Στην όμορφη χώρα που ζούμε είναι να απορεί κάποιος. Υπάρχει άραγε τόπος στην που να μην έχει τη δική του γοητεία; Μάλλον, όχι είναι η απάντηση και εμείς ανακαλύπτουμε άλλη μια «γωνίτσα» της Ελλάδος με τη βοήθεια του Opel Astra plug in hybrid 224 ίππων.
Λίγο πολύ όλοι έχουν ακουστά τη μικρή κωμόπολη Μουζάκι. Η αιτία δυστυχώς δεν είναι ευχάριστη, αφού η περιοχή έχει πληγεί τόσο από τον τυφώνα Daniel, όσο και από τον Ιανό, με αμέτρητες ζημιές σε σπίτια αλλά και χιλιάδες ζώα που πνίγηκαν.
Η φύση ωστόσο βρίσκει τον τρόπο να κρατά τις ισορροπίες και να επανέρχεται, αναδεικνύοντας και πάλι σύντομα το μεγαλείο της, με μπόλικο «πράσινο» αλλά και πλούσια πανίδα πολύ κοντά στους παραδοσιακούς οικισμούς.
Ισορροπία είπαμε και αμέσως πήγε το μυαλό μας στο Opel Astra GSe, τον συνοδό μας στη μικρή περιπέτεια 1.000 και πλέον χιλιομέτρων στην περιοχή της Καρδίτσας και των Τρικάλων.
Το μοντέλο που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων, αλλά δίνει την ελευθερία του θερμικού κινητήρα έτσι ώστε να πας όσο μακριά επιθυμείς χωρίς να αγχωθείς ούτε στιγμή για το που θα φορτίσεις την μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh.
Κακά τα ψέματα, μπορεί στις μεγάλες οδικές αρτηρίες να υπάρχουν πολλές επιλογές φόρτισης, στα μικρά χωρία ωστόσο είναι δύσκολο να βρεις κάποιο τέτοιο σημείο, ενώ μην ξεχνάμε πως οι μεγάλες αποστάσεις με υψηλές ταχύτητες λειτουργούν εις βάρος της ηλεκτρικής αυτονομίας. Η περίπτωση του Astra GSe ωστόσο μοιάζει ιδανική για την περίσταση.
Καθημερινή κυκλοφορία εντός Αττικής με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (ελάχιστο κόστος κίνησης) και βενζινοκίνητο όταν αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας είτε εξαντλώντας την ενέργεια της μπαταρίας, είτε με υβριδική λειτουργία για περίπου 300 χιλιόμετρα που λειτουργούν συνδυαστικά οι δύο κινητήρες.
Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι διανύουμε τα πρώτα 45 χιλιόμετρα χωρίς τη χρήση θερμικού κινητήρα και έπειτα άλλα 55 με κατανάλωση 6 λίτρα/100 χλμ., τότε έχουμε κάτω από 3 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο, δηλαδή μικρό κόστος για την εκδρομή μας.
Ακόμη και αν παραλείψουμε τις φορτίσεις όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα, τότε η παραπάνω κατανάλωση είναι εξαιρετική για ένα σπορ hatchback συνολικής απόδοσης 224 ίππων (τετρακύλινδρος turbo 1.600άρης και ηλεκτροκινητήρας 110 ίππων).
Το Astra που είχαμε στα χέρια μας και στο παρελθόν είναι χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ενώ το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής κάνει το ταξίδι αθόρυβο, ξεκούραστο και άνετο.
Οι κλειστές διαδρομές από τη Λαμία και προς τα χωρία είναι ιδανικές για το ακριβές τιμόνι και το πλαίσιο του Astra, ενώ όσο γνωρίζουμε την ενδοχώρα και τα δρομάκια στενεύουν, τόσο εκτιμάμε το σπορτίφ προσανατολισμό, έναντι ενός τυπικού SUV με πιο… άνετο χαρακτήρα.
Ομορφιές λοιπόν, όπως οι Πάμισος ποταμός, η λίθινη τοξοτή γέφυρα Παλαιοκαρυάς με τον εντυπωσιακό καταρράκτη, το Γεώπαρκο Πύλης και πολλές ακόμη όπως η γυρτή εκκλησία (κάτι σαν τον Πύργο της Πίζας) Παναγία Ροπωτού με κλίση 17 μοιρών έπειτα από υποχώρηση εδάφους, δίνουν έντονο χρώμα στο έτσι και αλλιώς καταπράσινο τοπίο.
Η εποχή της άνοιξης μοιάζει ιδανική για μία τέτοια εξόρμηση, αφού οι θερμοκρασίες είναι νορμάλ για να ευχαριστηθείς τις βόλτες, χωρίς να δυσφορείς από το κρύο ή τη ζέστη και να μπορέσεις να αφήσεις και λίγο τα μπάκετ καθίσματα του GSe για να περπατήσεις.
Ελάφια κυκλοφορούν παντού και είναι φιλικά, όπως και άλλα άγρια ζωάκια που θα σας κάνουν να σταθείτε στην άκρη του δρόμου (αλεπούδες, χελώνες κλπ).
Μία γεμάτη εκδρομή που ολοκληρώνεται με το εξαιρετικό φαγητό της περιοχής, (ακατάλληλο για vegeterians) με έμφαση φυσικά στα τοπικά κρεατικά, τις ντόπιες συνταγές και τις νόστιμες πίτες.
Το τέλος του τριημέρου μας βρίσκει πίσω στην Αθήνα, με 1.050 ξεκούραστα χιλιόμετρα στο κοντέρ, ένα γέμισμα και κάτι ψιλά, όμορφες εικόνες από την κεντρική Ελλάδα, παραπανίσια κιλά και πολύ θετικές εντυπώσεις από το Astra GSe.
Το hatchback που αντιστέκεται στη μόδα των SUV και με τον διττό χαρακτήρα του αποτελεί εργαλείο οικονομίας και ομαλής μετάβασης από τη θερμική εποχή στην αμιγώς ηλεκτρική που πλησιάζει επικίνδυνα.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Opel Astra GSe 224 PS |
Κινητήρας / ηλεκτροκινητήρας | Τετρακύλινδρος turbo βενζίνης, 1.598 κ.εκ./ηλεκτροκινητήρας 110 PS |
Ισχύς, Ροπή / Ισχύς ροπή | 181 PS/ 6.000 rpm, 250 Nm/ 1.750 rpm / 110 PS, 320 Nm |
Συνδυασμένη ισχύς | 224 ίπποι |
Μπαταρία/ αυτονομία | 12,4 kWh (9,9 net) / 64 χλμ. |
0-100, Τελική | 7,5 δλ., 235 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής | 1,1-4,5/ 6,5-7,0 λτ./100 km |
Εκπομπή CO2 | 25 γραμμ./χλμ. |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 4.374 x 1.860 x 1.442 χλστ. |
Χώρος αποσκευών | 352 λίτρα |
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής | 49.400 ευρώ |
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (139)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (39)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (40)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (42)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (43)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (44)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (45)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (46)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (47)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (48)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (49)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (50)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (51)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (52)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (53)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (54)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (55)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (56)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (57)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (58)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (59)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (60)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (61)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (62)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (63)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (64)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (65)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (2)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (4)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (5)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (7)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (10)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (11)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (12)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (13)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (17)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (19)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (22)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (23)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (25)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (26)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (27)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (28)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (30)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (31)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (32)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (33)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (34)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (35)
opel-astra-gse-on-the-road_2025-05-28_0858 (38)