Πυρκαγιά σε φορτηγό πλοίο βάζει φρένο στις μεταφορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η ναυτιλιακή Matson αναστέλλει τη μεταφορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών, μετά τη θαλάσσια πυρκαγιά που κατέστρεψε πάνω από 3.000 αυτοκίνητα.

Η Matson Navigation Company, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον Ειρηνικό και βασική σύνδεση της Χαβάης με την αμερικανική ενδοχώρα, ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την προσωρινή αναστολή όλων των αποστολών ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.

Η απόφαση ελήφθη στον απόηχο της πυρκαγιάς που ξέσπασε στο πλοίο Morning Midas τον Ιούνιο, ενώ αυτό βρισκόταν στον Ειρηνικό, μεταφέροντας πάνω από 3.000 αυτοκίνητα, ανάμεσά τους 70 αμιγώς ηλεκτρικά και 681 υβριδικά. Το συμβάν προκάλεσε σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια της θαλάσσιας μεταφοράς αυτοκινήτων με μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η Matson τονίζει ότι, σε αντίθεση με τα εξειδικευμένα car carriers (Ro-Ro), τα δικά της πλοία φορτώνουν αυτοκίνητα σε ατομικά κοντέινερ, γεγονός που δυσκολεύει τον έγκαιρο εντοπισμό και την αποτελεσματική αντιμετώπιση πυρκαγιών εν πλω. Ειδικά στην περίπτωση των ηλεκτρικών, μια φωτιά σε στοιχείο μπαταρίας μπορεί να εξελιχθεί γρήγορα και να καταστεί μη διαχειρίσιμη χωρίς τα κατάλληλα μέσα και εκπαίδευση.

Η αναστολή είναι προσωρινή, αλλά προς το παρόν δεν έχει δοθεί σαφές χρονοδιάγραμμα για την επανέναρξη των αποστολών. Η εταιρεία δηλώνει ότι στηρίζει τις προσπάθειες της βιομηχανίας για την ανάπτυξη πρότυπων ασφαλείας που θα επιτρέψουν μελλοντικά την ασφαλή μεταφορά EV μέσω κοντέινερ, χωρίς αυξημένο ρίσκο για τα πληρώματα και τα φορτία.

Η αγορά της Χαβάης πλήττεται ήδη, καθώς εκτιμάται ότι κυκλοφορούν εκεί πάνω από 37.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αριθμός που συνεχίζει να αυξάνεται. Η Matson είναι σχεδόν μονοπώλιο στη μεταφορά αυτοκινήτων προς το αρχιπέλαγος και η αναστολή προκαλεί καθυστερήσεις, ακυρώσεις και αβεβαιότητα στους εμπόρους και ιδιώτες που σχεδιάζουν να στείλουν EV στο νησί.

Ήδη παρατηρείται μετατόπιση προς μικρότερες ναυτιλιακές, με υψηλότερα κόστη ή περιορισμένη διαθεσιμότητα. Οι εισαγωγείς ζητούν σαφή πρωτόκολλα για το πώς πρέπει να φορτώνονται και να παρακολουθούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη διάρκεια της θαλάσσιας μεταφοράς, ενώ αρκετοί φορείς πιέζουν για αναβάθμιση των λιμενικών και πλοιοκτητικών υποδομών.

Το περιστατικό υπενθυμίζει ότι η εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση δεν φέρνει προκλήσεις μόνο στον δρόμο ή στα συνεργεία, αλλά και στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Και σε αυτή την περίπτωση, η τεχνολογία πρέπει να συμβαδίζει με την ασφάλεια – από την αποθήκευση και φόρτωση, μέχρι τη διαχείριση συμβάντων εν πλω.

Exit mobile version