Τα SUV είναι πιο επικίνδυνα για τους πεζούς

Μια πρόσφατη μελέτη από το Ινστιτούτο Ασφαλείας Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) στις ΗΠΑ αναδεικνύει τις αυξημένες πιθανότητες σοβαρών τραυματισμών και θανάτων πεζών που σχετίζονται με την κατηγορία των SUV και των pickup.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που αναλύθηκαν από 202 ατυχήματα μεταξύ 2015 και 2022, τα ψηλά αυτοκίνητα έχουν 2-3 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να προκαλέσουν σοβαρές συνέπειες σε πεζούς, συγκριτικά με μικρότερα αυτοκίνητα.

Αυτή η αυξημένη επικινδυνότητα οφείλεται κυρίως στον υψηλότερο και μαζικότερο σχεδιασμό του μπροστινού μέρους των SUV και των pickup, που έχει ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη δύναμη πρόσκρουσης στο σώμα του πεζού, ειδικά στο θώρακα και το κεφάλι.

Για παράδειγμα, σε συγκρούσεις με μέση ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, ένα όχημα μεσαίου ύψους έχει πιθανότητα 30% να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό, ενώ ένα pickup αυξάνει το ποσοστό αυτό στο 62%.

Η ταχύτητα παραμένει κρίσιμος παράγοντας στη σοβαρότητα των τραυματισμών. Όπως καταδεικνύει η μελέτη, μια πρόσκρουση στα 40 χλμ/ώρα έχει 46% πιθανότητα να προκαλέσει μέτριο τραυματισμό σε πεζό, ενώ σε ταχύτητες 70 χλμ/ώρα το ποσοστό αυτό φτάνει το 86%.

Τα αποτελέσματα αυτά επαναφέρουν τη συζήτηση για την ανάγκη περιορισμού της ταχύτητας σε αστικές περιοχές και τη βελτίωση των υποδομών κυκλοφορίας. Το IIHS προτείνει μέτρα όπως:

Επιπλέον, η έρευνα επισημαίνει την ανάγκη για προώθηση τεχνολογιών υποβοήθησης οδήγησης, όπως τα συστήματα ανίχνευσης πεζών και αυτόματης πέδησης, που θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση τέτοιων περιστατικών. Ωστόσο, η ευαισθητοποίηση των οδηγών και η εφαρμογή αυστηρότερων μέτρων επιτήρησης παραμένουν εξίσου σημαντικά για τη μείωση των ατυχημάτων.

Exit mobile version