NEA

Το Metaverse μπαίνει στο αυτοκίνητό σου

Όταν ακούσαμε για πρώτη φορά ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ και το Facebook αποφάσισαν να γίνουν… Metaverse, αναρωτηθήκαμε περί τίνος πρόκειται. Όταν έγιναν γνωστές οι λεπτομέρειες της μετάβασης, τα ερωτηματικά αντί να απαντηθούν, αυξήθηκαν. Υπήρξαν αρκετοί μάλιστα που θεώρησαν ότι αυτό το βήμα προς το μέλλον είναι περισσότερο ένα βήμα προς το άγνωστο, καθώς φαίνεται ότι άνθρωπος και μηχανή μπορεί να γίνουν ένα πράγμα.

Το Metaverse είναι μία τεχνολογία που σε βάζει στην καρδιά της δράσης με τη μορφή εμβυθιστικής εικονικής πραγματικότητας. Ήδη χρησιμοποιείται από μία σειρά βιομηχανιών που ενδιαφέρονται να το εκμεταλλευτούν, όπως είναι ο τομέας της μόδας ή της διασκέδασης. Στην τελευταία κατηγορία ανήκει και το Facebook όπου το Metaverse είχε ουσιαστικά την πρώτη εφαρμογή του ή ακόμη και οι online πλατφόρμες παιχνιδιών όπως του PokerStars Casino, όπου με την ανάλογη εφαρμογή της τεχνολογίας από την Oculus, η διασκέδαση αλλάζει επίπεδο.

Ένας τομέας που φαίνεται ότι μαγεύτηκε από το Metaverse και την προοπτική του, είναι εκείνος της αυτοκίνησης. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πάντοτε από τους πρώτους τομείς που ελέγχουν τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την προσθέτει στα οχήματα. Άλλωστε, αυτός είναι ένας ακόμη τρόπος για να προσελκύσει νέους πελάτες, να κάνει τα αυτοκίνητα πιο ελκυστικά και, παράλληλα, να αυξήσει την ασφάλεια που είναι το πρώτο ζητούμενο στην επιλογή αυτοκινήτου.

Το metaverse, λοιπόν, είχε αμέσως την προσοχή των κατασκευαστών και υπάρχουν σήμερα αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορεί κανείς να βρει εφαρμογή της νέας τεχνολογίας στα οχήματα. Όχι μόνο στο τελικό στάδιο, εκείνο του αγοραστή, αλλά και στο στάδιο του σχεδιασμού και κατασκευής, ακόμη και σε εκείνο της οδηγικής συμπεριφοράς. Η Hyundai έχει ήδη αναπτύξει ομάδα με το όνομα «Metamobility», όσο φουτουριστικό κι αν φαίνεται αυτό. Οι αρχές της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) βασίζονται στην αναγνώριση προσώπου και στη αίσθηση κίνησης, ενώ η εικονική πραγματικότητα δίνει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με ανθρώπους ή περιβάλλοντα. Οι δύο τεχνολογίες συνυπάρχουν μέσα στο Metaverse και, παράλληλα, όλες μαζί συνυπάρχουν στα νέα οχήματα.

Η απεικόνιση χαρτών και οδηγιών στο παρμπρίζ ενός αυτοκινήτου είναι μία από αυτές, όπως εξηγούν εκπρόσωποι της εταιρείας: «Δεν το βρίσκουμε σε μαζική παραγωγή, αλλά αυτή η μέρα δεν αργεί. Θα υπάρχουν στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου οδηγίες, όπως ειδοποίηση για την επόμενη στροφή ή ότι σε λίγα μέτρα ο οδηγός πρέπει να αλλάξει λωρίδα για να μην χάσει την έξοδο στον αυτοκινητόδρομο». Εννοείται ότι το gps είναι θεμελιώδες σε μία τέτοια συνθήκη, ενώ θα βοηθάει και στην πρόβλεψη, αφού μελλοντικά θα μπορεί να γνωρίζει αν η επιλογή του οδηγού να στρίψει σε έναν δρόμο είναι σωστή. Ο οδηγός δεν γνωρίζει αν υπάρχει ένα συμβάν, ένα ατύχημα ή έργα οδοποιίας, όμως το όχημα μπορεί να λάβει αυτές τις πληροφορίες και να τις μεταδώσει άμεσα.

Τρισδιάστατοι χάρτες, απεικονίσεις infotainment και έκτακτες ειδήσεις ή πληροφορίες, όπως η παραπάνω, θα είναι καθημερινότητα για κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου. Επίσης, στόχος των κατασκευαστών είναι να δημιουργούν μία εμπειρία διασκέδασης μέσα σε κάθε όχημα, όπως η Nissan που έχει προσθέσει ένα… ψηφιακό μέλος σε κάθε οικογένεια, όταν αυτή επιβιβάζεται στο αυτοκίνητο. Μπορεί να ακούγεται τρομακτικό ως σκέψη, όμως ο ψηφιακός συνεπιβάτης θα προσφέρει ιδέες για διασκέδαση εντός του οχήματος, πληροφορίες για την εκάστοτε περιοχή ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να χρειαστεί η οικογένεια για να περάσει πιο όμορφα στη διάρκεια του ταξιδιού.

Στην οδήγηση, το Metaverse θα είναι σε θέση να κάνει το όχημα αυτόνομο. Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, δηλαδή σε περιοχές όπου επιτρέπεται η αυτόνομη οδήγηση, ο οδηγός θα μπορεί να παραδώσει το τιμόνι στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, που θα συνεχίσει τη διαδρομή. Εννοείται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να έχει προγραμματιστεί από πιο νωρίς, πριν ακόμα ξεκινήσει ένα ταξίδι. Το επόμενο βήμα θα είναι οι επιλογές μέσα από το περιβάλλον του Metaverse.

Τι σημαίνει αυτό; Η BMW έχει δημιουργήσει το Omniverse, ένα περιβάλλον στο intranet της γερμανικής εταιρείας, όπου όσοι εμπλέκονται με τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου ή το lifting ενός υπάρχοντος, μπορούν να χρησιμοποιούν το Omniverse για να δοκιμάζουν τις ιδέες τους. Προτάσεις, επιδιορθώσεις, παρατηρήσεις περνούν μέσα από εκεί, με στόχο όχι να δημιουργηθεί το τέλειο μοντέλο για τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά το τέλειο αυτοκίνητο που θα αναδείξει την εταιρεία.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button