Η Nissan σταματά την παραγωγή του GT-R R35 κλείνοντας ένα τεράστιο κεφάλαιο

Η Nissan ανακοίνωσε επίσημα το τέλος της παραγωγής του GT-R R35, σηματοδοτώντας το κλείσιμο ενός σημαντικού κεφαλαίου για το θρυλικό σπορ αυτοκίνητο.

Το Nissan GT-R απέκτησε το παρατσούκλι «Godzilla» τη δεκαετία του 1980, όταν η γενιά R32 GT-R άρχισε να κυριαρχεί στους αγώνες αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, το όνομα προέκυψε από το αυστραλιανό περιοδικό Wheels, το οποίο σε άρθρο του το 1989 χαρακτήρισε το R32 ως «Godzilla: The Monster from Japan». Ο λόγος ήταν η απίστευτη απόδοσή του στις πίστες, όπου «καταβρόχθιζε» τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας αγώνες με χαρακτηριστική άνεση.

Το R32 GT-R είχε εξελιχθεί για το ιαπωνικό πρωτάθλημα τουρισμού (JTCC) και κέρδισε 29 συνεχόμενες νίκες από το 1990 έως το 1993, ενώ κυριάρχησε και στο αυστραλιανό πρωτάθλημα τουρισμού (ATCC), εκθρονίζοντας τα Holden και Ford. Η τετρακίνηση ATTESA E-TS, ο twin-turbo κινητήρας RB26DETT και το σύστημα τετραδιεύθυνσης Super-HICAS έκαναν το R32 ένα πραγματικό αγωνιστικό για τον δρόμο.

Από τότε, κάθε επόμενη γενιά του GT-R διατήρησε το παρατσούκλι «Godzilla», καθώς το αυτοκίνητο παρέμενε συνώνυμο της ιαπωνικής υπεροχής στις επιδόσεις και της ικανότητάς του να ανταγωνίζεται υπεραυτοκίνητα πολλαπλάσιας αξίας.

Το R35, που παρουσιάστηκε το 2007, παρέμεινε στην παραγωγή για σχεδόν δύο δεκαετίες, αποκτώντας τη φήμη ενός από τα πιο brutal σπορ αυτοκίνητα της εποχής του. Οι τελευταίες παραγγελίες έγιναν δεκτές στην Ιαπωνία, πριν η Nissan διακόψει την παραγωγή, κάτι που είχε ήδη συμβεί σε άλλες αγορές λόγω αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων.

Το GT-R R35 πέρασε από συνεχείς αναβαθμίσεις όλα αυτά τα χρόνια, με τον twin-turbo V6 κινητήρα των 3,8 λίτρων να φτάνει τους 600 ίππους στην κορυφαία έκδοση Nismo.

Παρά τις βελτιώσεις, οι συνεχώς αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και η στροφή της Nissan προς την ηλεκτροκίνηση καθιστούσαν αναπόφευκτο το τέλος του μοντέλου.

Αν και η Nissan δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει, φαίνεται πως ένα υβριδικό ή πλήρως ηλεκτρικό GT-R είναι ο μόνος δρόμος προς το μέλλον. Προς το παρόν, το R35 αποχωρεί από τη σκηνή, αφήνοντας πίσω του μια ένδοξη κληρονομιά στην ιστορία των σπορ αυτοκινήτων.

Το πρωτότυπο Hyper Force που παρουσιάστηκε το 2023 να δίνει μια πρώτη γεύση για τον πιθανό διάδοχο του R35. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ένα νέο GT-R (πιθανότατα R36) θα μπορούσε να λανσαριστεί το 2028, ενδεχομένως με τεχνολογία solid state μπαταριών.


Το χρονολόγιο του Nissan GT-R R35


Το χρονολόγιο του Nissan GT-R

Exit mobile version