Πως η τουρκική Togg θέλει να γίνει Tesla

Η Τουρκία δείχνει τα δόντια της στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την Togg να ανταγωνίζεται άμεσα την Tesla.

Σύμφωνα με στελέχη της τουρκικής εταιρείας, η Togg παράγει 20 οχήματα ανά ώρα, φτάνοντας τις 20.000 μονάδες το περασμένο έτος, ενώ η Tesla είχε κυκλοφορήσει μόλις 2.000 οχήματα κατά το πρώτο έτος παραγωγής της.

Η Προύσα, μια επαρχία στη βορειοδυτική Τουρκία που βλέπει την Κωνσταντινούπολη στη Θάλασσα του Μαρμαρά, έχει εξελιχθεί σε κέντρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Fiat, η Renault, η Ford, η Toyota και η Hyundai έχουν εγκατασταθεί εκεί από τη δεκαετία του 1970, εκμεταλλευόμενες τη στρατηγική θέση της Τουρκίας, που συνδέει την Ευρώπη, την Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Αρχικά, οι επενδύσεις έγιναν για την τοπική αγορά, προστατευμένη από τελωνειακά εμπόδια, αλλά η τελωνειακή ένωση με την ΕΕ το 1995 άνοιξε την ευρωπαϊκή αγορά στα τουρκικά αυτοκίνητα.

Σήμερα, περίπου το 70% της τουρκικής παραγωγής εξάγεται στη Δυτική Ευρώπη. Ένα τεράστιο δίκτυο υπεργολάβων με 530 εταιρείες και πάνω από 230.000 εργαζομένους υποστηρίζει την παραγωγή, με την πλειονότητα να βρίσκεται στην περιοχή του Μαρμαρά.

Η Togg ιδρύθηκε το 2018 από τέσσερις τουρκικούς ομίλους, με σκοπό να καταστήσει την Τουρκία κορυφαίο παίκτη στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Το πρώτο μοντέλο της εταιρείας, το T10X, κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2023, λίγο πριν τις προεδρικές εκλογές, από τον Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Η κρατική στήριξη περιορίζεται στην παροχή γης για το εργοστάσιο και στη δέσμευση για αγορά 500 οχημάτων ετησίως.

Με 19.583 πωλήσεις το 2023, το Togg T10X κατέλαβε το 30% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Τουρκία, καταδεικνύοντας τη δυναμική του εγχειρήματος και τις φιλοδοξίες της χώρας στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Exit mobile version