Μετά το εντυπωσιακό EV6 και το θηριώδες EV9, ήρθε η ώρα της πιο ορθολογικής (και εμπορικής) πρότασης από την κορεατική εταιρεία. Αυτή του EV3, το οποίο και δοκιμάζουμε στην πιο πλήρη του εκδοχή με μεγάλη μπαταρία.
Όσο και αν μας αρέσουν οι πιο ριζοσπαστικές προτάσεις στα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το EV6, τα επιβλητικά και σούπερ αδιάκριτα SUV όπως το EV9, πάντοτε στην αγορά θα κυριαρχεί η κοινή λογική. Τον τελευταίο λόγο δηλαδή έχουν τα μοντέλα που συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να περάσουν την πόρτα του γκαράζ μας.
Ο ορισμός μίας τέτοιας περίπτωσης είναι το EV3. Το ηλεκτρικό B SUV της Kia με μήκος 4,3 μέτρα και σχεδιασμό εμπνευσμένο από το EV9 ( σχεδιαστική γλώσσα Opposites United), αναμένεται να αποτελέσει αιχμή του… εμπορικού δόρατος τα επόμενα χρόνια στις αγορές.
Είναι τολμηρό χωρίς να ρισκάρει, με μπόλικες ακμές, τετράγωνη λογική αλλά και μεγάλες flat επιφάνειες που προσδίδουν σοβαρότητα και κύρος.
Οι μεγάλοι τροχοί υπερτονίζουν το σπορ στοιχείο αλλά και οι λεπτομέρειες της GT Line έκδοσης δεν επιτρέπουν στο μάτι του περαστικού να προσπεράσει το κορεατικό μοντέλο.
Μπορεί οι άνθρωποι της Kia να εμπνεύστηκαν τα περισσότερα από αυτά τα στοιχεία από τον μεγάλο του αδελφό, ωστόσο το EV3 έχει τη δική του προσωπικότητα.
Τα εντυπωσιακά LED και τα λεπτά φωτιστικά σώματα μάλιστα, δίνουν μία άγρια ομορφιά που παραπέμπει σε καλόγουστο «mucho» SUV που θα μπορούσε να κυκλοφορεί μονάχα στην απέναντι πλευρά του ατλαντικού.
Πίσω από την εντυπωσιακή αμφίεση του EV3, κρύβονται άπειρες ώρες δουλειάς από τους κορεάτες της Kia. Ενδεικτικά σκεφτείτε ότι το μεταξόνιο (2,680 μέτρα) του έχει μήκος όσο και αυτό του Sportage, με το συνολικό μήκος ωστόσο να είναι κατά 21 εκατοστά περιορισμένο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μπαίνοντας στο εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV, να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγαλύτερο μοντέλο με αρκετό αέρα, ελευθερία στο ύψος των γονάτων και ενιαίο χώρο πίσω για τρεις επιβάτες. Ενώ και το πορτμπαγκάζ (460 λίτρα και άλλα 25 λίτρα μπροστά στο frunk) καλύπτει με άνεση τις ανάγκες μίας οικογένειας κατά την εξόρμηση της.
Οι χώροι λοιπόν είναι ένα σοβαρό ζητούμενο για την αγορά ενός SUV και σε αυτό τον τομέα τα πηγαίνει εξαιρετικά το μικρότερο… EV της Kia με έμφαση μάλιστα στις λεπτομέρειες και στις ευκολίες για να βολέψεις μικρά και μεγάλα αντικείμενα.
Ένα άλλο ζητούμενο είναι ο ψηφιακός κόσμος και το τι αντικρίζεις όσο βιώνεις το EV3 εκ των έσω. Η αλήθεια είναι πως η εξωτερική αμφίεση ανεβάζει αρκετά τις απαιτήσεις και για τη συνέχεια, κάτι που η Kia γνωρίζει βέβαια καλά και έχει δώσει αρκετή έμφαση στην ποιότητα του εσωτερικού και στα gadgets.
Δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3 ιντσών η καθεμία και άλλη μία μικρότερη ανάμεσα τους (υπεύθυνη για τις λειτουργίες του κλιματισμού), μέσα σε ένα ενιαίο όμορφο πάνελ, συνθέτουν τη μεγάλη εικόνα του ταμπλό, εμπνευσμένη σαφώς από το εντυπωσιακό EV9.
Μπόλικες χρωμιωμένες επιφάνειες, σπορ και βολικό τιμόνι, μοντέρνοι λεπτοί αεραγωγοί και καλαίσθητες πινελιές όπως το υποβραγχιόνιο, παντρεύουν τα εφέ με την ουσία της πρακτικότητας και κρατούν το ενδιαφέρον των επιβατών ζεστό.
Σίγουρα ένα ερωτηματικό είναι η εξοικείωση με τις ψηφιακές λειτουργίες, ωστόσο αφενός ορισμένοι φυσικοί διακόπτες βοηθούν στην πρώτη επαφή, και αφετέρου είναι θέμα λίγων ημερών να παίξει κανείς στα δάχτυλα τον μοντέρνο ψηφιακό κόσμο στο περιβάλλον του ηλεκτρικού Kia.
Στην κατηγορία των ηλεκτρικών B SUV έχει ισχυρή παρουσία ο όμιλος Stellantis, με δυνατούς παίχτες όπως η Alfa Romeo Junior ή το Jeep Avenger. Η Kia ωστόσο φαίνεται να ήρθε πιο διαβασμένη δείχνοντας πως έχει αφουγκραστεί το μεγαλύτερο άγχος κάποιου που σκέφτεται να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Την αυτονομία.
Έχουμε λοιπόν την περίπτωση της έκδοσης Long Range στα χέρια μας, η οποία εφοδιάζεται με μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 84 kWh (81,4 kWh net) αλλά και έξτρα όπλα όπως η δυνατότητα φόρτισης ως 128 kW σε ταχυφορτιστή (11kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα), λειτουργία V2L.
Όροι που μπορεί να μη λένε πολλά στους περισσότερους, μεταφράζονται ωστόσο σε μεγάλη ευκολία και ταχύτητα κατά τη φόρτιση (10-80% σε 31 λεπτά), τεράστια αυτονομία (605 χλμ. WLTP, 470 στην πράξη) και φυσικά, ελάχιστες έγνοιες κατά τη συμβίωση και το ταξίδι.
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μονίμου μαγνήτη αποδίδει 204 ίππους και 283 Nm, αριθμοί που δεν εντυπωσιάζουν (ίσως πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τα 1.885 κιλά συνολικού βάρους), ωστόσο είναι κάτι παραπάνω από ανταγωνιστικοί όπως δείχνουν τα 7,9 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα.
Προφανώς, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και στην αεροδυναμική σχεδίαση για να υπάρχει αυτό το αποτέλεσμα, ενώ μην ξεχνάμε πως οι μεγάλες ιπποδυνάμεις και η τεράστια ροπή όσον αφορά τα ηλεκτρικά οικογενειακά ανήκουν στη σφαίρα της υπερβολής και της αχρείαστης σπατάλης ενέργειας τις περισσότερες φορές.
Πάντως αν πειράξεις τα οδηγικά modes ή τα επίπεδα ανάκτησης μέσα από τα puddles, μπορείς να δεις μεγάλες αλλαγές σε αυτονομία, ανάκτηση και εκρηκτικότητα, με το i-pedal να είναι ένας καλός τρόπος να γλιτώσεις περιττά φρεναρίσματα αλλά και αρκετά χιλιόμετρα σε υπολειπόμενη αυτονομία.
Σε γενικές γραμμές, δεν μπορούμε να κρύψουμε πως το EV3 είναι ένα ηλεκτρικό SUV που χαίρεσαι να οδηγείς. Σβέλτο χωρίς να υπερβάλει, τιμόνι που «ακούει» με ακρίβεια και μικρό κύκλο στροφής, στιβαρότητα (πλατφόρμα E-GMP) και ισορροπημένη ανάρτηση με έμφαση στην άνεση και καλή συμπεριφορά υπό πίεση (Mac Pherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω).
Όλα συνθέτουν ένα SUV που αρέσει και τα κάνει όλα σωστά χωρίς να έχει αδύναμα σημεία. Οκ. Μπορεί κάποιος να βρεθεί και να ζητήσει πιο χλιδάτο εσωτερικό με μαλακές επιφάνειες ή μεγαλύτερη ιπποδύναμη με ακραίες επιταχύνσεις.
Όμως σε αυτή την περίπτωση δε θα κάναμε λόγο για χρήση ανακυκλωμένων υλικών, ούτε όμως και για ισορροπημένο over all SUV με εξαιρετική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, συνεπώς και εντυπωσιακής οικονομίας και αυτονομίας.
Στο πλούσιο πακέτο προσθέστε επιπλέον την 7ετή εγγύηση ή 150.000 χλμ. (και για τη μπαταρία) της εταιρείας, αλλά την 7ετή περίοδο δωρεάν υπηρεσιών του Kia Connect σχετικά με τις ενημερώσεις του λογισμικού.
Και πάμε και στο δια ταύτα. Το EV3 ξεκινά από 32.990 ευρώ στην έκδοση με μπαταρία 58,3 kWh και ανεβαίνει στα 36.990 ευρώ στην περίπτωση του Long Range, με την κορυφαία της δοκιμής μας (GT-Line) να αγγίζει τα 39.990 ευρώ (37.990 ευρώ με πρόσθετα προνόμια της Kia).
Ο εξοπλισμός ανέσεων και ασφάλειας είναι πλούσιος από την έκδοση Earth και περιλαμβάνει τεχνολογίες όπως το σύστημα αυτόματης πέδησης, lane assist, ασύρματη φόρτιση smartphone, 7 αερόσακους και μεγάλες ψηφιακές οθόνες οδηγού και multimedia μεταξύ άλλων.
Διαβάστε περισσότερα για τα μοντέλα της KIA
Kia EV3 Long Range GT-Line – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
Μέγιστη ισχύς, ροπή | 150 kW (204 PS), 282 Nm | |||
Θέση | πίσω εγκάρσια | |||
Μπαταρία | λιθίου-ιόντων (li-on) 84 kWh (81,4 net) υγρόψυκτη | |||
Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
Χρόνος φόρτισης | σε Wallbox (11 kW): 7,25 ώρες μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 128 kW σε 31 λεπτά 0-80% |
|||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7, sec | |||
Τελική ταχύτητα | 170 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 16,2 kWh/100 km, 17,4 kWh/100 km | |||
Εργοστασιακή αυτονομία | 605 km (WLTP) | |||
Χωρητικότητα μπαταρίας | 84 kWh | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 440-470 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | – | |||
Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Scorpion Elect 235/55 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
.300 × 1.850 × 1.560 mm 147 mm |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.610 / 1.607 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.680 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 460 (+25 εμπρός) – 1.300lt | |||
Απόβαρο | 1.885 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 36.990€ (32.990€ για την έκδοση Stantard Range) |
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (46)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (47)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (52)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (59)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (55)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (53)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (68)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (32)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (34)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (33)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (3)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (11)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (10)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (5)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (7)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (12)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (15)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (16)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (74)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (2)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (17)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (19)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (20)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (21)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (22)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (8)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (9)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (23)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (24)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (76)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (77)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (6)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (78)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (72)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (71)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (69)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (70)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (26)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (43)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (25)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (63)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (60)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (61)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (66)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (65)
Kia EV3 Long Range GT Line caroto test 2025 (64)