Συνηθίζεις να περνάς με πορτοκαλί φανάρι; Μάθε το πρόστιμο!

Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που συμμορφώνονται στην πορτοκαλί/ κίτρινη ένδειξη του σηματοδότη ρισκάροντας ατύχημα με πεζούς και οχήματα.

Δε χρειάζεται να βγάζει ανακοινώσεις η τροχαία πόσους χρέωσε με διοικητικά πρόστιμα για το πορτοκαλί. Αρκεί να δει κανείς τι συμβαίνει σε κάθε φανάρι… και πόσοι τελικά είναι αυτοί που στο πορτοκαλί σταματάνε. Ως οφείλουν.

Για την ιστορία ωστόσο να πούμε ότι με βάση το άρθρο 6 με τίτλο «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων» κίτρινο φανάρι έχει την ίδια λειτουργία με αυτή του κόκκινου σηματοδότη, κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να κόβουν ταχύτητα και όχι να την αυξάνουν. Εξαιρείται η περίπτωση που ο οδηγός βρίσκεται κοντά στο σηματοδότη και δεν προλαβαίνει να επιβραδύνει.

Σε κάθε περίπτωση το νέο μειωμένο πρόστιμο που υφίσταται είναι 40 ευρώ (παλιότερα ήταν 80 ευρώ) και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οδηγοί έχουν χρεωθεί κλήσεις για πορτοκαλί (έστω και χαριστικά αν έχουν περάσει με κόκκινο). Απλά, οι παραβάσεις με πορτοκαλί δεν ανακοινώνονται στα στοιχεία που δημοσιοποιούνται.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (κόκκινο φανάρι) ισχύει το παλιό πρόστιμο είναι 700 ευρώ, έχει 9 βαθμούς ποινής, καθώς και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες/ στοιχείων οχήματος για 20 μέρες.

Η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας και ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τους σηματοδότες είναι συμπεριφορές υψηλού ρίσκου και επικινδυνότητας που θα πρέπει να μας  προβληματίσει. Δεν χρειάζονται τα πρόστιμα για να αντιληφθεί κανείς ότι τέτοιες συμπεριφορές είναι αντικοινωνικές και επικίνδυνες.

Exit mobile version