMW που ακύρωσε έγκαιρα τα σχέδια για εργοστάσιο το 2020. H Ford, αν και η πρώτη εταιρία που εγκαταστάθηκε στην χώρα από το 2002, έχει κλείσει τα εργοστάσιά της από το 2019.

Exit mobile version