Νέα εποχή για τη Mitsubishi στην ευρωπαϊκή αγορά

Η ιαπωνική εταιρία σχεδιάζει την επάνοδό της με νέα μοντέλα, στρατηγική πωλήσεων και πιο ρεαλιστικούς στόχους.

Η Mitsubishi ετοιμάζει την επιστροφή της στην ευρωπαϊκή αγορά, στοχεύοντας σε ετήσιες ταξινομήσεις που θα φτάνουν τις 75.000 με 80.000 μονάδες, αριθμός αυξημένος έως και 30% σε σχέση με πέρυσι. Το πλάνο της βασίζεται σε στενή συνεργασία με τη Renault, στο πλαίσιο της συμμαχίας των δύο εταιρειών, και σε νέα μοντέλα με κοινά μηχανικά μέρη.

Η απόφαση της Mitsubishi να αποχωρήσει από την ευρωπαϊκή αγορά το 2020, εν μέσω οικονομικών απωλειών από την πανδημία, ανατράπηκε όταν βρέθηκε κοινός τόπος με τη Renault για την εξέλιξη και παραγωγή νέων μοντέλων.

Ήδη κυκλοφορούν τα Colt, το οποίο βασίζεται στο Clio, και ASX, που στηρίζεται στο Captur. Μέσα στο 2025 αναμένεται και το νέο Grandis SUV, ενώ το φθινόπωρο ακολουθεί το εξηλεκτρισμένο Eclipse Cross, στηριγμένο στην πλατφόρμα CMF-EV, αλλά με σχεδίαση και χαρακτήρα Mitsubishi.

Η φίρμα έχει εγκαταλείψει προσωρινά την ιδέα εξέλιξης δικών της αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, ρίχνοντας βάρος στα υβριδικά και plug-in υβριδικά. Το νέο Outlander PHEV λανσαρίστηκε πρόσφατα, με σημαντική καθυστέρηση, επιβεβαιώνοντας τη στροφή της εταιρείας σε τεχνολογίες όπου θεωρεί πως έχει ήδη σημαντική τεχνογνωσία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Αλλαγές έρχονται και στο δίκτυο πωλήσεων. Η Mitsubishi εγκαταλείπει το μοντέλο των ανεξάρτητων εισαγωγέων και θα συνεργάζεται απευθείας με εμπόρους, επιδιώκοντας μεγαλύτερο έλεγχο στην αγορά και καλύτερη προσαρμογή στις τοπικές ανάγκες.

Παρά την ενίσχυση των ταξινομήσεων μέσα στο 2024, οι αριθμοί του πρώτου εξαμήνου είναι μειωμένοι κατά 29%, κυρίως λόγω της απόσυρσης των Space Star και Eclipse Cross, τα οποία δεν συμμορφώνονταν με τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας.

Τέλος, στο πλάνο της Mitsubishi βρίσκεται και η ιδέα μιας ευρωπαϊκής προσέγγισης των ιαπωνικών kei cars, δηλαδή των μικρών, προσιτών και ελαφρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν και η υλοποίηση ενός τέτοιου μοντέλου στην Ευρώπη είναι σύνθετη υπόθεση, η εταιρεία εκτιμά ότι υπάρχει χώρος στην αγορά για οικονομικά προσιτή αστική μετακίνηση.

Exit mobile version