Επιστροφή στους V8 κινητήρες στη Formula 1;

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed bin Sulayem, επαναφέρει στο προσκήνιο την ιδέα για πιο απλούς και φθηνότερους κινητήρες στη Formula 1, βάζοντας αυτή τη φορά στο τραπέζι την πιθανότητα επαναφοράς ατμοσφαιρικών V8.

Η αλλαγή των τεχνικών κανονισμών για τις μονάδες ισχύος από το 2026 αποτέλεσε ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα της φετινής σεζόν. Η νέα γενιά κινητήρων της Formula 1 προβλέπει αυξημένο ποσοστό ηλεκτρικής ισχύος –σχεδόν 50%– ενώ η θερμική ισχύς θα εξακολουθεί να προέρχεται από υπερτροφοδοτούμενους V6 κινητήρες 1,6 λίτρων.

Ωστόσο, ομάδες όπως η Ferrari και η Red Bull έχουν εκφράσει έντονες αντιρρήσεις, εκτιμώντας ότι ενδέχεται να βρεθούν πίσω από τη Mercedes στην εξέλιξη των νέων power units. Οι Frédéric Vasseur και Christian Horner είχαν ανοικτά ταχθεί υπέρ μιας ενδεχόμενης επιστροφής των ατμοσφαιρικών V10, στηρίζοντας σχετική ιδέα που είχε παρουσιάσει νωρίτερα φέτος ο Bin Sulayem.

Ο πρόεδρος της FIA είχε τότε προτείνει τη χρήση συνθετικών καυσίμων, θεωρώντας πως με αυτόν τον τρόπο διατηρείται το στοιχείο της βιωσιμότητας, επιτρέποντας ταυτόχρονα την επαναφορά κινητήρων που ήταν πιο θεαματικοί – αλλά και δημοφιλείς στο κοινό. Ωστόσο, η πρόταση για V10 δεν βρήκε υποστήριξη από τους κατασκευαστές και απορρίφθηκε επισήμως σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Grand Prix του Μπαχρέιν τον Απρίλιο.

Πλέον, ο Bin Sulayem επανέρχεται, προτείνοντας ως εναλλακτική τους ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες. Όπως δήλωσε σε συνέντευξη στο πρακτορείο Reuters, οι σημερινές μονάδες ισχύος είναι υπερβολικά πολύπλοκες και κοστοβόρες. Σύμφωνα με τον ίδιο, η έρευνα και εξέλιξη κάθε νέου κινητήρα αγγίζει τα 170 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το τελικό κόστος για κάθε κινητήρα κυμαίνεται από 1,8 έως 2,1 εκατ. δολάρια.

Οι V8 κινητήρες που προτείνει ο Bin Sulayem, θα μπορούσαν –σύμφωνα με τους υπολογισμούς του– να κοστίζουν σχεδόν τα μισά, καθιστώντας τους οικονομικά πιο βιώσιμους. Αν και το νέο κανονιστικό πλαίσιο είναι προγραμματισμένο να διαρκέσει τουλάχιστον πέντε χρόνια, υπάρχει δυνατότητα αναθεώρησής του νωρίτερα. Ο πρόεδρος της FIA δήλωσε ότι, αν ληφθούν έγκαιρα αποφάσεις, θα μπορούσαν να επιστρέψουν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες ήδη από το 2029.

Παράλληλα, ο Bin Sulayem αναφέρθηκε και στο ενδεχόμενο ένταξης ενός δωδέκατου αυτοκινήτου στη Formula 1. Μετά την είσοδο της Cadillac το 2026 –με κινητήρες Ferrari– φαίνεται πως ένας ακόμη νέος κατασκευαστής ετοιμάζεται να κάνει την εμφάνισή του. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της FIA, η επόμενη προσθήκη μπορεί να προέλθει από την Κίνα.

Το θέμα της διεύρυνσης του grid έχει ήδη προκαλέσει εντάσεις ανάμεσα στα υπάρχοντα σωματεία, κυρίως λόγω της μείωσης του μεριδίου από τα τηλεοπτικά έσοδα. Ο αντίστοιχος «πόλεμος» είχε προκύψει και με την Cadillac, με την υπόθεση να φτάνει μέχρι το Κογκρέσο των ΗΠΑ, το οποίο διερεύνησε αν υπήρξε διακριτική μεταχείριση εις βάρος της αμερικανικής εταιρείας. Τελικά, η συμμετοχή της εγκρίθηκε, ανοίγοντας τον δρόμο και για άλλους νεοεισερχόμενους.

Ο Bin Sulayem, που βλέπει τη θητεία του να ολοκληρώνεται στα τέλη του 2025 και επιδιώκει επανεκλογή, επιχειρεί με αυτές τις παρεμβάσεις να κερδίσει έδαφος, ιδίως στην Ευρώπη, όπου δεν έχει ιδιαίτερα ισχυρή υποστήριξη. Αν τα σχέδιά του για απλούστερους, φθηνότερους και πιο «συναισθηματικούς» κινητήρες προχωρήσουν, θα μπορούσαν να αλλάξουν σημαντικά το τεχνολογικό και πολιτικό τοπίο της Formula 1 την επόμενη δεκαετία.

Exit mobile version