Αποτυχημένα βαφτίσια στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται περίπλοκη όχι μόνο σε τεχνικό και εμπορικό επίπεδο, αλλά και σε κάτι πιο απλό: την ονοματοδοσία.

Πολλές εταιρείες προσπάθησαν να ξεχωρίσουν με νέες, «φουτουριστικές» επωνυμίες για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, όμως στην πράξη η σύγχυση υπερίσχυσε της καινοτομίας.

Η Toyota, για παράδειγμα, αντί να στηριχτεί στο αναγνωρίσιμο «Prius» –ένα όνομα με ισχυρή παρουσία στον κόσμο των υβριδικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων– επέλεξε τη σειρά bZ («beyond zero»), με πρώτο μοντέλο το bZ4X. Η ονομασία αποδείχθηκε αδύναμη και δύσχρηστη, και το κοινό δεν κατάφερε να την αφομοιώσει. Η εταιρεία ήδη περιορίζει τη χρήση της, τουλάχιστον στην αγορά των ΗΠΑ.

Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετώπισε και η Volkswagen με τη σειρά ID., όπως τα ID.3 και ID.4. Οι ασυνέπειες στη γραφή -άλλοτε με τελεία, άλλοτε χωρίς, με κενά ή ενωμένα- προκάλεσαν σύγχυση τόσο στους καταναλωτές όσο και στις μηχανές αναζήτησης. Πλέον, η VW κάνει στροφή πίσω, δηλώνοντας πως τα επόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα θα φέρουν παραδοσιακά ονόματα όπως Golf και Polo, ανεξαρτήτως κινητήρα.

Η Mercedes ξεκίνησε με μια προσπάθεια να λανσάρει την EQ ως υπο-μάρκα, όπως έχει κάνει με την AMG. Όμως ο κόσμος δεν υιοθέτησε ποτέ τα ονόματα τύπου EQS ή EQB ως κάτι ξεχωριστό. Η νέα στρατηγική είναι να ενσωματώσει τον όρο «με τεχνολογία EQ» κάτω από τις ήδη γνωστές ονομασίες, όπως «CLA με τεχνολογία EQ» ή «G580 με τεχνολογία EQ». Ωστόσο, και αυτά τα ονόματα δεν χρησιμοποιούνται στην καθημερινότητα. Η τάση δείχνει επιστροφή στα βασικά.

Η Audi προσπάθησε να οργανώσει το χαρτοφυλάκιό της με βάση τους αριθμούς: τα ζυγά νούμερα για ηλεκτρικά, τα μονά για θερμικά. Όμως οι εξαιρέσεις έγιναν περισσότερες από τους κανόνες, και ο τελικός αποδέκτης –ο καταναλωτής– περισσότερο μπερδεύτηκε παρά εξυπηρετήθηκε. Η εταιρεία πλέον χρησιμοποιεί ξανά τη γνωστή ένδειξη «E-Tron» για τα ηλεκτρικά της, χωρίς άλλες περιπλοκές.

Η κοινή συνισταμένη είναι ξεκάθαρη: το κοινό θέλει σαφήνεια και συνέπεια. Η δημιουργία περίεργων ακρωνυμίων και κωδικών δεν βοηθά, ειδικά σε μια περίοδο όπου η αυτοκίνηση αλλάζει ριζικά. Οι εταιρείες φαίνεται να το αντιλαμβάνονται – έστω και καθυστερημένα.

Exit mobile version