Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari θα παρουσιαστεί μέχρι το φθινόπωρο, με στόχο να ανακόψει την πτώση των πωλήσεων στην ασιατική αγορά.
Η Ferrari ετοιμάζει το πρώτο της ηλεκτρικό supercar όχι για να πρωτοτυπήσει, αλλά για να προσαρμοστεί στις συνθήκες μιας αγοράς όπου οι φόροι, και όχι τα άλογα, καθορίζουν τις πωλήσεις. Το νέο μοντέλο, που πιθανόν θα ονομάζεται Elettrica, αναμένεται να παρουσιαστεί τον Οκτώβριο και να επωφεληθεί από το χαμηλότερο φορολογικό καθεστώς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κινεζική αγορά.
Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία. Τα ηλεκτρικά μοντέλα φορολογούνται περίπου με 30% επί της τιμής λιανικής, την ώρα που τα βενζινοκίνητα supercar με V12 κινητήρες, όπως αυτά που χαρακτηρίζουν την παράδοση της Ferrari, επιβαρύνονται με φόρους σχεδόν τετραπλάσιους, λόγω δασμών, φόρου κατανάλωσης και ΦΠΑ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, άφησε να εννοηθεί πως ένα από τα επερχόμενα μοντέλα «ταιριάζει καλύτερα» στην αγορά της Κίνας, χωρίς να το κατονομάσει, σημειώνοντας ότι η κίνηση αυτή μπορεί να βελτιώσει την πορεία των πωλήσεων στην περιοχή.
Οι παραδόσεις της Ferrari στην Κίνα και στις γύρω αγορές υποχώρησαν κατά 25% το πρώτο τρίμηνο του 2025, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο τετραετίας. Η πτώση αποδίδεται στην οικονομική επιβράδυνση και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού από εγχώριους κατασκευαστές όπως η BYD, που μπαίνουν δυναμικά στην κατηγορία των πολυτελών και εξηλεκτρισμένων supercars.
Σύμφωνα με την Thinkercar, το 2024 οι πωλήσεις στην κατηγορία με τιμή εκκίνησης άνω των 500.000 γουάν (περίπου 64.000 ευρώ) μειώθηκαν κατά 20%, από 850.000 σε 677.000 αυτοκίνητα. Παρά το γεγονός ότι η Ferrari διατηρεί συγκρατημένη παρουσία στην Κίνα -περίπου 10% των παγκόσμιων παραδόσεών της- το ηλεκτρικό supercar ίσως σηματοδοτήσει αλλαγή στρατηγικής.