Η Ford σχεδιάζει νέα βήματα στον ευρωπαϊκό χάρτη, επανεξετάζοντας τη θέση της στην αγορά των επιβατικών, μετά από χρόνια συρρίκνωσης.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Christoph Herr, επικεφαλής της Ford για τις γερμανόφωνες χώρες, η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά ανασχεδιασμού της γκάμας της στην Ευρώπη, με τον CEO Jim Farley να έχει δώσει ήδη το «πράσινο φως» για την εξέλιξη νέων επιβατικών αυτοκινήτων που θα απευθύνονται ειδικά στις ευρωπαϊκές ανάγκες. Η συγκεκριμένη απόφαση δείχνει πως η Ford δεν επιθυμεί να μείνει στο περιθώριο, καθώς η αποχώρηση μοντέλων όπως τα Fiesta, S-Max και Galaxy την έχει αφήσει με περιορισμένες επιλογές στην κατηγορία των παραδοσιακών επιβατικών.
Η παραγωγή του Focus πρόκειται να σταματήσει μέσα στο φθινόπωρο, κάτι που ενισχύει τη μετάβαση της εταιρείας σε ένα εντελώς νέο χαρτοφυλάκιο. Ωστόσο, παρά τις απώλειες, το Puma εξακολουθεί να αποτελεί την εμπορική «κολόνα» της Ford στην Ευρώπη, με 64.212 ταξινομήσεις το πρώτο πεντάμηνο του 2025. Ακολουθούν το Kuga με 44.573 μονάδες και το Focus που, αν και κοντά στο τέλος του, κατέγραψε 32.499 ταξινομήσεις. Αντίθετα, τα εξηλεκτρισμένα Explorer και Capri κινούνται σε πολύ χαμηλότερους αριθμούς, με 15.764 και 5.068 μονάδες αντίστοιχα, γεγονός που αντικατοπτρίζει την επιφυλακτικότητα των Ευρωπαίων απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Η Ford δηλώνει πως δεν σχολιάζει τα μελλοντικά της σχέδια, ωστόσο, σύμφωνα με πηγές από το εμπορικό της δίκτυο, υπάρχει κινητικότητα στο παρασκήνιο. Η εικόνα που διαμορφώνεται δείχνει μια εταιρεία που επιδιώκει να ισορροπήσει μεταξύ ηλεκτρικής μετάβασης και παραδοσιακών μοντέλων, αποφεύγοντας μια «μονοθεματική» προσέγγιση. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος εμπόρων: «Δεν αρκεί να έχουμε μόνο EV. Ο κόσμος θέλει επιλογές. Θέλουμε μοντέλα φρέσκα, αλλά και προσβάσιμα».
Το ενδεχόμενο επιστροφής σε πιο προσιτά μοντέλα, ίσως με θερμικούς κινητήρες ή υβριδικά συστήματα, φαντάζει όλο και πιο πιθανό. Πληροφορίες από τον γερμανικό Τύπο αναφέρουν ότι υπάρχουν ήδη στα σκαριά τουλάχιστον δύο νέα επιβατικά, τα οποία θα εξελιχθούν σε συνεργασία με την ευρωπαϊκή ομάδα της Ford στην Κολωνία.
Με τον ανταγωνισμό να εντείνεται, ειδικά από Κορεάτες και Κινέζους κατασκευαστές, η Ford δείχνει να καταλαβαίνει ότι η πλήρης απομάκρυνση από τα παραδοσιακά ευρωπαϊκά επιβατικά θα ήταν ένα ρίσκο που δεν αξίζει. Η νέα στρατηγική δεν αφορά απλώς την επιστροφή. Είναι προσπάθεια επανατοποθέτησης σε μια αγορά που αλλάζει γρήγορα, αλλά εξακολουθεί να αναζητά ρεαλιστικές λύσεις.