Η Ιταλία ξεκινά την κατασκευή της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο

Πράσινο φως δόθηκε στις 6 Αυγούστου για το έργο-ορόσημο που θα ενώσει την Καλαβρία με τη Σικελία μέσω του Στενής της Μεσίνα, με γέφυρα μήκους 3,3 χιλιομέτρων και κόστος 13,5 δισ. ευρώ.

Η Ιταλία προχωρά στην υλοποίηση ενός από τα πιο φιλόδοξα έργα υποδομής στην ιστορία της, με την κατασκευή της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο. Στις 6 Αυγούστου 2025, το έργο έλαβε την τελική έγκριση και οι πρώτες προπαρασκευαστικές εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν στα τέλη του έτους. Η ολοκλήρωση της γέφυρας, που θα συνδέει τη Villa San Giovanni στην Καλαβρία με την πόλη Μεσίνα στη Σικελία, έχει προγραμματιστεί για το 2032.

Η γέφυρα θα εκτείνεται σε μήκος 3,3 χιλιομέτρων και, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα σπάσει τρία παγκόσμια ρεκόρ: μήκος, πλάτος καταστρώματος και ύψος πυλώνων. Η κατασκευή θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις, ξεκινώντας με την αναβάθμιση των οδικών και σιδηροδρομικών προσβάσεων, ενώ έχουν ήδη προγραμματιστεί εργασίες όπως η απομάκρυνση εκρηκτικών υλών, αρχαιολογικές διερευνήσεις και ενίσχυση των υποδομών.

Στην τελική της μορφή, η γέφυρα θα μπορεί να εξυπηρετεί έως 6.000 οχήματα την ώρα, προσφέροντας μια σταθερή και ανεξάρτητη από καιρικές συνθήκες σύνδεση ανάμεσα στο ιταλικό ηπειρωτικό τμήμα και τη Σικελία.

Παράλληλα, θα κατασκευαστούν νέοι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων εκατέρωθεν της γέφυρας. Από αυτούς, το 56% των οδικών και το 92% των σιδηροδρομικών έργων θα περνούν μέσα από σήραγγες, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία τριών υπόγειων σταθμών.

Η σιδηροδρομική σύνδεση θα ενταχθεί στο ευρωπαϊκό δίκτυο TEN-V, ενισχύοντας τη διασυνοριακή συνδεσιμότητα. Μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, οι υπάρχουσες ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ Villa San Giovanni και Μεσίνα θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά. Αυτή τη στιγμή, η τιμή για μία απλή μετάβαση με Ι.Χ. κυμαίνεται από 40 έως 50 ευρώ, ανάλογα με τον πάροχο και την ώρα κράτησης.

Η χρήση της γέφυρας θα γίνεται μέσω ενός αυτοματοποιημένου συστήματος διοδίων χωρίς στάσεις, με αναγνώριση πινακίδων ή ειδική συσκευή στο όχημα. Η βασική χρέωση για τα Ι.Χ. αναμένεται να διαμορφωθεί κάτω από τα 10 ευρώ, με ειδικά τιμολόγια για τακτικούς χρήστες και εργαζόμενους.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που καλύπτεται από κρατικούς πόρους και αύξηση κεφαλαίων που εγκρίθηκε το 2023. Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμμετέχει με 25 εκατομμύρια ευρώ μέσω του προγράμματος «Connecting Europe Facility».

Το έργο συνοδεύεται από εκτεταμένη περιβαλλοντική παρακολούθηση, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την κατασκευή. Η υπό μελέτη περιοχή καλύπτει περισσότερα από 1.600 τετραγωνικά χιλιόμετρα, περιλαμβάνοντας θαλάσσιες και χερσαίες εκτάσεις με σημαντική οικολογική αξία, όπως περιοχές Natura και ζώνες προστασίας ορνιθοπανίδας.

Για την απαλλοτρίωση γης, η κατασκευάστρια εταιρεία έχει δεσμευτεί να επιδιώξει συναινετικές λύσεις με τους ιδιοκτήτες. Σε περίπτωση διαφωνίας, θα εφαρμόζονται τυποποιημένες διαδικασίες με ανεξάρτητη εκτίμηση της αξίας.

Exit mobile version