Οδηγούμε τα smart #1 και smart #3 στην Ελλάδα

Μέχρι να ξεκινήσει το εμπορικό λανσάρισμα των Smart στην χώρα μας η ελληνική αντιπροσωπεία μας διέθεσε τα πρώτα αυτοκίνητα με γερμανικές πινακίδες για μία πρώτη εμπειρία.

Τα νέα μοντέλα της smart, το smart #1 και το smart #3, έχουν ήδη φτάσει στην Ελλάδα και είναι έτοιμα να συστηθούν στο ελληνικό κοινό. Αν και οι τιμές των μοντέλων αυτών ανακοινώθηκαν,  η διαδικασία παραγγελίας θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι.

Οι πρώτες παραδόσεις των smart #1 και smart #3 αναμένονται το φθινόπωρο, προσφέροντας στους Έλληνες καταναλωτές μια νέα επιλογή στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Στο caroto είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγες ώρες τα νέα μοντέλα της κινεζο-γερμανικής φίρμας (ανήκει σε αναλογία 50/50 στις Geely/Daimler), αφού από τον Μάρτιο του 2019, η smart λειτουργεί ως κοινοπραξία μεταξύ της Geely και της Mercedes-Benz.

Η συνεργασία μεταξύ της Mercedes-Benz και της Geely αποτελεί ένα στρατηγικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της μάρκας smart. Σε αυτό το πλαίσιο, η Mercedes-Benz θα αναλάβει τη σχεδίαση των νέων μοντέλων, ενώ η Geely θα είναι υπεύθυνη για τη μηχανολογική εξέλιξη και την παραγωγή τους.

Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο

 Ο στόχος αυτής της κοινοπραξίας είναι να παρουσιάζεται τουλάχιστον ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με όλα τα νέα μοντέλα να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Έτσι, το μέλλον της smart θα είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της μάρκας στη βιώσιμη κινητικότητα.

Η νέα γενιά μοντέλων της Smart σηματοδοτεί μια σημαντική μεταμόρφωση για την εταιρεία αφού ξεφεύγει από τα λιλιπούτεια οχήματα που την έκαναν διάσημη, καθώς τα νέα Smart #1 και το Smart #3, διαφέρουν αισθητά από τα μέχρι τώρα ειωθότα.

Smart #1: Το Smart #1 μπορεί να θεωρηθεί ως η σύγχρονη εξέλιξη του forfour, με χαρακτηριστικά crossover. Η ευρύχωρη καμπίνα και η αυξημένη άνεση το κάνουν ιδανικό για καθημερινή χρήση, ενώ διατηρεί στοιχεία του pop χαρακτήρα της Smart, όπως η ευελιξία και ο ιδιαίτερος σχεδιασμός.

Smart #3:  Το Smart #3, από την άλλη, μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη και χαρακτηριστικά με το Smart #1, αλλά σε μια πιο χαμηλή και κομψή μορφή κουπέ SUV. Αυτή η προσέγγιση το καθιστά πιο στιλάτο και αεροδυναμικό, απευθυνόμενο σε όσους επιθυμούν ένα πιο σπορ και δυναμικό όχημα.

Αγάπη μου μεγέθυνα τα smart

Και τα δύο αυτά μοντέλα είναι σημαντικά μεγαλύτερα από τα παλαιότερα αυτοκίνητα της Smart, κάτι που αντικατοπτρίζει την τάση της αγοράς για μεγαλύτερα και πιο άνετα μοντέλα. Παρά την αύξηση των διαστάσεων, η πρώτη μας επαφή μαζί τους έδειξε ότι διατηρούν την δική τους προσωπικότητα.


Το smart #1  προσφέρεται σε τέσσερα set-up μπαταριών και ιπποδυνάμεων

Το smart #1 διακρίνεται για την κομψή εμφάνιση του, θυμίζοντας λίγο το Countryman της Mini, αλλά και λίγο την EQA της Mercedes, ειδικά στο πίσω μέρος, βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely, η οποία χρησιμοποιείται επίσης στο Volvo EX30.

Το smart #1 προσφέρεται σε τέσσερα set-up μπαταριών και ιπποδυνάμεων, με επτά συνολικές εκδόσεις: Pure, Pure+, Pro, Pro+, Premium, Pulse και BRABUS. Οι βασικές πισωκίνητες εκδόσεις διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και μπαταρία 49 kWh, προσφέροντας αυτονομία 310 km.

Οι πλουσιότερες σειρές εξοπλισμού διαθέτουν μπαταρία 66 kWh, με αυτονομία μέχρι 440 km και δυνατότητα φόρτισης με 22 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα και μέχρι 150 kW σε συνεχές ρεύμα.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις Pulse και BRABUS διαθέτουν συνδυαστική ισχύ 360 και 428 ίππων αντίστοιχα, με την BRABUS να επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα.

Στο δρόμο, το #1 είναι εύκολο και ταυτόχρονα σβέλτο στην οδήγηση, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνεση, ενώ διατηρεί ασφαλή οδική συμπεριφορά ακόμα και στο όριο. Εμείς απολαύσαμε την ισχύ του ηλεκτρικού συνόλου και παράλληλα την απόλυτη ησυχία της καμπίνας. Aν τώρα καθίσετε πίσω από το τιμόνι του BRABUS, τότε όλα γύρω σας θα αλλάξουν….Η ισχύς είναι καταιγιστική και με την επιλογή του σπορ προφίλ οδήγησης έχει άρωμα… ανάβασης.


Το smart #3, το νέο κουπέ SUV της smart, διαφέρει ελάχιστα από το μοντέλο #1

Το smart #3, το νέο κουπέ SUV της smart, διαφέρει ελάχιστα από το μοντέλο #1 σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, καθώς βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα και χρησιμοποιεί τους ίδιους συνδυασμούς ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών.

Ωστόσο, εμφανισιακά είναι περίπου 20 εκατοστά μακρύτερο από το #1, φτάνοντας τα 4,4 μέτρα, με ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο στα 2,78 μέτρα. Το #3 διατηρεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, αλλά η πιο κεκλιμένη γραμμή της οροφής του δίνει ένα κουπέ στιλ και χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 cd.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό και τα χαρακτηριστικά οθόνης είναι τα ίδια με το #1. Το επιπλέον μήκος παρέχει περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ η κεκλιμένη οροφή δεν μειώνει σημαντικά το ύψος της καμπίνας, αν και περιορίζει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 370 λίτρα. Το πίσω κάθισμα είναι σταθερό και δεν μπορεί να συρθεί όπως στο #1.

Η έκδοση Brabus του #3 έρχεται με ιδιαίτερο εξοπλισμό που τονίζει τον σπορ χαρακτήρα της, περιλαμβάνοντας αλκαντάρα σε τιμόνι, ταμπλό και καθίσματα, αλουμινένια πεντάλ και έναν ειδικά διαμορφωμένο ήχο κατά την επιτάχυνση. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με τετρακίνηση, συνδυαστική ισχύ 428 ίππων και 543 Nm ροπής, με πιο σφιχτή ανάρτηση και φαρδύτερα λάστιχα σε ζάντες 20 ιντσών. Η επιτάχυνση 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα.

Στον δρόμο το smart #3, παρά τη κάπως πιο σφιχτή ανάρτηση του, προσφέρει άνετη κύλιση, εφάμιλλη του #1, τόσο σε περιαστικές διαδρομές όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Σε απαιτητικές διαδρομές, απαιτείται χρόνος εξοικείωσης για να ανακαλύψει κάποιος τα όριά του, αλλά με τα ηλεκτρικά συστήματα να κάνουν υπερωρίες δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα.

Συνοψίζοντας

Η Smart έχει προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις της αγοράς, αλλά καταφέρνει να διατηρήσει την ταυτότητά της. Με τα νέα #1 και #3, η Smart προσφέρει μεγαλύτερα, πιο άνετα και ευέλικτα οχήματα, ενώ παραμένει πιστή στον ιδιαίτερο και ξεχωριστό χαρακτήρα που την έκανε δημοφιλή.

Τα smart #1 και #3 έχουν λάβει βαθμολογία πέντε αστέρων στα τεστ του EuroNCAP και αναμένονται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο, με το βιβλίο παραγγελιών να ανοίγει το καλοκαίρι. Οι τιμές ξεκινούν από €36.950 για το smart #1 και €40.900 για το smart #3.

Exit mobile version