Ειδικού χειρισμού. Μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης με το δίλιτρο Terramar, δηλώνουμε επισήμως πως δεν βγάζει κανένα νόημα για μία εταιρία να κυκλοφορήσει ένα τέτοιο μοντέλο. Παρόλα αυτά, ευχαριστούμε την Cupra που το έκανε…
Σκεφτείτε το ως ένα C-SUV “GTI”. Ενδεχομένως αυτό ακούγεται λίγο παράδοξο σε μία εποχή στείρας επιτάχυνσης, όπου το οποιοδήποτε μοντέλο -ειδικά αν είναι EV- μπορεί να γράψει εντυπωσιακά 0-100, άκοπα και χωρίς το οποιοδήποτε σκίρτημα από πλευράς οδηγού.
Στη δίνη λοιπόν της ηλεκτρικής μετάβασης και του οικονομικού εξορθολογισμού, όπου μόνο τα εμπορικά μοντέλα έχουν θέση στις βιτρίνες των αντιπροσώπων, φέρτε στο μυαλό σας ένα παραδοσιακό, δίλιτρο μοτέρ, πουσαρισμένο στα 265 PS.
Ένα κινητήρα που με βαρύ δεξί πόδι πίνει τη βενζίνη με καλαμάκι, βγάζει ήχο σωστό και διαθέτει ένα «μέταλλο», εξευγενισμένο μεν αλλά τέτοιο που το κατατάσσει στα είδη προς εξαφάνιση. Αυτό, κυρίες και κύριοι, θα μπορούσε να είναι μία καλή περιγραφή για το Terramar, στη συγκεκριμένη έκδοση VZ.
Γιατί μπορεί η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού να στρέφεται στα SUV στις μέρες μας, αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλοι βάζουν ως προτεραιότητα την αποστειρωμένη άνεση και την οικονομία στη χρήση.
Υπάρχουν και αυτοί που θα ήθελαν να γουστάρουν, πού και πού, την οδήγηση σε μία αγαπημένη διαδρομή. Με ένα αυτοκίνητο που δεν θα τους έβαζε όρια στο πόσο μπορούν να το χαρούν.
Οπτικά, θα μπορούσαμε να πούμε διάφορα για τον επιθετικό του σχεδιασμό αλλά ας μην γελιόμαστε. Όλα τα μοντέλα της Cupra δείχνουν όμορφα σχεδιαστικά και αναδύουν έναν έντονο δυναμισμό. Είτε κρύβουν στα σπλάχνα τους μοτέρ 100 κάτι ίππων, είτε ξεπερνάνε τους 300.
Στην προκειμένη βέβαια περίπτωση, υπάρχει η ειδοποιός διαφορά των ελαστικών, που σε κάνουν να υποψιαστείς. Δεν επιλέγουν πολλοί κατασκευαστές σαν πρώτη τοποθέτηση τα SportContact 6 της Continental, πόσο μάλλον σε διάσταση 255/40 R20.
Λάστιχα που σε συνδυασμό με το σφιχτό setup των αναρτήσεων δεν θέλουν πολύ ζέσταμα για να προσφέρουν επίπεδα πρόσφυσης που δύσκολα συναντάς σε όχημα ελευθέρου χρόνου.
Τώρα σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, η αίσθηση είναι λίγο πολύ όπως τη φαντάζεστε, ενός δεμένου, σπορ αυτοκινήτου. Το setup των αναρτήσεων παραμένει σφιχτό, ανεξαρτήτως του προγράμματος οδήγησης που θα επιλέξει κανείς.
Οι κλίσεις είναι πολύ περιορισμένες στις στροφές και το τιμόνι προσφέρει σωστό βάρος, ακρίβεια και καλή αίσθηση. Για να είμαστε ειλικρινείς, βέβαια, εύκολα γίνονται αισθητές και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Εδώ δεν υπάρχουν μαγικά χαλιά και άλλα τέτοια. Αυτός που θα το επιλέξει, θα πρέπει να είναι πολύ συνειδητοποιημένος στο τι παίρνει.
Δεν κοπανάει τόσο για να κουράζει στην καθημερινότητα αλλά διαβάζει πολλά περισσότερα από όσα ένα κλασικό SUV της σειράς. Στα συν, σημειώστε πως μπορεί κανείς να παίξει ελαφρά με τον έλεγχο της απόσβεσης, στο individual.
Με ονομαστική επιτάχυνση 5,9 sec και καλές ρεπρίζ, το αυτοκίνητο εύκολα μαζεύει χιλιόμετρα. Και μέχρι να το μάθεις, κόβεις πριν μπεις στη στροφή, για να ανακαλύψεις ότι τελικά τα περιθώριά του ήταν λίγο πάνω από τις προβλέψεις σου.
Χωρίς χαζά γλιστρήματα και ασάφειες, το Terramar συμπεριφέρεται πραγματικά όπως θα περίμενε κανείς από ένα GTI. Και το ίδιο ισχύει και για τα φρένα του. Επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο, χωρίς να του κάνει δύσκολη τη ζωή.
Ο τελευταίος, μάλιστα, χάρη στο σχετικά άνετο και με καλή πλευρική στήριξη κάθισμα, δεν χρειάζεται να παλεύει με τα πλευρικά g, να κρατηθεί στη θέση του. Έχει πρακτικά όλα όσα χρειάζεται για να απολαύσει τη διαδικασία της οδήγησης.
Αναφορικά με το κιβώτιο, το 7άρι DSG -ειδικά στα προγράμματα Performance και Cupra- κρατάει πιο ψηλά τις στροφές για να διευκολύνει κάπως την όλη διαδικασία. Οι αλλαγές του είναι σβέλτες, η κλιμάκωση καλή και φυσικά διαθέτει και paddles, για οποίον προτιμά να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
Σε συνδυασμό με το μοτέρ, δείχνουν να κάνουν ένα καλό δίδυμο. Με δύναμη παντού, άγριο ήχο και αίσθηση ανάλογη των προσδοκιών. Τώρα για την κατανάλωση, μην περιμένετε να δείτε μονοψήφια νούμερα, ούτε με οικονομική οδήγηση.
Ίσως μόνο πηγαίνοντας συντηρητικά, στην εθνική. Είναι το αντίτιμο που δικαίως πρέπει να πληρωθεί, από οποίον αναζητά μια ανόθευτη από ηλεκτροκινητήρες αίσθηση.
Κατά τα άλλα, το Terramar παραμένει upper class στα ποιοτικά του χαρακτηριστικά. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά στο εσωτερικό είναι ποιοτικά και δένουν αρμονικά μεταξύ τους. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία μεγάλη, ευκρινής οθόνη 12,9” που προσφέρει αρκετό βάθος λειτουργιών και ευχάριστο user interface.
Αυτή συνοδεύεται από μία δεύτερη οθόνη 10,25” του πίνακα οργάνων, καθώς και από ένα HUD. Γενικά, το επίπεδο εξοπλισμού στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής, ήταν πλούσιο, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων θερμαινόμενα καθίσματα, επαγωγική φόρτιση κινητών και άλλες ανέσεις.
Μιλώντας για ανέσεις, ένας καλός λόγος θα πρέπει να ειπωθεί και για τους προσφερόμενους χώρους. To Terramar βασίζεται επάνω στην πλατφόρμα MQB Evo του ομίλου Volkswagen. Αυτή χαρίζει εξαιρετική ακαμψία, τη δυνατότητα τετρακίνησης, που βοηθάει στη διαχείριση της περίσσειας ισχύος αλλά και επαρκείς εσωτερικές διαστάσεις, για τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας.
Αξίζει δε να σημειωθεί πως τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 15 cm, επιτρέποντας ένα γενναιόδωρο χώρο για τους επιβάτες ή, εναλλακτικά, αυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 540 σε 642 λίτρα.
Στο δια ταύτα, το Terramar στην έκδοση 2.0 TSI 265 PS VZ παραμένει ένα ειδικό αυτοκίνητο. Μπορεί προφανώς να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας αλλά ας μην γελιόμαστε, έχει κατασκευαστεί με βάση ένα απόλυτα εγωιστικό κίνητρο.
Να ικανοποιεί τις ορέξεις του οδηγού. Αυτού που θέλει επιδόσεις και αίσθηση GTI αλλά επιθυμεί να παραμείνει στη φόρμα των SUV για τους όποιους, προσωπικούς του λόγους.
Διαβάστε περισσότερα για την CUPRA
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Cupra Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.984cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,5 x 92,8 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 195 kW (265 PS) / 5.000-6.500 rpm | |||
Ροπή | 400 Nm (40,8 kgm) / 1.650-4.350 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 5,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 243 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 11,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) | 8,4-8,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 521 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 191-199 g/km (WTLP) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους 4 τροχούς, αυτόματη τετρακίνηση – κλείδωμα 4×4 | |||
Κιβώτιο | Διπλού συμπλέκτη DSG, επτά σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 340X30 mm/ δίσκοι 310×22 mm | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental SportContact 6 / 255/40 R20 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος |
4.519 x 1.863 x 1.584 mm |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.590/1.580 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.681 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 540-642 lt | |||
Απόβαρο | 1.750 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 57.490€ |
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (41)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (31)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (53)
BMW X3 M50 xDrive caroto test drive 2025 (174)
BMW X3 M50 xDrive caroto test drive 2025 (124)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (48)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (44)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (36)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (1)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (6)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (11)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (17)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (72)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (62)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (66)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (82)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (83)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (68)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (71)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (69)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (84)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (79)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (87)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (74)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (80)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (78)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (77)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (58)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (73)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (75)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (55)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (56)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (57)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (93)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (96)
BMW X3 M50 xDrive caroto test drive 2025 (140)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (20)
CUPRA Terramar 2.0 VZ TSI 4DRIVE caroto test drive 2025 (29)
BMW X3 M50 xDrive caroto test drive 2025 (132)
BMW X3 M50 xDrive caroto test drive 2025 (168)