Με τέρμα γκάζι «τρέχει» το 2023 η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, καθώς καταγράφει άνοδο που ξεπερνά το 37% στη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του τρέχοντος έτους.
Στο μεταξύ στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι ενδέχεται φέτος η εγχώρια αγορά να σπάσει κάθε ρεκόρ, πλησιάζοντας τις 160.000 ταξινομήσεις.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), κατά το μήνα Απρίλιο του 2023 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 18.343 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), έναντι 17.994 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 1,9%.
Μείωση 2% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τον Απρίλιο του έτους 2022 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Απρίλιο του 2023 ανέρχονται σε 10.995 έναντι 10.184 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 8%.
Σε κάθε περίπτωση οι κύριος λόγος της αύξησης στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, είναι ότι πλέον οι παραδόσεις νέων οχημάτων γίνονται χωρίς μεγάλη αναμονή.
Η κατάσταση με τις λίστες αναμονής για την παραλαβή ενός αυτοκινήτου λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, του disruption που έφερε στις εφοδιαστικές αλυσίδες το lockdown της πανδημίας και των χαμηλών ρυθμών παραγωγής από τα εργοστάσια έχει ομαλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σήμερα, σε όλες τις αντιπροσωπείες υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα μοντέλα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment | Απρίλιος 2023 | Απρίλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,6% | 6,2% | +1,4 | 6,1% | 7,3% | -1,2 |
A-SUV | 2,4% | 0,6% | +1,8 | 1,4% | 0,8% | +0,6 |
A TOTAL | 10,0% | 6,8% | +3,2 | 7,5% | 8,1% | -0,6 |
B | 26,9% | 24,3% | +2,6 | 29,8% | 23,9% | +5,9 |
B-SUV | 23,4% | 24,7% | -1,3 | 25,3% | 26,2% | -0,9 |
B TOTAL | 50,3% | 49,0% | +1,3 | 55,1% | 50,1% | +5,0 |
C | 11,1% | 10,8% | +0,3 | 8,1% | 9,7% | -1,7 |
C-SUV | 20,3% | 25,3% | -5,0 | 21,4% | 24,1% | -2,7 |
C TOTAL | 31,5% | 36,2% | -4,7 | 29,5% | 33,8% | -4,3 |
D | 1,3% | 1,7% | -0,4 | 1,3% | 1,4% | -0,1 |
D-SUV | 5,0% | 4,6% | +0,4 | 4,9% | 4,8% | +0,1 |
D TOTAL | 6,3% | 6,3% | +0,1 | 6,2% | 6,3% | +0,0 |
E | 0,1% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,5% | -0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
E TOTAL | 0,5% | 0,7% | -0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,2 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,6% | 0,6% | +0,1 | 0,4% | 0,6% | -0,1 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 51,8% | 55,9% | -4,1 | 53,7% | 56,6% | -2,9) |
Απρίλιος 2023 | Απρίλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ ‘23 | |
Βενζίνη | 46,6% | 44,8% | +1,8 | 44,8% | 45,1% | -0,4 | 37,4% |
Πετρέλαιο | 11,7% | 16,2% | -4,5 | 15,5% | 15,6% | -0,1 | 15,0% |
Υβριδικά (HEV) | 29,5% | 28,4% | +1,0 | 27,7% | 27,8% | -0,1 | 25,2% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 8,8% | 8,2% | +0,6 | 9,2% | 8,0% | +1,2 | 19,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,3% | 0,8% | -0,4 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,0% | 1,9% | +1,1 | 2,5% | 2,7% | -0,2 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Μάρτιος 2023 | Ιανουάριος- Μάρτιος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.087.939 | 844.819 | +28,8% | 2.650.711 | 2.247.580 | +17,9% |
ΕΕ 14(2) | 960.914 | 740.256 | +29,8% | 2.326.723 | 1.972.213 | +18,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.134.322 | 884.230 | +28,3% | 2.741.691 | 2.337.367 | +17,3% |
Ελλάδα | 13.284 | 8.410 | +58,0% | 33.772 | 22.427 | +50,6% |