Παρά την πρόθεση της Volvo να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για το XC90, ο διευθύνων σύμβουλος Hakan Samuelsson επιβεβαίωσε πως ετοιμάζεται τρίτη γενιά με plug-in υβριδική τεχνολογία.
Η δεύτερη γενιά του Volvo XC90 παρουσιάστηκε το 2014 και λανσαρίστηκε το 2015, με την αρχική στρατηγική της σουηδικής φίρμας να προβλέπει την πλήρη αντικατάστασή της από το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX90.
Ωστόσο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται πιο αργή απ’ ό,τι είχε εκτιμηθεί, με αποτέλεσμα η Volvo να προχωρήσει το 2024 σε εκτεταμένη ανανέωση του υπάρχοντος XC90, δίνοντάς του ουσιαστικά μια τρίτη ευκαιρία στην αγορά.
Τώρα, η Volvo επιβεβαιώνει ότι θα εξελίξει και μια νέα, τρίτη γενιά του XC90, που θα συνεχίσει να προσφέρεται με plug-in υβριδική τεχνολογία. Όπως δήλωσε ο Samuelsson κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης με επενδυτές, «θα χρειαστούμε ένα νέο XC90», χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Το πιθανότερο είναι ότι η νέα γενιά θα βασιστεί στην πλατφόρμα SMA (Scalable Modular Architecture), που χρησιμοποιεί ήδη το φρεσκό-παρουσιασμένο XC70 για την αγορά της Κίνας. Το συγκεκριμένο μοντέλο εξοπλίζεται με plug-in υβριδικό σύστημα που επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία έως και 200 χιλιόμετρα – ένδειξη για το τι να περιμένουμε και από το νέο XC90.
Η Volvo βλέπει τα plug-in υβριδικά με μεγαλύτερη μπαταρία και αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία ως τη βέλτιστη λύση για την ενδιάμεση περίοδο μέχρι την πλήρη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Παρότι η εταιρεία είχε θέσει ως στόχο το 2030 να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, αυτή η στρατηγική έχει πλέον αναθεωρηθεί, καθώς σε αρκετές αγορές οι υβριδικές λύσεις παραμένουν πιο αποδεκτές από τους καταναλωτές.
