GP Μονακό: Charles Leclerc από την αρχή μέχρι το τέλος!

Αυτή ήταν η 6η νίκη στην καριέρα του Leclerc και η πρώτη που σημειώνει ένας Μονεγάσκος μέσα στο Μονακό. Ο αγώνας κρίθηκε από το Σάββατο. Έτσι, το τρενάκι τερμάτισε όπως και ξεκίνησε με τον Leclerc να παίρνει τη νίκη και στο βάθρο να ανεβαίνει ο Piastri και ο Sainz. Πιο πίσω η McLaren του Norris. Ο Verstappen τερμάτισε στην 6η θέση, ο Perez εγκατέλειψε όταν το εμβόλισε στην αρχή ο Magnussen.

Ο Charles Leclerc έβαλε τέλος στην γκαντεμιά του στο Grand Prix του Μονακό, κατακτώντας τη νίκη στον αγώνα της Formula 1 στην πατρίδα του, μετατρέποντας την pole position σε νίκη και ξεπερνώντας τον Oscar Piastri της McLaren.

Ο φανερά ενθουσιασμένος Leclerc πέρασε τη γραμμή του τερματισμού 7,1 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Piastri, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στους δρόμους του Μονακό, αφού κατάφερε να επικρατήσει του Αυστραλού σε δύο εκκινήσεις μετά από μια αρχική κόκκινη σημαία. Στη συνέχεια, διατήρησε τον ρυθμό του επαρκώς για να αρνηθεί στην McLaren ένα τακτικό πλεονέκτημα.

Παρά τις περιόδους πίεσης από τον Piastri κατά τη διάρκεια των 76 γύρων αδιάκοπης οδήγησης μετά την αρχική διακοπή, ο Leclerc κράτησε την πρωτοπορία και έκανε ότι έπρεπε για να περιορίσει το ενδεχόμενο παράθυρο για pit stop.

Προς το τέλος, ο Leclerc άφησε τον Piastri πίσω του για να δημιουργήσει ένα κενό που ξεπέρασε τα οκτώ δευτερόλεπτα, πριν επιλέξει να μειώσει τον ρυθμό και να «φέρει τη νίκη στο σπίτι», διαλύοντας την κατάρα του στο Μονακό.

«Δεν υπάρχουν λόγια για να το εξηγήσω αυτό», είπε ο Leclerc μετά τον αγώνα. «Είναι ένας τόσο δύσκολος αγώνας, νομίζω ότι το γεγονός ότι δύο φορές ξεκίνησα από την pole και δεν τα κατάφερα το κάνει πολύ καλύτερο.

«Ήταν ένας δύσκολος αγώνας συναισθηματικά, γιατί ήδη από τους τελευταίους 15 γύρους ελπίζεις να μην συμβεί τίποτα. Σκεφτόμουν πολύ περισσότερο τον πατέρα μου απ’ όσο όταν οδηγούσα».

«Αρχικά, είχαμε αρκετό περιθώριο αλλά υπήρχαν 78 γύροι να κάνουμε. Ένα μεγάλο μέρος του αγώνα έπρεπε να διαχειριστώ το κενό με τον George, αλλά μετά μπορούσα να πιέσω πολύ περισσότερο».

Ένα ατύχημα στον πρώτο γύρο έφερε την  κόκκινη σημαία, καθώς ο Kevin Magnussen προσπάθησε να περάσει τον Sergio Perez από την εσωτερική στη Beau Rivage. Οι δύο ήρθαν σε επαφή, το αυτοκίνητο του Perez υπέστη σοβαρές ζημιές καθώς χτύπησε στον αντίθετο τοίχο, και παρέσυρε επίσης τον Nico Hulkenberg.

Οι σοβαρές ζημιές στις μπαριέρες δημιούργησαν μια καθυστέρηση 40 λεπτών για την επανέναρξη του αγώνα, αλλά αυτό δεν ήταν το μόνο επεισόδιο στον πρώτο γύρο: Ο Carlos Sainz είχε χτύπημα στο μπροστινό αριστερό ελαστικό στην στροφή 1 προσπαθώντας να προσπεράσει τον Oscar Piastri για τη δεύτερη θέση, κάτι που τον έστειλε πίσω σταματώντας στην Casino. Ο Ισπανός ήταν τυχερός όταν πήρε την τρίτη θέση στο grid στην επανεκκίνηση.

Αυτό άλλαξε σημαντικά τη δυναμική του αγώνα που απαιτούσε αλλαγή ελαστικών αφού θεωρητικά όλοι μπορούσαν να τερματίσουν χωρίς δεύτερο pitstop.

Ως εκ τούτου, υπήρξε ένα τακτικό παιχνίδι μεταξύ των Ferrari και McLaren καθώς προσπάθησαν να αρνηθούν και να δημιουργήσουν ένα παράθυρο για pit stop αντιστοίχως· ο Leclerc έπρεπε να μειώσει τον ρυθμό για να περιορίσει την πιθανότητα ο Lando Norris να περάσει τον George Russell αρκετά ώστε να εξασφαλίσει ένα ελεύθερο pit stop.

Καθώς οι γύροι περνούσαν, η ευκαιρία της McLaren να ανατρέψει τα δεδομένα με φρέσκα ελαστικά για τον Norris μειώθηκε, καθώς ο Carlos Sainz έκανε το δικό του μέρος για να κρατήσει τον Norris από το να κάνει περαιτέρω πρόοδο στον Russell – το κενό παρέμεινε περίπου στα 15 δευτερόλεπτα.

Με 10 γύρους να απομένουν και καμία ευκαιρία για τις McLaren να κάνουν pitstop, ο Leclerc κράτησε τον ρυθμό του και νίκησε, αφήνοντας τον Piastri στη μέση μεταξύ του Sainz και του Norris. Αλλά ούτε ο Sainz ούτε ο Norris κατάφεραν να επιτεθούν για να διεκδικήσουν τη δεύτερη θέση, που πήρε ο Piastri.

Ο George Russell κρατήθηκε στην πέμπτη θέση αφού απώθησε τον Max Verstappen για πάνω από 25 γύρους παρά το γεγονός ότι ο Ολλανδός είχε φρέσκα ελαστικά. Το pit stop του Lewis Hamilton από την έβδομη θέση έδωσε την ευκαιρία στον Verstappen να σταματήσει και αυτός, αλλά ο οδηγός της Red Bull δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τα φρέσκα σκληρά ελαστικά για να κάνει μια προσπέραση. Ο Hamilton παρέμεινε έβδομος ως αποτέλεσμα.

Ο Tsunoda κατέκτησε την όγδοη θέση αντέχοντας στην πίεση από τον Alex Albon της Williams καθ’ όλη τη διάρκεια των πρώτων 70 γύρων του αγώνα, διατηρώντας τα ελαστικά του για να αφήσει τον Anglo-Thai οδηγό πίσω του στην τελική φάση του αγώνα. Μέσω του Albon, η Williams εξασφάλισε τους πρώτους της βαθμούς για τη σεζόν – επίσης την πρώτη βαθμολογική θέση της ομάδας στο Μονακό από το 2017.

Ο Pierre Gasly πέρασε αλώβητος από μια συνάντηση με τον team mate του στην Alpine, Esteban Ocon, στον πρώτο γύρο για να κερδίσει τον τελευταίο βαθμό. Ο Ocon προσπάθησε να περάσει στην στροφή Portier στον πρώτο γύρο, προκαλώντας επαφή τροχού με τροχό – κάτι που τον έστειλε ελαφρώς στον αέρα και τελικά προκάλεσε την εγκατάλειψή του.

Παρακάτω η κατάταξη του αγώνα, επόμενο Grand Prix με τις ευρωεκλογές, την μεθεπόμενη Κυριακή (9/6) στο Μόντρεαλ, στις 21:00Δείτε εδώ τη βαθμολογία.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC
Exit mobile version