Ευρωπαϊκή αγορά: Πτώση 3% το πρώτο δίμηνο – Στο 15,2% το μερίδιο των ηλεκτρικών

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 3% το πρώτο δίμηνο του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν αρνητικά πρόσημα.

Συγκεκριμένα, η Ιταλία σημείωσε πτώση 6%, η Γερμανία 4,6% και η Γαλλία 3,3%, ενώ η Ισπανία κινήθηκε αντίθετα, με αύξηση 8,4%. Σε μηνιαία βάση, οι ταξινομήσεις τον Φεβρουάριο υποχώρησαν κατά 3,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024.

Παρά την πτώση στη συνολική αγορά, η διείσδυση των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων συνεχίζεται με αυξανόμενη δυναμική. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) αντιπροσώπευαν το 15,2% του συνόλου των ταξινομήσεων στην ΕΕ στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, από 11,5% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 28,4%, φτάνοντας τις 255.489 μονάδες. Οι μεγαλύτερες αγορές, όπως η Γερμανία (+41%), το Βέλγιο (+38%) και η Ολλανδία (+25%), παρουσίασαν διψήφιες αυξήσεις, ενώ η Γαλλία κατέγραψε μικρή πτώση 1,3%.

Σημαντική ήταν και η άνοδος των υβριδικών (HEV), που παρέμειναν η δημοφιλέστερη εξηλεκτρισμένη επιλογή, καλύπτοντας το 35,2% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις αυτής της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 18,7%, φτάνοντας τις 594.059 μονάδες, με τη Γαλλία να καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση 51,4%, την Ισπανία 31,5%, την Ιταλία 10,4% και τη Γερμανία 9,8%.

Αντίθετα, τα plug-in υβριδικά (PHEV) συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, με μείωση 5% στις ταξινομήσεις και συνολικά 124.947 μονάδες στο πρώτο δίμηνο. Το μερίδιό τους στην αγορά υποχώρησε στο 7,4%, με τη μείωση να αποδίδεται κυρίως στις έντονες πτώσεις σε Βέλγιο (-65,3%) και Γαλλία (-49,3%).

Η εικόνα για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν ακόμη πιο απογοητευτική. Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων μειώθηκαν κατά 20,5%, με την πτώση να φτάνει το 27,5% στη Γαλλία, το 24,9% στη Γερμανία, το 19% στην Ιταλία και το 13% στην Ισπανία.

Το συνολικό μερίδιο αγοράς της βενζίνης περιορίστηκε στο 29,1%, από 35,5% πέρυσι. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η κάμψη για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, όπου η πτώση έφτασε το 28% και το μερίδιο περιορίστηκε μόλις στο 9,7%.

Η συνολική εικόνα των στοιχείων δείχνει πως η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων βρίσκεται σε φάση προσαρμογής, με τις πωλήσεις των θερμικών κινητήρων να υποχωρούν αισθητά και τις ηλεκτρικές και υβριδικές λύσεις να κατακτούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο, παρά τη γενική μείωση των ταξινομήσεων.

Exit mobile version