PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

BMW X1 xDrive 23d [test drive]

Οι καιροί μπορεί να αλλάζουν και μαζί τους και η αυτοκίνηση, που οφείλει να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος της παγκόσμιας ηλεκτρικής μεταστροφής. Για ορισμένες (λιγοστές) περιπτώσεις, οι ριζικές αλλαγές μπορούν λιγάκι να περιμένουν…

Στο άκουσμα της νέας γενιάς BMW X1 δεν μπορείς παρά να περιμένεις κάτι το επαναστατικό και ιδιαίτερο. Από την άλλη, μιλάμε για ένα μοντέλο που είναι υποχρεωμένο να πρωταγωνιστήσει εκ φύσεως (από το 2009 γνωρίζει μεγάλες επιτυχίες), και συνεπώς έπρεπε να διατηρήσει το χαρακτήρα που το έκανε να κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Συν τοις άλλοις, τα μεσαία SUV είναι αυτά πλέον που τραβούν όλο το κουπί για τις εταιρείες και έτσι σχηματίζεται μία συνθήκη που θα έκανε τους αρχιμηχανικούς της BMW να τρέμουν από άγχος μην τυχόν και κάνουν κάτι λάθος.

Αμ, δε! Οι Βαυαροί γνώριζαν πάρα πολύ καλά τι έπρεπε να κάνουν, πατώντας πάνω στη συνταγή της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της BMW. Παράλληλα, πρόσθεσαν πολλές σημαντικές ενέσεις ταυτότητας που κρατούν οποιονδήποτε κακοπροαίρετο μακριά από την κουβέντα περί μονοτονίας.

Αντικρίζεις λοιπόν ένα SUV με μήκος 4,5 μέτρα να φωνάζει από μακριά πως είναι ο ορισμός του premium μοντέλου, με πρώτη εικόνα που σε κεντρίζει είτε είσαι συντηρητικός, είτε λατρεύεις τις αλλαγές. Έντονες ακμές, μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που εκτείνονται μέχρι τα φτερά και πολλές ακόμη λεπτομέρειες που παραπέμπουν μέχρι ενός σημείου στην iX.

Διόλου τυχαίο, αφού η νέα X1 βασίζεται στην δεύτερη γενιά της πλατφόρμας FAAR, που τη συναντάμε από το πιο κλασσικό θερμικό μοτέρ μέχρι και τις αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις της εταιρείας. Ok! Δεκτή η ένσταση ότι σχεδόν όλα τα μοντέλα της φίρμας μοιάζουν πλέον μεταξύ τους, ωστόσο δεν είναι απαραίτητα κακό να υπάρχει μία κοινή σχεδιαστική συνισταμένη ή έστω να επιμένουν οι εταιρείες στα δυνατά τους σημεία.

Ένα από αυτά είναι λοιπόν και το πλαίσιο της νέας X1, που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση χώρων (μακρύ μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,7 μέτρα) και τη μέγιστη δυνατή στρεπτική δυσκαμψία, στοιχεία που αποτελούν καλοδεχούμενη κληρονομιά από της ηλεκτρικές ακριβότερες προτάσεις της BMW.

Αντίστοιχα και το εσωτερικό της X1 δεν είναι πρωτόγνωρο, αφού το premium και hi-tech στοιχείο δεσπόζει όπως και στην 220 (ουσιαστικά αυτούσιο το εσωτερικό), με την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα να είναι από τα πρώτα που παρατηρείς, όπως φυσικά και τις δύο ψηφιακές οθόνες κορυφαίας ευκρίνειας, 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,7 ιντσών για την οθόνη πολυμέσων. Η κομψή διάταξη έχει ονομασθεί Curved Display και όπως προλογίζει ο τίτλος, δείχνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του ψηφιακού κόσμου (και) της X1.

Φυσικοί διακόπτες δεν υπάρχουν, παρά μονάχα ένας πανέξυπνος κυλινδρικός για την ένταση του ήχου και τρείς για την αρχική ένταξη στο υπομενού του εκάστοτε στυλ οδήγησης. Και πάλι όμως για επιβεβαίωση θα χρειαστεί ο οδηγός να παρέμβει στην οθόνη multimedia.

Η ποιότητα τόσο της αφής (αμεσότητα), όσο και αυτή της εικόνας, υποδηλώνουν ότι βρίσκεσαι σε ένα SUV πολλών χιλιάδων ευρώ, με executive χαρακτήρα και τεχνολογίες που θα αργήσουν να μείνουν πίσω στο χρόνο. Από τα gadgets που θα λατρέψετε είναι η ασύρματη φόρτιση που επιτρέπει στο smartphone να μένει σε όρθια θέση, ενώ και η κονσόλα αφήνει έξτρα χώρο για αντικείμενα, ακόμη και αν πρέπει να κάνεις ζογκλερικά για να τα πιάσεις.   

Σε γενικές γραμμές, τέσσερις ενήλικες (ή ακόμη και πέντε με ελάχιστες παραχωρήσεις) θα ταξιδέψουν άνετα, με συντροφιά τα 540 λίτρα του χώρου αποσκευών και τον αέρα πάνω από τα κεφάλια που δεν είναι δεδομένος στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Το εσωτερικό θα λέγαμε πως συνδυάζει ουσία και θέαμα, αφού σε κάθε άγγιγμα αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα και την προσοχή των Γερμανών στη λεπτομέρεια, ενώ ταυτόχρονα τα καθίσματα θα αλλάξουν τη διάταξη τους όταν αυτό κριθεί απαραίτητο. Μοναδική ένσταση το ύψος του χώρου αποσκευών, που σε περιορίζει σε περίπτωση που θέλεις να μεταφέρεις ένα αντικείμενο που δεν είναι εύκολο να «ξαπλώσει» στο πορτμπαγκάζ. Ας όψεται η επιπλέον μπαταρία που καταλαμβάνει τον ανάλογο χώρο κάτω από το δάπεδο για χάρη του ήπια υβριδικού συστήματος.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Ναι καλά διαβάσατε, η κορυφαία πετρελαιοκίνητη πρόταση της BMW στην περίπτωση της νέας X1 συνδυάζεται με ένα mild hybrid 48V υβριδικό σύστημα που προσθέτει 19 ίππους και ενισχύει την οικονομία καυσίμου. Μαζί με τις ανάλογες τεχνολογικές παρεμβάσεις στον δίλιτρο turbodiesel (δύο σειριακά turbo, σκληρότερα χαλύβδινα πιστόνια για μειωμένες τριβές), έχουμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα αθόρυβης λειτουργίας, υψηλής απόδοσης (211 ίπποι, 400 Nm ροπή) και εντυπωσιακής κατανάλωσης καυσίμου για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Σύμφωνα με τον κύκλο WLTP 4,9 λίτρα είναι αρκετά για να διανύσει 100 χλμ. το βάρους 1.765 κιλών γερμανικό μοντέλο, ενώ και στα δικά μας χέρια η κατανάλωση εντός πόλης και χωρίς «τσιγγουνιές» μετά βίας ξεπέρασε της 6 λίτρα/100 χλμ., αριθμοί που σε κάνουν να αναρωτιέσαι γιατί να βιάζονται τόσο πολύ τα μεγάλα κεφάλια να αντικαταστήσουν κάθε τι θερμικό με αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις. Δε βαριέσαι, αυτοί γνωρίζουν σίγουρα καλύτερα.

Το μεσαίο SUV της BMW πάντως εκπέμπει μετά βίας 128 γραμμάρια CO2/χλμ. και μπορεί να κάνει κυριολεκτικά τα πάντα στην άσφαλτο, και ίσως και μερικές φιγούρες εκτός αυτής. Διαθέτει αυτόματο σύστημα τετρακίνησης (τη μετάδοση αναλαμβάνει το νέο αυτόματο 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) που θα σας βγάλει από μία δύσκολη κατάσταση ή θα ανοίξει λίγο παραπάνω το πεδίο σε μία διαδρομή μακριά από την πόλη.

Είναι αρκετά σβέλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα) και ειδικά στο sport μπορεί να χαρίσει ακόμη περισσότερες οδηγικές συγκινήσεις. Το κυριότερο ωστόσο προσόν για την τρίτη γενιά της X1 είναι ο στιβαρός και σίγουρος χαρακτήρας που εκπέμπει πίσω από το τιμόνι της.

Με ένα πολύ διακριτικό στη λειτουργία του κινητήριο σύνολο, σε κερδίζει από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο με τον ολοκληρωμένο οδηγικό χαρακτήρα σε όλους τους τομείς ζωτικής σημασίας, όπως πχ το τρίπτυχο κινητήρας, ανάρτηση πλαίσιο. Ok, αν ψάχνει κανείς να βρει γωνία στο δεκάρικο μπορεί να πει πως θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο άνετη στα περάσματα από χώμα ή φθαρμένους δρόμους αλλά και πάλι μπορεί να έχανε πόντους σε μία κλειστή διαδρομή με απότομες στροφές.

Για να μην κουράζουμε, η νέα X1 αρέσει αρκετά. Διαθέτει φρέσκια εμφάνιση χωρίς να ακροβατεί μεταξύ ριζοσπαστικού και συντηρητικού, ενώ πολύ δύσκολα θα ξενίσει αισθητικά κάποιον. Στο εσωτερικό έχουν γίνει οι απαραίτητες κινήσεις που αρμόζουν σε ένα premium SUV με σπουδαίο όνομα, και από πλευράς χώρων συναντάς αυτό που περιμένεις βάσει των διαστάσεων.

Από κει και πέρα ο δίλιτρος turbo-diesel είναι σύγχρονος και δείχνει πως άδικα ορισμένοι αποφάσισαν να παραγκωνίσουν τόσο γρήγορα τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Πακέτο με το στιβαρό πλαίσιο, το ακριβές τιμόνι και το άμεσο αυτόματο κιβώτιο, δημιουργούν ένα ευχάριστο σύνολο που δεν θα αφήσει πολλούς ασυγκίνητους.

Αυτό βέβαια ζητάει 54.600 ευρώ στην κορυφαία turbo-diesel εκδοχή του, με σύστημα αυτόματης τετρακίνησης και όλα τα απαραίτητα καλούδια εξοπλισμού, ενώ η βασική βενζινοκίνητη είναι κατά 16.000 ευρώ φθηνότερη.

Με λίγα λόγια, η super πετρελαιοκίνητη 4×4 X1 ζητάει όσα και η ηλεκτρική version του γερμανικού SUV, με κόστος χρήσης σαν να τη φορτίζεις σε δίκτυο του εμπορίου, δίχως την ανάγκη για αναμονές ή το άγχος του μεγάλου ταξιδιού. Είναι πληρέστατη πλην όμως αλμυρή στο οικονομικό, χωρίς να θεωρείται υπερεκτιμημένη, άλλωστε όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα, άξιζε και αξίζει τόσο τον ντόρο που προκαλεί γύρω από το όνομα της, όσο και τα χρήματα που αξιώνει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW X1 xDrive 23d – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.995 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 211 PS (155 KW) / 4.000 rpm
Ροπή 400 Nm / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία common rail με διπλή υπερτροφοδότηση, 48V υβριδικό σύστημα (19 PS, 50 Nm, 0,96 kWh)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 726 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 128 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Pontenza S001, 205/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.500 x 1.845 x 1.642 mm
17,9 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.592 / 1.593 mm
Μεταξόνιο 2.692 mm
Χώρος αποσκευών 500 – 1.545 lt
Απόβαρο 1.765 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 54.600€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Ολα καλά, αλλά το 90% θα αγοράσει την βασική έκδοση. Αυτή θέλουμε να δούμε στο τεστ. Την βασική με τα 39.000 ευρώ, που , συγκρίνοντας τις τιμές και των υπόλοιπων που έχουν πάει στα ύψη, δεν φαίνεται και τόσο ακριβή σχετικά.

    Δηλαδή η βασική έκδοση τι ΔΙΑΚΟΣΜΟ έχει, πόσο ΘΟΡΥΒΟ κάνει, τι ΑΙΣΘΗΣΗ σου δίνει overall.

    Ευχαριστούμε,

    Πέτρος Παναγόπουλος

    1. Καλησπέρα σας και ευχαριστουμε για το σχόλιο κε Παναγόπουλε. Το Caroto.gr -όπως και τα υπόλοιπα Μέσα- δοκιμάζει τα διαθέσιμα μοντέλα από την επίσημη αντιπροσωπεία. Θα θέλαμε να έχουμε στη διάθεσή μας όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, ωστόσο αυτό δεν είναι πάντα εφικτό. Παρόλα αυτά η βασική έκδοση της Χ1 δεν θα μπορούσε να κάνει περισσότερο θόρυβο ή να αλλάζει σημαντικά η γενική εικόνα στο δρόμο. Τέλος, πράγματι στα 40.000 ευρώ είναι μια ανταγωνιστή επιλογή στα premium suv.
      Με εκτίμηση, Νίκος Βαιλακακης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button