NEA

Γιατί πέφτει πάλι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αναμένεται να πέσει ακόμη χαμηλότερα το 2022 από ό,τι το 2021, δήλωσε την Παρασκευή η Ένωση Κατασκευαστών (ACEA), η οποία ήταν ακόμα αισιόδοξη πριν από το καλοκαίρι.

Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ήπειρο αναμένεται να μειωθούν σε 9,6 εκατομμύρια μονάδες, -1% από το 2021 και -26% από το 2019, πριν από την πανδημία, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ACEA.

Με σχεδόν έξι εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2022, η αγορά μειώνεται κατά 11,9% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, μετά από δεκατρείς συνεχόμενους μήνες πτώσης, οι πωλήσεις ανέκαμψαν ελαφρά τον Αύγουστο (+4,4%).

Από την άνοιξη του 2021, η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την Αμερική έχει συγκρατηθεί από μια σειρά υλικοτεχνικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης ημιαγωγών.

Αυτά τα ηλεκτρονικά τσιπ, που παράγονται κυρίως στην Ασία, είναι απαραίτητα για την κατασκευή τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών, αλλά και αυτοκινήτων που φέρουν όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά.

Με τις προμήθειες τσιπ να σταθεροποιούνται, η ACEA προέβλεψε ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων το δεύτερο εξάμηνο του 2022, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία μείωσε αυτή την αισιοδοξία.

“Για να διασφαλίσουμε την επιστροφή στην ανάπτυξη – με αυξημένο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την επίτευξη των κλιματικών στόχων – χρειαζόμαστε επειγόντως ένα καλό πλαίσιο”, δήλωσε ο Oliver Zipse, Διευθύνων Σύμβουλος της BMW και Πρόεδρος της ACEA.

Αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνει μια καλύτερη ανθεκτικότητα των ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού, έναν ευρωπαϊκό νόμο για τις κρίσιμες πρώτες ύλες και μια ταχεία ανάπτυξη του δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας, υπογράμμισε ο κ. Zipse.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Εκτός από το προφανές, δηλαδή την δραστική μείωση της αγοραστικής ικανότητας των καταναλωτών, υπάρχουν και μερικοί άλλοι παράγοντες που ευνοούν την πτώση της αγοράς οχημάτων. Αυτοί είναι:
    1) Η ασαφής και ταλαντευόμενη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
    2) Η αναγγελίες απαγόρευσης θερμικών οχημάτων.
    3) Η μείωση παραγωγής οχημάτων λόγω έλλειψης καυσίμων ή ακριβών καυσίμων.
    4) Η μεταφορά τεχνογνωσίας εδώ και χρόνια σε χώρες παραγωγής εκτός του αρχικού σχεδιασμού, και το πέρασμα της σχεδίασης και παραγωγής σε αυτές τις χώρες.
    Εκτός από τα παραπάνω διαφαίνεται και η τάση από πολλές επιχειρήσεις της ανακατασκευής επώνυμων ανταλλακτικών, και διάθεσης τους στην θέση των καινούριων.
    Όλα τα παραπάνω αποτελούν φυσική και “εξαναγκασμένη” παρακμή την οποία δεν πρόβλεψαν ή αγνόησαν εσκεμμένα οι κατασκευαστές οχημάτων.
    Ευτυχώς μερικοί κατασκευαστές στρέφονται στην λύση εξόδου από το αδιέξοδο, δηλαδή την παραγωγή συνθετικού καυσίμου.

  2. Διοτι οι τιμες των καυσιμων ,τροφιμων κτλπ αυξηθηκαν υπερβολικα και
    λεφτα δεν υπαρχουν , δαπανωνται για τα χρειωδη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button