Ο V12 μένει ζωντανός για όσο υπάρχει ζήτηση

Σε ένα αυτοκινητικό τοπίο που κυριαρχείται όλο και περισσότερο από την ηλεκτροκίνηση, ο V12 παραμένει σύμβολο κύρους και επιδόσεων, που επιβιώνει χάρη σε κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων και πολυτελών αυτοκινήτων όπως η Ferrari, η Lamborghini και η Aston Martin.

Οι παραπάνω και μερικές άλλες μάρκες διαβεβαιώνουν ότι η εύπορη πελατεία τους είναι διατεθειμένη να πληρώσει ότι συνεπάγεται για τη δύναμη και την αίγλη που αντιπροσωπεύει ο V12, ακόμη και όταν υπάρχει μία έντονη μετάβαση με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης που προσφέρουν εκρηκτικές, αλλά «βουβές» επιδόσεις.

Παρά την αυξανόμενη πίεση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και το υψηλό κόστος που συνδέεται με την εξέλιξη υβριδικών τεχνολογιών, οι εμβληματικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης όπως ο V12 συνεχίζουν να… παλινδρομούν.

Ο Enrico Galliera, επικεφαλής μάρκετινγκ της Ferrari, συνοψίζει αυτή την εστίαση στην παράδοση και την καινοτομία: «Μας αρέσει να πιστεύουμε ότι υπάρχει ακόμα αρκετός χώρος για τεχνικές λύσεις που κοιτάζουν τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον. Το τελευταίο μοντέλο της Ferrari, η 12Cilindri, αποτελεί παράδειγμα αυτής της προσέγγισης».

Αυτό το νέο κουπέ και κάμπριο, που πήρε το όνομά του από τους 12 κυλίνδρους του, διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 6,5 λίτρων που αποδίδει εντυπωσιακά 818 ίππους.

Άλλοι κατασκευαστές διπλασιάζουν επίσης τις επενδύσεις τους σε V12:

Ωστόσο, ορισμένες μάρκες έχουν καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες V12. Μέσα στη χρονιά η Bentley θα σταματήσει την παραγωγή του κινητήρα W12 των 6,0 λίτρων, ενώ η Audi, η BMW και η Mercedes δεν προσφέρουν πλέον 12κύλινδρους κινητήρες σε μοντέλα όπως η A8, η Σειρά 7 και η S-Class. Η στροφή αυτή οφείλεται εν μέρει στους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές CO2 στην ΕΕ και τις ΗΠΑ.

Η Revuelto της Lamborghini, με την υψηλότερη απόδοση ισχύος ανά λίτρο από κάθε V12 στην ιστορία της (127 ίπποι ανά λίτρο), αναδεικνύει τις τεχνικές εξελίξεις που επιτρέπουν σε αυτούς τους κινητήρες να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Με 218 κιλά, ο κινητήρας της Revuelto είναι ελαφρύτερος και ισχυρότερος από τον προκάτοχό της, την Aventador.

Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες με πολυτελή μοντέλα, το κύρος του V12 έγκειται στην απόδοση και την αποδοτικότητά του. Τα κορυφαία μοντέλα που εξοπλίζονται με αυτούς τους κινητήρες έχουν σημαντικές προσαυξήσεις στην τιμή, συμβάλλοντας στην τελική γραμμή των εμπορικών σημάτων.

Για παράδειγμα, η Lamborghini Revuelto κοστίζει 517.000 ευρώ στην Ιταλία, δηλαδή 50% περισσότερο από την Aventador, και έχει εξαντληθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Ομοίως, η κουπέ Ferrari 12Cilindri ξεκινά από 395.000 ευρώ, μια αύξηση 30% από την 812 Superfast, που οφείλεται τόσο στην καινοτομία όσο και στην προθυμία των πελατών να πληρώσουν περισσότερα.

Τα V12 μοντέλα της Ferrari παραμένουν ισχυρά σε πωλήσεις, με σχεδόν 1.000 μονάδες να έχουν πωληθεί το πρώτο τρίμηνο του 2024, συμπεριλαμβανομένου του crossover Purosangue, των 812 Superfast και GTS και της ειδικής σειράς SP3 Daytona.

Η Rolls-Royce ανέφερε επίσης σημαντικές πωλήσεις V12, με 945 από τα 1.525 αυτοκίνητα που παραδόθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2024 να είναι εξοπλισμένα με αυτούς τους κινητήρες.

Η Aston Martin τονίζει ότι ο νέος κινητήρας V12 θα προορίζεται για τα πιο αποκλειστικά μοντέλα της, υπογραμμίζοντας το ρόλο του κινητήρα στη διατήρηση του κύρους της μάρκας.

Τελικά, ο V-12 παραμένει μια απόδειξη της διαρκούς έλξης της παραδοσιακής μηχανικής απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις. Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνδυάζουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με τις υβριδικές τεχνολογίες, διασφαλίζουν ότι η κληρονομιά του V12 συνεχίζεται, ικανοποιώντας τόσο τις κανονιστικές απαιτήσεις όσο και τις επιθυμίες των απαιτητικών πελατών.

Exit mobile version