Έρχονται τέλη κυκλοφορίας και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Καθώς η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αυξάνεται, η Καλιφόρνια διερευνά νέους τρόπους φορολόγησης για να ανακτήσει τα χαμένα έσοδα από τον φόρο κατανάλωσης βενζίνης.

Το πιλοτικό πρόγραμμα “California Road Charge” αποσκοπεί στην παρακολούθηση των χιλιομέτρων που διανύουν τα αυτοκίνητα, ώστε να επιβληθεί ένας νέος τρόπος φορολόγησης.

Η πολιτεία της Καλιφόρνια χάνει σημαντικά έσοδα λόγω της αυξανόμενης χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία δεν πληρώνουν φόρους βενζίνης.

Επί του παρόντος, οι ιδιοκτήτες EV πληρώνουν ένα ετήσιο τέλος 100 δολαρίων, το οποίο είναι σημαντικά χαμηλότερο από τα περίπου 300 δολάρια που πληρώνουν ετησίως οι οδηγοί οχημάτων εσωτερικής καύσης.

Από την 1η Ιουλίου, το εξάμηνο πιλοτικό πρόγραμμα θα δίνει στους εθελοντές 400 δολάρια για να εγκαταστήσουν μια συσκευή εντοπισμού στο όχημά τους ή να χρησιμοποιήσουν τα συνδεδεμένα συστήματα που παρέχονται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου τους, ή να υποβάλλουν φωτογραφίες του χιλιομετρητή.

Αυτό το πρόγραμμα αποσκοπεί στη συλλογή δεδομένων για να αναπτυχθεί ένα σύστημα που θα εξασφαλίζει ότι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων συνεισφέρουν στη συντήρηση των υποδομών.

Η Καλιφόρνια έχει πάνω από 30 εκατομμύρια οχήματα και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από τον φόρο βενζίνης για να χρηματοδοτήσει τον προϋπολογισμό της για τους οδικούς άξονες, ο οποίος ανέρχεται σε 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Με τον αριθμό των EV να φτάνει τα 1,5 εκατομμύρια και να αυξάνεται, η πολιτεία αναμένει έλλειμμα χρηματοδότησης. Από το 2022 έως το 2023, η Καλιφόρνια πρόσθεσε περίπου 400.000 ηλεκτρικά οχήματα ενώ έχασε 300.000 οχήματα εσωτερικής καύσης.

Η πρόταση παρακολούθησης των χιλιομέτρων έχει εγείρει ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Παρόλο που η πολιτεία επιδιώκει να εξισορροπήσει τη δίκαιη φορολόγηση με την προστασία της ιδιωτικής ζωής, το νέο σύστημα προκαλεί αντιδράσεις.

Η Καλιφόρνια αναζητά νέους φορολογικούς μηχανισμούς για να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση των υποδομών της εν μέσω της αυξανόμενης χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. Ανάλογες κινήσεις αναμένονται και σε άλλες παγκόσμιες αγορές.

Με τις επιδοτήσεις να σταματούν στα επόμενα χρόνια και οι φορολογικές ελαφρύνσεις να κόβονται, διαφαίνεται ότι η περίοδος χάριτος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να τελειώσει κάποια στιγμή.

Exit mobile version