Στην Ακτή Αμάλφι αποκαλύφθηκε επίσημα η νέα Ferrari Amalfi, το μοντέλο που διαδέχεται τη Roma και συνεχίζει την παράδοση των κουπέ με κινητήρα V8 στο εμπρός-κεντρικό μέρος, όπως οι California και Portofino.
Η νέα Ferrari Amalfi αποτελεί το νέο κουπέ GT 2+2 της φίρμας από το Maranello. Με έμφαση στη σύγχρονη κομψότητα και την υψηλή απόδοση, η Amalfi επιχειρεί να συνδυάσει κορυφαίες επιδόσεις με άνεση και καθημερινή χρηστικότητα. Έναν συνδυασμό που, σύμφωνα με την ίδια τη Ferrari, απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς ανάμεσα σε σπορ χαρακτήρα και πολυτέλεια.
Ο κινητήρας της είναι ένας V8 twin-turbo 3.855 κ.εκ. (F154), εξελιγμένος για ακόμη πιο άμεση απόκριση και υψηλότερη απόδοση. Αποδίδει 640 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 760 Nm, διαθέσιμη από τις 3.000 έως τις 5.750 σ.α.λ. Οι μέγιστες σ.α.λ. φτάνουν τις 7.600 σ.α.λ., ενώ η ειδική ισχύς αγγίζει τους 166 ίππους/λίτρο.
Νέα χαρακτηριστικά όπως η ανεξάρτητη διαχείριση των στροβιλοσυμπιεστών (με ταχύτητα έως 171.000 σ.α.λ.) και η νέα ECU συμβάλλουν στην απόδοση, ενώ η μείωση του βάρους επιτυγχάνεται με ελαφρύτερους εκκεντροφόρους και ανασχεδιασμένο μπλοκ κινητήρα. Για πρώτη φορά χρησιμοποιείται λιπαντικό χαμηλού ιξώδους, μειώνοντας την εσωτερική τριβή κατά 30% σε κρύες εκκινήσεις.
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (F1 DCT), γνωστό από την SF90 Stradale, έχει εξελιχθεί περαιτέρω με νέα μονάδα ελέγχου και πιο άμεση ενσωμάτωση στη διαχείριση του κινητήρα, για ταχύτερες και πιο ομαλές αλλαγές. Τεχνικά στοιχεία όπως ο flat-plane στρόφαλος, η twin-scroll διάταξη, οι ελαφριές τουρμπίνες και οι ίσου μήκους πολλαπλές εξαγωγής υποστηρίζουν την προοδευτική απόδοση και το χαρακτηριστικό ηχοχρώμα Ferrari, παρά τις απαιτήσεις των σύγχρονων κανονισμών εκπομπής θορύβου.
Το βάρος στην πιο ελαφριά εξοπλιστικά έκδοση περιορίζεται στα 1.470 κιλά. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,3 δευτερόλεπτα και στα 200 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 320 χλμ./ώρα. Για την επιβράδυνση από τα 100 χλμ./ώρα αρκούν 30,8 μέτρα, ενώ από τα 200 χλμ./ώρα χρειάζονται 119,5 μέτρα.
Η σχεδίαση του αμαξώματος μήκους 4,66 μέτρων βασίζεται σε μία καθαρή και λιτή φόρμα με τονισμένα γλυπτά όγκους. Η μάσκα δεν διαθέτει παραδοσιακή γρίλια, αλλά μια λεπτή πτέρυγα στο χρώμα του αμαξώματος, που «αιωρείται» πάνω από μια μαύρη λωρίδα που φιλοξενεί αισθητήρες και φώτα.
Η ενεργητική αεροτομή στο πίσω μέρος βελτιώνει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, ενώ ο μεγάλος διαχύτης και τα λεπτά, «γραμμικά» πίσω LED ενισχύουν την αεροδυναμική και την αισθητική ταυτότητα. Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει τη Verde Costiera, μια απόχρωση εμπνευσμένη από τις αντανακλάσεις της θάλασσας του Αμάλφι.
Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η λογική του διπλού κόκπιτ με οδηγό και συνοδηγό να πλαισιώνονται σε δύο συμμετρικούς, οπτικά συνδεδεμένους χώρους (οδηγού+συνοδηγού). Το νέο τιμόνι επιστρέφει σε φυσικούς διακόπτες και διαθέτει τον χαρακτηριστικό μεταλλικό διακόπτη εκκίνησης.
Οι ενδείξεις προβάλλονται σε τρεις οθόνες: ψηφιακό πίνακα οργάνων 15,6 ιντσών, οθόνη αφής 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και μια τρίτη, 8,8 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό. Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει Apple CarPlay, Android Auto και ασύρματη φόρτιση κινητού. Το MyFerrari Connect επιτρέπει απομακρυσμένη διαχείριση του αυτοκινήτου μέσω εφαρμογής.
Η 2+ διάταξη προσφέρει επιπλέον χρηστικότητα, με χώρο αποσκευών 273 λίτρων. Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν ανθρακονήματα και πολυτελή υλικά, ενώ ο κεντρικός διάδρομος από αλουμίνιο περιλαμβάνει διακόπτη ταχυτήτων και βάση φόρτισης. Προαιρετικά, προσφέρονται καθίσματα τριών μεγεθών με δέκα αεροθαλάμους για μασάζ και εξαερισμό. Για τους πιο απαιτητικούς, υπάρχει ηχοσύστημα Burmester με 14 ηχεία και ισχύ 1.200 Watt.
Η αεροδυναμική έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με το Styling Centre και την ομάδα θερμο-υδροδυναμικής της Ferrari. Κάτω από το αμάξωμα υπάρχουν ειδικά καλύμματα, vortex generators και ενεργά στοιχεία όπως ο πίσω αεροτομή, που έχει τρεις θέσεις (Low Drag, Medium Downforce, High Downforce). Στην ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα, η πίσω πτέρυγα μπορεί να προσφέρει 110 κιλά κάθετης δύναμης με αύξηση μόλις 4% στην οπισθέλκουσα.
Η δυναμική συμπεριφορά βασίζεται στο εξελιγμένο σύστημα πέδησης Brake-by-Wire, με πιο άμεση αίσθηση στο πεντάλ και καλύτερη διαχείριση ABS. Το σύστημα ABS Evo βασίζεται σε αισθητήρα 6D και υπολογίζει με ακρίβεια την ταχύτητα του αυτοκινήτου ώστε να κατανείμει ιδανικά τη δύναμη φρεναρίσματος σε όλους τους τροχούς.
Η πλατφόρμα Side Slip Control (SSC 6.1) συντονίζει τα δυναμικά συστήματα του αυτοκινήτου, ενώ το σύστημα εκτίμησης πρόσφυσης με ηλεκτρική υποβοήθηση διεύθυνσης είναι πλέον 10% ταχύτερο και ακριβέστερο, ακόμα και σε γλιστερές επιφάνειες.
Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης (ADAS) όπως ενεργή προσαρμοζόμενη ταχύτητα, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση τυφλού σημείου, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύστημα παρακολούθησης κόπωσης του οδηγού. Προαιρετικά διατίθεται πανοραμική κάμερα και σύστημα προειδοποίησης εγκάρσιας κυκλοφορίας πίσω.
Η Ferrari Amalfi φορά ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 245/35 R20 εμπρός και 285/35 R20 πίσω. Τα ελαστικά έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τις Bridgestone (Potenza Sport) και Pirelli (P Zero) για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ απόδοσης, άνεσης και εμφάνισης.
Η διάδοχος της Roma δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει με κραυγαλέες υπερβολές, αλλά να πείσει με ουσία. Ένα πολυτελές, σπορ και τεχνολογικά προηγμένο coupé που παραμένει πιστό στο DNA του Maranello, έτοιμο να ταξιδέψει μακριά – και γρήγορα.
2027-ferrari-amalfi (1)
2027-ferrari-amalfi (2)
2027-ferrari-amalfi (3)
2027-ferrari-amalfi (4)
2027-ferrari-amalfi (5)
2027-ferrari-amalfi (6)
2027-ferrari-amalfi (7)
2027-ferrari-amalfi (8)
2027-ferrari-amalfi (9)
2027-ferrari-amalfi (10)
2027-ferrari-amalfi (11)
2027-ferrari-amalfi (12)
2027-ferrari-amalfi (13)
2027-ferrari-amalfi (14)
2027-ferrari-amalfi (15)
2027-ferrari-amalfi (16)
2027-ferrari-amalfi (17)
2027-ferrari-amalfi (18)
2027-ferrari-amalfi (19)
2027-ferrari-amalfi (20)
2027-ferrari-amalfi (21)
2027-ferrari-amalfi (22)
2027-ferrari-amalfi (23)
2027-ferrari-amalfi (24)
2027-ferrari-amalfi (25)
2027-ferrari-amalfi (26)
FERRARI AMALFI – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | V8 twin-turbo – υγρό κάρτερ | |
Κυβισμός | 3.855 κ.εκ. | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 86,5 x 82 χλστ. | |
Μέγιστη ισχύς | 640 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. | |
Μέγιστη ροπή | 760 Nm (3.000–5.750 σ.α.λ.) | |
Μέγιστες στροφές | 7.600 σ.α.λ. | |
Σχέση συμπίεσης | 9,4:1 | |
Ειδική ισχύς | 166 ίπποι/λίτρο | |
ΒΑΡΗ & ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | ||
Μήκος | 4.660 χλστ. | |
Πλάτος | 1.974 χλστ. | |
Ύψος | 1.301 χλστ. | |
Μεταξόνιο | 2.670 χλστ. | |
Μετατρόχιο εμπρός | 1.652 χλστ. | |
Μετατρόχιο πίσω | 1.679 χλστ. | |
Στεγνό βάρος* | 1.470 κιλά | |
Λόγος βάρους/ισχύος | 2,29 κιλά/ίππο | |
Κατανομή βάρους | 50% εμπρός / 50% πίσω | |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 80 λίτρα | |
Χώρος αποσκευών | 273 λίτρα | |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ & ΖΑΝΤΕΣ | ||
Εμπρός | 245/35 R20 J8.0 | |
Πίσω | 285/35 R20 J10.0 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | 390 x 223 x 34 χλστ. | |
Πίσω | 360 x 233 x 32 χλστ. | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κιβώτιο | 8τάχυτο διπλού συμπλέκτη F1 DCT | |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ | ||
EPS, VDC, ABS με EBD, F1-TCS, E-Diff3, SSC 6.1, FDE 2.0, SCM-E Frs, ABS Evo σε όλες τις θέσεις του Manettino | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
Τελική ταχύτητα | 320 km/h | |
0–100 km/h | 3,3 δευτερόλεπτα | |
0–200 km/h | 9,0 δευτερόλεπτα | |
Φρενάρισμα 100–0 km/h | 30,8 μέτρα | |
Φρενάρισμα 200–0 km/h | 119,5 μέτρα | |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ / ΕΚΠΟΜΠΕΣ | ||
Κατανάλωση καυσίμου | Υπό έγκριση τύπου | |
Εκπομπές CO₂ | Υπό έγκριση τύπου |
* Το βάρος αφορά διαμόρφωση με προαιρετικό εξοπλισμό ελαφρού τύπου.