Η Toyota ετοιμάζει το έδαφος για τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη

Παρά τις επιφυλάξεις της, η ιαπωνική εταιρεία ξεκινά παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών στην Τσεχία από το 2028, δίνοντας σήμα αλλαγής πορείας στη Γηραιά Ήπειρο.

Η Toyota, γνωστή για την επιμονή της στην υβριδική τεχνολογία και την επιφυλακτική της στάση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, δείχνει πλέον να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς. Όπως αποκάλυψε το Nikkei Asia, η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στο εργοστάσιό της στην Τσεχία από το 2028, με στόχο τις 100.000 μονάδες ετησίως.

Το εργοστάσιο στο Kolín, όπου σήμερα συναρμολογούνται μοντέλα όπως τα Aygo X και Yaris, πρόκειται να αναβαθμιστεί τεχνολογικά ώστε να υποστηρίξει την κατασκευή μεγαλύτερων και πιο σύνθετων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Toyota εστιάζει σε ένα νέο compact crossover, το οποίο θα βασίζεται σε νέα αρχιτεκτονική που εξελίσσεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Η πλατφόρμα αυτή ενδέχεται να σχετίζεται με τη νέα γενιά e-TNGA ή και με την επερχόμενη αρθρωτή πλατφόρμα της εταιρείας για ηλεκτρικά.

Η στρατηγική της Toyota προβλέπει την παρουσία 14 ηλεκτρικών μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2026, με ονόματα όπως το bZ4X, οι ηλεκτρικές εκδόσεις των C-HR+ και Urban Cruiser, αλλά και νέα concepts που ήδη παρουσιάστηκαν, όπως το bZ Compact SUV και το bZ Sport Crossover. Η επιλογή να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντός της ΕΕ επιτρέπει στην Toyota να αποφύγει μελλοντικούς δασμούς ή περιορισμούς στις εισαγωγές, αλλά και να ανταποκριθεί στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το CO₂ και τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια στιγμή που η ευρωπαϊκή αγορά πιέζει προς την πλήρη αποηλεκτροποίηση, με την απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών κινητήρων από το 2035 να λειτουργεί ως καταλύτης. Το 2023, το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών στην Ευρώπη ανήλθε στο 16%, τη στιγμή που στην Ιαπωνία περιορίζεται μόλις στο 2%. Αυτή η απόκλιση ανάγκασε την Toyota να διαφοροποιήσει την προσέγγισή της ανά περιοχή.

Την ίδια ώρα, η εισβολή κινεζικών κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά με ελκυστικά και προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα – όπως οι BYD, Xpeng και Jaecoo – έχει ήδη αποσπάσει μερίδιο 5,1%, γεγονός που αυξάνει την πίεση στους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Η Toyota αντιλαμβάνεται πλέον ότι η παραμονή εκτός του παιχνιδιού των ηλεκτρικών την εκθέτει σε απώλεια εδάφους.

Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρεία δεν εγκαταλείπει την τεχνολογική της στρατηγική. Συνεχίζει να επενδύει σε υβριδικά μοντέλα, αλλά και σε τεχνολογίες επέκτασης αυτονομίας, όπως τα plug-in υβριδικά και οι θερμικοί κινητήρες επόμενης γενιάς. Παράλληλα, εργάζεται πάνω σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid-state), με στόχο να λανσάρει τέτοια μοντέλα μετά το 2027, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης.

Σε κάθε περίπτωση, η στροφή της Toyota προς την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη δείχνει ότι ακόμα και οι πιο διστακτικοί αναγκάζονται να προσαρμοστούν, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στη μεταβαλλόμενη αγορά της αυτοκίνησης.

Exit mobile version