ΕΕ: Φρένο στις εισαγωγές ηλεκτρικών από τη Κίνα

Μελέτη της PwC εκτιμά ότι σχεδόν 800.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Κίνα θα πωλούνταν στην Ευρώπη έως το 2025

Την οικονομική της εξάρτηση από την Κίνα φιλοδοξεί να μειώσει η ΕΕ από την Κίνα. Και για αυτό η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν  ταξιδεύει με τον Γάλλο Πρόεδρο Μακρόν στο Πεκίνο για κοινή συνάντηση με τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ την Πέμπτη. 

Για να δούμε όμως  τι συμβαίνει με τις εισαγωγές και εξαγωγές ανάμεσα σε Ευρώπη και  Κίνα:

Οι παραγωγοί της ΕΕ πέτυχαν να εξάγουν αυτοκίνητα στην Κίνα, γεγονός που απεικονίζεται σε 24,3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022, περίπου 56% υψηλότερες από το 2016. Περίπου το 80% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ προέρχονται από τη Γερμανία.

Η Κίνα είναι η τρίτη μεγαλύτερη εξωτερική αγορά της ΕΕ για τα αυτοκίνητά της και περίπου το 15% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ κατευθύνεται εκεί.

Αντίθετα, το εμπόριο ηλεκτρικών οχημάτων (EV) δείχνει την ΕΕ σε σαφές έλλειμμα. Οι κινεζικές εξαγωγές EV στην ΕΕ εκτινάχθηκαν στα 6,9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022 από λιγότερο από 800 εκατομμύρια ευρώ το 2020.

Μια μελέτη της PwC προέβλεψε ότι σχεδόν 800.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Κίνα θα πωλούνταν στην Ευρώπη έως το 2025, σχεδόν διπλάσιο από το επίπεδο του 2022.

Λίγο λιγότερο από τα μισά από αυτά θα προέρχονται από δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες με παραγωγή στην Κίνα, όπως η BMW και η Renault, και λίγο πάνω από τα μισά από Κινέζους παραγωγούς, όπως η MG και η BYD.

Exit mobile version