Volkswagen Golf GTI [test drive]

Μισό αιώνα πριν, το συγκεκριμένο λογότυπο έδωσε το έναυσμα για να ξεκινήσει μία ολόκληρη εποχή. Μία εποποιία που άνδρωσε γενιές οδηγών και που σήμερα -δυστυχώς- οδεύει προς τη δύση της…

Και όμως, το Golf GTI συνεχίζει να βαστάει ψηλά τη σημαία, διατηρώντας αυτούσια την petrolhead λογική που μας έκανε εξαρχής να το αγαπήσουμε.

Πενήντα χρόνια… Πενήντα χρόνια και 8,5 γενιές μετά, το λες και μια ζωή. Πόσα μοντέλα πέρα από το Golf GTI και την Porsche 911 γνωρίζετε, που να στέκονται με αξιώσεις τόσες δεκαετίες;

Και μάλιστα σήμερα, σε εποχές δύσκολες για ό,τι ρουφάει βενζίνη με καλαμάκι γρανίτας και επιλέγει να σνομπάρει φανερά την όποια ηλεκτρική υποβοήθηση.

Το άλλοτε μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία των Hot Hatch, παραμένει ζωντανό. Εν αντιθέσει με άλλα ηχηρά ονόματα, που έσβησαν και πλέον βρίσκονται μόνο στις καρδιές μας.

Με την πάροδο όλων αυτών των ετών δέχτηκε μεν τις αλλοιώσεις που δέχεται καθετί ζωντανό, αλλά δεν παρουσιάζει κανένα χάσμα.

Διατηρεί αναλλοίωτη τη φιλοσοφία του και αυτό είναι το πρώτο και βασικότερο στοιχείο που κρατάμε μετά από μία εβδομάδα χρήσης, μερικά βουνά και δυο ρεζερβουάρ βενζίνης.

Αρχικά, το νέο GTI είναι ακόμα ισχυρότερο. Ο EA888 evo4 που κρύβει κάτω από το καπό του, χάρη σε μικροαλλαγές και βελτιώσεις στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου αποδίδει πλέον 265 PS.

Η ροπή, με τη σειρά της, παραμένει στα 370 Nm, διαθέσιμη σε ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα, 1.600-4.500 rpm. Έτσι, είτε το χρησιμοποιείς στις καθημερινές σου μετακινήσεις στην πόλη, είτε το δουλεύεις σε υψηλές στροφές, δεν θα σε απογοητεύσει.

Για πρώτη φορά στην ιστορία των GTI, το 0-100 km/h πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 6 sec, με το χρονόμετρο να γράφει 5,9”. Όσο για την τελική ταχύτητα, αγγίζει τα τυπικά όρια των Γερμανών κατασκευαστών, στα 250 km/h.

Φυσικά, για όποιον επιθυμεί να γευτεί τις χάρες του εν λόγω μοντέλου, θα πρέπει να γνωρίζει πως αυτό πίνει. Στην εθνική, χαλαρά, δεν βλέπεις την κατανάλωση κάτω από τα 7 lt/100 km. Ούτε στην πόλη εύκολα κάτω από τα 10 lt/100 km. Αν τώρα έχεις βαρύ πόδι, το 15άρι είναι ρεαλιστικό. Χαλάλι όμως.

Για όσους επιθυμούν, υπάρχουν και άλλες εκδόσεις Golf, σαφώς πιο οικονομικές σε κόστος κτήσης και χρήσης. Εδώ το κοινό είναι συγκεκριμένο και ξέρει ακριβώς τι ζητά και τι θα πρέπει να περιμένει. Σαν αίσθηση, λοιπόν, θα πάρει αυτό ακριβώς που φαντάζεται.

Βολεμένος καλά στο μπάκετ κάθισμα με την κλασική ταπετσαρία και έχοντας ρυθμίσει εύκολα στα μέτρα του τη θέση οδήγησης, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να νιώσει άνετα εντός.

Αρχικά θα παρατηρήσει πως οι αποτυχημένοι απτικοί διακόπτες που εισήγαγε η αμέσως προηγούμενη γενιά του αυτοκινήτου στο τιμόνι, έχουν δώσει τη θέση τους σε φυσικούς, κανονικούς διακόπτες.

Επίσης και η οθόνη του infotainment είναι νέα, με διαγώνιο 12,9” και αναβαθμισμένο λογισμικό. Γενικά δείχνει πιο γρήγορη στην απόκριση και φιλική στη χρήση.

Διαθέτει αρκετές λειτουργίες, αναβαθμίζεται over-the-air και προσφέρει ασύρματες συνδέσεις με κινητά Android και iOS.  

Αφήνοντας κατά μέρος τα της πρακτικότητας, υπάρχουν και στοιχεία που θα τονώσουν την ψυχολογία του χρήστη, όπως η χρήση μετάλλου στα πεντάλ, τα διάσπαρτα λογότυπα, οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι και κυρίως τα, ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση, γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Πατώντας το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, ο ήχος που εξέρχεται από τις εξατμίσεις ακούγεται πιο μπάσος, χωρίς όμως να προκαλεί.

Ανάλογα βέβαια με το πρόγραμμα που θα επιλέξει κανείς (Eco, Comfort, Sport και Individual) μπορεί να επέμβει στον ήχο. Όχι μόνο σε αυτόν που πραγματικά παράγει το μοτέρ αλλά και σε αυτόν που ενισχύεται από τα ηχεία της Harman Kardon, εντός της καμπίνας.

Τώρα κατά την κίνηση, γίνεται άμεσα αντιληπτό το σφιχτό setup των αναρτήσεων. Πάλι στα κλασικά πρότυπα που γνωρίζουμε. Δεν μιλάμε για κάποιο «κούτσουρο» τύπου Type-R, με προτεραιότητα την πίστα αλλά για ένα “GTI” που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε καθημερινές μετακινήσεις. Οι κλίσεις στις στροφές είναι ανεπαίσθητες. Οι λακκούβες πάλι, όχι. Με λίγα χιλιόμετρα οι αναρτήσεις κάπως καταφέρνουν να ελέγξουν αξιοπρεπώς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Όσο όμως αυτές ή η ταχύτητα αυξάνει, τόσο αυξάνει και το κοπάνημα μέσα. Εδώ να αναφέρουμε πως προαιρετικά μπορεί κανείς να το προμηθευτεί και με το Adaptive Chassis Control (DCC) ώστε να μπορεί να ρυθμίζει τη σκληρότητα των αναρτήσεων και την απόσβεση των πίσω αμορτισέρ. Κάτι που όμως δεν διέθετε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής.

Η επιτάχυνση είναι αναμφίβολα καλή, εκεί όμως που κρύβεται η ουσία είναι στις στροφές. Το νέο Golf GTI δείχνει να διαθέτει ένα οριακά βελτιωμένο σε αίσθηση και απόκριση τιμόνι. Ταυτόχρονα, τα διαστάσεων 235/35 R19 Pirelli P Zero ελαστικά, με τα προεκταμένα μάγουλα για να μην τραυματίζονται οι ζάντες, προσφέρουν πραγματικά υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Μία επιπρόσθετη βοήθεια έρχεται από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό μπροστά, που δείχνει να λειτουργεί υποδειγματικά, βελτιστοποιώντας την πρόσφυση και δίνοντας ακόμα περισσότερο έλεγχο στα χέρια του οδηγού.

Σαν αίσθηση, το «βασικό» GTI δεν είναι τόσο απόλυτο, ώστε να αφήσει περιθώρια για τις ισχυρότερες εκδόσεις Clubsport και Edition 50. Ακόμα όμως και έτσι, αποτελεί αναβάθμιση σε σχέση με όσα γνωρίζαμε. Παραμένει ουδέτερο και αρκετά συμμετοχικό υπό πίεση, ενώ διαθέτει ακούραστα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός/ πίσω.

Τώρα για το 7άρι DSG, δεν έχουμε να παρατηρήσουμε κάτι. Προσφέρει καλές -όχι κορυφαίες αλλά γρήγορες- αλλαγές, έχει σωστή κλιμάκωση και συνεργάζεται καλά με τον κινητήρα. Αν τώρα θελήσει κανείς να αλλάζει ταχύτητες σειριακά, υπάρχουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία όμως θα θέλαμε να είναι ιδανικά λίγο μεγαλύτερα σε διάσταση.

Στο δια ταύτα, ξαναγυρνάμε σε αυτό που αναφέραμε στην αρχή. Το νέο Golf GTI δείχνει πιο δυναμικό σε ό,τι αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση, έχει γίνει πιο γρήγορο και διαθέτει βελτιωμένο user interface εντός. Είναι αναβαθμισμένο σχεδόν σε όλους τους τομείς αλλά το βασικό είναι πως παραμένει στον πυρήνα του GTI.

Με κόστος κτήσης που ξεπερνά έστω και οριακά τα 50.000 ευρώ (άλλη πρωτιά αυτή…) και με αμάξωμα που δεν καλύπτει τα SUV γούστα της πλειοψηφίας των οδηγών, δυστυχώς, δεν περιμένουμε να δούμε πολλά να κυκλοφορούν στους δρόμους. Θα πούμε όμως ένα μπράβο στη Volkswagen που συνεχίζει να διατηρεί άσβεστη τη φλόγα και θα ζηλέψουμε λίγο όσους το αποκτήσουν.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen Golf GTI
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.984 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,5 x 92,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 195 kW (265 PS) / 5.250-6.500 rpm
Ροπή 370 Nm (37,7 kgm) / 1.600-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 495 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 162 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Διπλού συμπλέκτη DSG, επτά σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 340 mm/ Αεριζόμενοι δίσκοι 310 mm
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero/ 235/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

4.289 x 1.789 x 1.471 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/ 1.526 mm
Μεταξόνιο 2.627 mm
Χώρος αποσκευών 374-1.230 lt
Απόβαρο 1.454 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 50.880€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Exit mobile version