Νέο Toyota Aygo X HEV: Φουλ υβριδικό στα 1.500 κυβικά

Η Toyota φέρνει την εξηλεκτρισμένη τεχνολογία στο μικρότερο μοντέλο της, με το νέο Aygo X HEV να σηματοδοτεί την είσοδο της πλήρους υβριδικής πρότασης στην κατηγορία A, χωρίς να αλλάζει τον crossover χαρακτήρα του. Στην Ελλάδα προς τα τέλη του 2025.

Σχεδιαστικά, το Aygo X HEV διατηρεί τον compact crossover χαρακτήρα του, αλλά αποκτά νέα εμπρός μάσκα και φωτιστικά σώματα, μεγαλύτερο καπό και πιο έντονη οπτική ταυτότητα που παραπέμπει στο Lexus LBX.

Ανάλογα με την έκδοση, προσφέρονται ζάντες 17 ή 18 ιντσών και διχρωμία αμαξώματος, ενώ το διαθέσιμο υφασμάτινο «καμβά» τύπου οροφής ενσωματώνει στοιχεία από τη μάσκα, σε μοναδικό μοτίβο.

Παρά τη σημαντική αλλαγή στα μηχανικά μέρη, η Toyota κατάφερε να διατηρήσει το μεταξόνιο στα 2.430 χιλιοστά και τον χώρο αποσκευών στα 231 λίτρα. Ο εμπρός πρόβολος έχει αυξηθεί κατά 76 χιλιοστά, ώστε να φιλοξενηθεί το μεγαλύτερο υβριδικό σύστημα.

Η καμπίνα δέχεται επίσης εκτεταμένες αναβαθμίσεις. Ο πίνακας οργάνων πλέον περιλαμβάνει ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών, το χειριστήριο του κλιματισμού έχει επανασχεδιαστεί και υπάρχουν στάνταρ δύο θύρες USB-C, ηλεκτρικό χειρόφρενο και αναβαθμισμένα υλικά.

Η εξέλιξη του Aygo X HEV βασίζεται στην τεχνογνωσία των Yaris HEV και Yaris Cross HEV, ενσωματώνοντας τον γνωστό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.500 κυβικών και το υβριδικό σύστημα της Toyota, το οποίο αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους.

Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου e-CVT, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα και αυξημένη απόδοση σε σχέση με την απερχόμενη έκδοση του Aygo με τον τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα.

Για πρώτη φορά σε Toyota, τα στοιχεία της μπαταρίας τοποθετούνται κατά μήκος του πατώματος κάτω από τα πίσω καθίσματα, επιτρέποντας χαμηλό κέντρο βάρους και βελτιωμένη ευστάθεια, χωρίς να επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Η βοηθητική μπαταρία μεταφέρθηκε κάτω από τον χώρο αποσκευών.

Σε υψηλότερες εκδόσεις εξοπλισμού προσφέρονται ασύρματη φόρτιση, ψηφιακό κλειδί και τεχνολογία καθαρισμού αέρα nanoeX. Σημειώνεται ότι το νέο υλικό SakuraTouch για τα καθίσματα αποτελείται από ανακυκλωμένο PET και φυτικής προέλευσης PVC, μειώνοντας σημαντικά το αποτύπωμα CO₂ σε σύγκριση με το δέρμα.

Η Toyota έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ηχομόνωση, τοποθετώντας υλικά μείωσης θορύβων στο ταμπλό, το καπό, το δάπεδο και την εξάτμιση. Παχύτερα τζάμια και πρόσθετη ηχομόνωση καθιστούν την καμπίνα πιο ήσυχη, ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες.

Στο τομέα της ασφάλειας, το Aygo X HEV εξοπλίζεται με την ανανεωμένη σουίτα Toyota Safety Sense, περιλαμβάνοντας συστήματα όπως το Pre-Collision System, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και Proactive Driving Assist. Για πρώτη φορά υποστηρίζονται και ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού.

Η κορυφαία έκδοση GR Sport προσθέτει σπορ εμφάνιση και οδηγικά χαρακτηριστικά, με σφιχτότερη ανάρτηση, διαφορετική ρύθμιση τιμονιού και εσωτερικές λεπτομέρειες με GR λογότυπα. Ξεχωρίζει και εξωτερικά με μοναδική γρίλια, διχρωμία Mustard με μαύρο καπό και αποκλειστικές ζάντες.

Το Aygo X HEV είναι το πρώτο πλήρως υβριδικό μοντέλο στην κατηγορία A και, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία WLTP, επιτυγχάνει εκπομπές CO2 μόλις 86 g/km.

Η Toyota εκτιμά ότι το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα στον κύκλο ζωής του νέου μοντέλου είναι μειωμένο κατά 18% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, χάρη στον πιο αποδοτικό κινητήρα, τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και την ανανεώσιμη ενέργεια στο εργοστάσιο παραγωγής στην Τσεχία.

Η εμπορική διάθεση του Aygo X HEV στην Ευρώπη αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2025, με την ελληνική αγορά να ακολουθεί στο ίδιο χρονικό πλαίσιο.

Exit mobile version