Mate Rimac: Γιατί να μην παράγεις e-fuels στην αυλή σου;

Ο Mate Rimac, διευθύνων σύμβουλος της Bugatti Rimac, φαντάζεται ένα μέλλον όπου οι ιδιοκτήτες των πολυτελών hypercars της Bugatti θα έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν συνθετικά πρατήρια καυσίμων στις κατοικίες τους.

Αυτή η καινοτόμος ιδέα στοχεύει στην παράταση της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης με τη χρήση συνθετικών καυσίμων, προσφέροντας μια περιβαλλοντικά φιλική εναλλακτική λύση έναντι των παραδοσιακών ορυκτών καυσίμων.

Κατά τη διάρκεια της διάσκεψης κορυφής των Financial Times για το μέλλον του αυτοκινήτου στο Λονδίνο, ο Rimac παρουσίασε την ιδέα ότι οι εύποροι ιδιοκτήτες Bugatti θα μπορούσαν να εγκαταστήσουν «όμορφους σταθμούς καυσίμων Bugatti» στα σπίτια τους.

Αυτοί οι σταθμοί θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, καθιστώντας τον ανεφοδιασμό των οχημάτων πιο βολικό και φιλικό προς το περιβάλλον.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Porsche, η οποία κατέχει το 45% των μετοχών της Bugatti Rimac, πρωτοπορεί στην παραγωγή eFuels σε ένα πιλοτικό εργοστάσιο στη Χιλή από τον Δεκέμβριο του 2022.

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020, το εργοστάσιο στοχεύει να παράγει 14,5 εκατομμύρια γαλόνια e-fuels ετησίως, με σχέδια για κλιμάκωση σε 145 εκατομμύρια γαλόνια μέχρι το 2027. Παρόλο που αυτή η ποσότητα αποτελεί μικρό κλάσμα της παγκόσμιας ζήτησης καυσίμων, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τις βιώσιμες λύσεις καυσίμων.


Αυτά τα eFuels παράγονται χρησιμοποιώντας νερό και διοξείδιο του άνθρακα, που τροφοδοτούνται από αιολική/ ηλιακή ενέργεια, επιτρέποντας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης να λειτουργούν σχεδόν ουδέτερα ως προς το CO2.

Συγκεκριμένα, τα eFuels δημιουργούνται από την συλλογή διοξειδίου του άνθρακα που συνδυάζεται με υδρογόνο. Τo CO2 προκύπτει από μια διαδικασία φιλτραρίσματος του αέρα, ενώ το H2 παράγεται με νέα αποδοτική μέθοδο ηλεκτρόλυσης και ενέργεια από ΑΠΕ.

Στη συνέχεια υπάρχει μια χημική διεργασία που συνδυάζει το CO2 με το H2 για να προκύψει το αέριο συνθετικό καύσιμο syngas (συνθετική μεθανόλη) και σε δεύτερη διεργασία μετατρέπεται eFuels. Το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας για ΜΕΚ ή σε μεγάλη ποσόστωση στα τωρινά υγρά καύσιμα με μικρότερες εκπομπές μικροσωματιδίων PM και NOx.

Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων, οι πελάτες υψηλού επιπέδου εξακολουθούν να δείχνουν ισχυρή προτίμηση για τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι το ηλεκτρικό Nevera της Rimac δεν έχει ακόμη εξαντληθεί, ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να προσελκύουν εκλεκτούς αγοραστές.

Άλλες πολυτελείς μάρκες, όπως η Aston Martin, επενδύουν επίσης σε ισχυρούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως ο νέος τους V12.

Exit mobile version