Υπερπαραγωγή: Οι Κινέζοι κατασκευάζουν περισσότερα αυτοκίνητα από όσα χρειάζονται

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μείζον πρόβλημα, αυτό της υπερπαραγωγής, που διακατέχει τους κύκλους της επιχειρηματικής της δραστηριότητας.

Παρά την εντυπωσιακή ικανότητα παραγωγής των κινεζικών εταιριών, η ζήτηση στην εγχώρια αγορά παραμένει σημαντικά χαμηλότερη από τη δυνατότητά της, δημιουργώντας ένα πρόβλημα πλεονάσματος που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αλλά και στην Ευρώπη, τα ηλεκτρικά που έρχονται στοιβάζονται ανά χιλιάδες στα λιμάνια.

Η κυβέρνηση, παρότι συνεχίζει να υποστηρίζει τον τομέα, δημιουργεί ανησυχίες με τις επιδοτήσεις της, οι οποίες υποβαθμίζουν την αποτελεσματικότητα της αγοράς. Η υπερπαραγωγή προκαλεί προβλήματα τόσο στις παραδοσιακές εταιρίες όσο και σε εκείνες που επενδύουν σε καινοτόμες τεχνολογίες, καθώς η αγορά δεν μπορεί να απορροφήσει τον όγκο της παραγωγής.

Ο ανταγωνισμός στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έχει φθάσει σε ένα σημείο όπου οι τιμές κανιβαλίζονται, δημιουργώντας μια κατάσταση αβεβαιότητας για τους κατασκευαστές. Ακόμα και εταιρίες που είχαν αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες, όπως η Zhido, επιστρέφουν στην αγορά, προκαλώντας περαιτέρω αναταραχές.

Παρά τις προκλήσεις, οι κινεζικές εταιρίες επιδεικνύουν δραστηριότητα στις εξαγωγές, επικεντρώνοντας την προσοχή τους σε νέες αγορές, ιδίως στη Ρωσία, αυξάνοντας περαιτέρω τον ανταγωνισμό.

Αυτό το σενάριο έχει προκαλέσει ανησυχίες τόσο σε δυτικούς ανταγωνιστές όσο και στις κυβερνήσεις, οι οποίες συζητούν για πιθανά προστατευτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Αν και ορισμένοι προτείνουν την ενοποίηση του τομέα, η νοοτροπία της επέκτασης εξακολουθεί να επικρατεί, με την κινεζική κυβέρνηση να στηρίζει ακόμη και τις μη κερδοφόρες εταιρίες, προκειμένου να διατηρήσει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα και να υποστηρίξει την οικονομική ανάπτυξη.

Exit mobile version