Η νέα εποχή για τη Volkswagen ξεκινά με το ηλεκτρικό T-Roc, το οποίο αναμένεται το 2028 και θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στη νέα αρχιτεκτονική SSP.
Η πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform), που εξελίχθηκε με στόχο τη μείωση της πολυπλοκότητας και την αύξηση της αποδοτικότητας, έχει πλέον «κλειδώσει» σε επίπεδο σχεδίασης – μία φάση που ονομάζεται εσωτερικά «αρχιτεκτονικό freeze».
Η SSP έχει σχεδιαστεί ώστε να καλύπτει από μικρά αυτοκίνητα έως μεγάλα SUV και σπορ μοντέλα, μέσω οκτώ εκδοχών της ίδιας τεχνικής βάσης. Τα στοιχεία μπαταριών θα τοποθετούνται σε τουλάχιστον δύο διαφορετικά ύψη, ανάλογα με το τύπο του αυτοκινήτου – για παράδειγμα, ένα χαμηλό πακέτο για τον ηλεκτρικό Golf και ένα ψηλότερο για το T-Roc.
Ο όμιλος προσδοκά μέσω της SSP σημαντικά τεχνολογικά άλματα σε σχέση με τις σημερινές πλατφόρμες MEB και PPE, με βελτιώσεις σε τομείς όπως η αυτονομία, η ταχύτητα φόρτισης, τα ψηφιακά συστήματα και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Επιπλέον, η SSP προβλέπεται να υποστηρίζει και εξηλεκτρισμένα μοντέλα με Range Extender.
Το T-Roc με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης θα λανσαριστεί το 2028 ή 2029. Ωστόσο, το 2025 θα κυκλοφορήσει και η δεύτερη γενιά του T-Roc με κινητήρα εσωτερικής καύσης, βασισμένη στο MQB evo. Έτσι, για ένα διάστημα θα συνυπάρχουν εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, υβριδικά και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο πάνω στη SSP.
Η SSP σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει πλήρως τις MEB και PPE, προσφέροντας μια ενιαία βάση για περισσότερους από 40 εκατομμύρια μελλοντικούς ηλεκτρικούς όγκους παραγωγής. Ενσωματώνει νέο λειτουργικό σύστημα και θα στηρίξει τα επόμενα βήματα της Volkswagen στην αυτόνομη οδήγηση.
Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της πλατφόρμας έχει η Rivian, η οποία μέσω κοινοπραξίας με τη Volkswagen συνεισφέρει στην ανάπτυξη της ηλεκτρονικής και λογισμικής αρχιτεκτονικής της SSP. Η συνεργασία των δύο εταιρειών περιλαμβάνει επένδυση που αγγίζει τα 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το αν τελικά το πρώτο μοντέλο πάνω στη SSP κυκλοφορήσει το 2029 ή μετατεθεί για το 2030, παραμένει ανοιχτό. Κυρίως λόγω καθυστερήσεων που σχετίζονται με τη θυγατρική Cariad και τα προβλήματα στη διαχείριση λογισμικού.