Η Mazda επιστρέφει: έρχεται ο διάδοχος του RX-7 και νέο MiataΗ ιαπωνική φίρμα ετοιμάζει δύο νέα σπορ μοντέλα, ένα με περιστροφικό κινητήρα και ένα με νέο ατμοσφαιρικό σύνολο.
Η Mazda δείχνει ξανά σημάδια ζωής στο πεδίο των σπορ αυτοκινήτων, ετοιμάζοντας δύο μοντέλα που απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό, αλλά με μία συνισταμένη: το πάθος για την οδήγηση. Ο λόγος για τον διάδοχο του RX-7, βασισμένο στο πρωτότυπο Iconic SP, και για την επόμενη γενιά του MX-5.
Το Iconic SP, που παρουσιάστηκε το 2023, φέρει την αισθητική ενός κουπέ με καθαρές γραμμές και διαστάσεις που τοποθετούνται μεταξύ του Miata και του κλασικού RX-7. Με μήκος 4.180 χιλιοστά, είναι 265 χιλιοστά μακρύτερο από το σημερινό MX-5 (ND) και περίπου 100 χιλιοστά κοντύτερο από το RX-7 της γενιάς FD. Η παραγωγή του μπορεί να ξεκινήσει ήδη από το 2026, εφόσον κριθεί οικονομικά βιώσιμο το project.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το σύστημα κίνησης. Το νέο κουπέ της Mazda θα βασίζεται σε ένα υβριδικό σύνολο με περιστροφικό κινητήρα δύο ρότορων, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια για την ηλεκτρική μονάδα. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 370 ίππους, ενώ εξετάζεται και δεύτερη εκδοχή όπου ο περιστροφικός κινητήρας θα κινεί απευθείας τους τροχούς.
Η εξέλιξη του νέου Wankel βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο και σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή Ryuichi Umeshita, είναι σχεδόν έτοιμη. Η εμπορική τοποθέτηση του μοντέλου θα είναι περιορισμένη, με στόχο να συμπληρώνει και όχι να ανταγωνίζεται το Miata.
Η ονομασία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αν και το RX-7 είναι το προφανές σημείο αναφοράς. Ωστόσο, ο Umeshita διευκρίνισε ότι το νέο μοντέλο δεν θα είναι άμεσος διάδοχος με το ίδιο όνομα, ούτε πρόκειται να ονομαστεί Cosmo, παραπέμποντας σε πολυτελέστερες εποχές της Mazda.
Σε ό,τι αφορά το MX-5, η πέμπτη γενιά βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη, αλλά δεν αναμένεται πριν από το 2027. Ο σχεδιασμός της θα βασιστεί στο στυλ του Iconic SP, προσαρμοσμένο όμως στο μικρότερο αμάξωμα του διθέσιου roadster.
Το νέο Miata θα διατηρήσει τα βασικά του χαρακτηριστικά -συμπαγείς διαστάσεις, χαμηλό βάρος, κίνηση στους πίσω τροχούς- και πιθανότατα θα εφοδιαστεί με τον νέο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Skyactiv Z, ο οποίος υπόσχεται καλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση. Το χειροκίνητο κιβώτιο παραμένει στο τραπέζι.
Η Mazda φαίνεται να στοχεύει σε ένα νέο σπορ δίδυμο που θα λειτουργεί συμπληρωματικά: ένα τεχνολογικά προηγμένο κουπέ με υβριδικό-περιστροφικό μοτέρ και ένα κλασικό ανοιχτό roadster με θερμικό κινητήρα. Αν οι υποσχέσεις γίνουν πράξη, τότε η εταιρεία από τη Χιροσίμα δείχνει έτοιμη να επιστρέψει εκεί που κάποτε μεγαλούργησε.