Ευρώπη: Μείωση 1,9% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο


Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησαν το πρώτο εξάμηνο του 2025, με την αγορά να μετατοπίζεται σταθερά προς τα υβριδικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ βενζίνη και πετρέλαιο συνεχίζουν την καθοδική πορεία τους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 (Ιανουάριος–Ιούνιος), οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε. σημείωσαν πτώση της τάξης του 1,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με τη μεγαλύτερη κάμψη να παρατηρείται τον Ιούνιο, όπου η αγορά μειώθηκε κατά 7,3%.

Παρά την αρνητική αυτή εξέλιξη, η στροφή προς τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα συνεχίζεται, αν και με πιο αργούς ρυθμούς απ’ ό,τι απαιτεί η πορεία προς την πλήρη μετάβαση.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν μερίδιο 15,6% στην αγορά της Ε.Ε., με 869.271 νέες ταξινομήσεις. Η Γερμανία πρωτοστάτησε στην αύξηση (+35,1%), ενώ ακολούθησαν το Βέλγιο (+19,5%) και η Ολλανδία (+6,1%). Στον αντίποδα, η Γαλλία κατέγραψε μείωση 6,4%, δείχνοντας ότι οι αγορές δεν ακολουθούν ομοιόμορφη πορεία.

Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η άνοδος στα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία έφτασαν τις 1.942.762 ταξινομήσεις, με μερίδιο αγοράς 34,8%. Πρόκειται για την πιο δημοφιλή κατηγορία στην Ε.Ε., με τη Γαλλία να ηγείται της αύξησης (+34,1%), και να ακολουθούν η Ισπανία (+32,8%), η Ιταλία (+10%) και η Γερμανία (+9,9%).

Σε ανοδική πορεία βρίσκονται και τα plug-in υβριδικά, με 469.410 νέες ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 8,4%. Η Γερμανία (+55,1%), η Ισπανία (+82,5%) και η Ιταλία (+56,3%) συνέβαλαν καταλυτικά στην ενίσχυση αυτής της τεχνολογίας, η οποία εμφανίζει πλέον σταθερή μηνιαία ανάπτυξη.

Στον αντίποδα, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να υποχωρούν. Τα βενζινοκίνητα υποχώρησαν κατά 21,2%, με σημαντικές απώλειες σε όλες τις μεγάλες αγορές: Γαλλία (-33,7%), Γερμανία (-27,8%), Ιταλία (-17,2%) και Ισπανία (-13,4%). Η βενζίνη κατέχει πλέον μερίδιο μόλις 28,4%, ενώ το πετρέλαιο περιορίστηκε στο 9,4%, με πτώση 28,1% σε σχέση με πέρυσι.

Τα στοιχεία αποτυπώνουν μια σαφή μετατόπιση του ευρωπαϊκού κοινού προς εναλλακτικές μορφές κίνησης, αν και το συνολικό ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων παραμένει χαμηλότερο απ’ ό,τι επιθυμούν θεσμοί και κατασκευαστές για την ενεργειακή μετάβαση. Οι υβριδικές λύσεις φαίνεται να λειτουργούν ως γέφυρα, ενώ η παραδοσιακή βενζίνη και το ντίζελ υποχωρούν σταθερά.

Exit mobile version