Η κινεζική εταιρεία απέδειξε ότι δεν χρειάζεται να είσαι πρώτος για να πετύχεις, αρκεί να είσαι προετοιμασμένος. Σε αντίθεση με την Apple.
Η είσοδος της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία έγινε μεθοδικά και προσγειωμένα. Την ώρα που η Apple δαπανούσε πάνω από 9 δισ. ευρώ για ένα όραμα που τελικά εγκατέλειψε, η Xiaomi παρουσίαζε ένα χειροπιαστό αποτέλεσμα: το SU7, και τώρα το νέο της SUV YU7. Και τα δύο μοντέλα βασίζονται σε ήδη δοκιμασμένες λύσεις, με σαφή επιρροή από Tesla και Porsche, χωρίς όμως να χάνουν τη σχεδιαστική τους ταυτότητα ή την τιμολογιακή λογική που χαρακτηρίζει τη Xiaomi σε όλα της τα προϊόντα.
Η Apple, από την άλλη πλευρά, είχε θέσει ως στόχο ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο επιπέδου 5. Μια τεχνολογία που ακόμη και σήμερα δεν έχει βρει εφαρμογή σε μαζικό επίπεδο. Η υπερβολικά φιλόδοξη προσέγγιση, σε συνδυασμό με την απουσία εμπειρίας στην κατασκευή αυτοκινήτων, οδήγησε το Project Titan στην ακύρωση – αφήνοντας πίσω του μια δεκαετία άκαρπων προσπαθειών.
Η Xiaomi αντίθετα, μπήκε στην αγορά με ρεαλισμό. Επένδυσε στο κινεζικό οικοσύστημα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκμεταλλεύτηκε την κρατική υποστήριξη και χτίζοντας πάνω σε υπάρχουσες υποδομές φόρτισης και παραγωγής. Με πάνω από 1,4 δισ. ευρώ επενδύσεις σε πάνω από 100 προμηθευτές και στρατολόγηση έμπειρων στελεχών από Geely, BMW και SAIC, η Xiaomi εξασφάλισε ότι η τεχνολογική της μετάβαση στο χώρο του αυτοκινήτου δεν θα μείνει θεωρητική.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό: μέσα σε μία ώρα από την παρουσίαση του YU7, οι προπαραγγελίες ξεπέρασαν τις 289.000. Παρά το τραγικό ατύχημα με SU7 τον Μάρτιο, η εμπιστοσύνη στο brand παραμένει υψηλή, κάτι που αποδίδεται εν μέρει και στην ισχυρή κοινότητα των «Mi Fans», που λειτουργεί σαν φυσική προέκταση του marketing της εταιρείας.
Η Xiaomi, βέβαια, βρίσκεται ακόμα στην αρχή. Για το 2025, ο στόχος της είναι 350.000 μονάδες – αρκετά πίσω από την BYD που ξεπερνά τα 4,3 εκατομμύρια. Ωστόσο, με βλέψεις για επέκταση στην Ευρώπη από το 2027, σε αγορές όπως η Γερμανία, η Ισπανία και η Γαλλία, η Xiaomi δείχνει αποφασισμένη να παίξει με τους μεγάλους.
Όπως είπε και ο Lei Jun: «Μπορεί να είμαστε καθυστερημένοι παίκτες, αλλά σε μια αγορά που κυριαρχείται από την καινοτομία, υπάρχουν πάντα ευκαιρίες για όσους έρχονται τελευταίοι». Στην περίπτωση της Xiaomi, δεν πρόκειται απλώς για ευκαιρία, αλλά για στρατηγική.

