Γιατί τα τεράστια pickup δεν χωράνε στην καθημερινότητα της Ευρώπης

Ο Ντόναλντ Τραμπ επαναφέρει την ιδέα να κατακλύσουν οι ευρωπαϊκοί δρόμοι από τεράστια αμερικανικά pickup και SUV, όμως οι υποδομές και οι συνήθειες των οδηγών δείχνουν πως το σχέδιο δύσκολα θα βρει έδαφος.

Σύμφωνα με δηλώσεις του τις τελευταίες ημέρες, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ σκοπεύει να πιέσει για εμπορικές συμφωνίες που θα μειώσουν τους δασμούς σε οχήματα όπως το Ford F-150 ή το Chevrolet Silverado, με στόχο να μπουν δυναμικά σε αγορές όπως η Ευρώπη και η Ιαπωνία. Ωστόσο, τα εμπόδια δεν είναι μόνο οικονομικά.

Στην Ιαπωνία, όπου πωλήθηκαν 3,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, οι αμερικανικές μάρκες κατέχουν αμελητέο μερίδιο. Η Ford έχει αποσυρθεί από την αγορά εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια, ενώ τα μεγέθη των αμερικανικών pickup καθιστούν αδύνατη την καθημερινή χρήση στους στενούς δρόμους και τους περιορισμένους χώρους στάθμευσης.

Η εικόνα δεν αλλάζει στην Ευρώπη. Η Ford πούλησε 1,26 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2005, αλλά το 2024 ο αριθμός έπεσε στις 426.000, με το ενδιαφέρον των καταναλωτών να στρέφεται κυρίως σε SUV μεσαίου μεγέθους και μικρά αυτοκίνητα πόλης. Ο Άντι Πάλμερ, πρώην CEO της Aston Martin, το περιέγραψε απλά: «Δεν αγοράζουμε Ford F-150 γιατί απλά δεν ταιριάζουν στους δρόμους μας».

Ακόμη και αν οι δασμοί μειωθούν, το βασικό ζήτημα παραμένει η αναντιστοιχία ανάμεσα στο μέγεθος των οχημάτων και την καθημερινή πραγματικότητα. Στενοί δρόμοι, μικρές θέσεις στάθμευσης και υψηλό κόστος καυσίμων κάνουν την προοπτική να γεμίσει η Ευρώπη με αμερικανικά pickup μάλλον απίθανη.

Όσο και αν τα μεγάλα pickup συνεχίσουν να αποτελούν σύμβολο της αμερικανικής αυτοκινητικής κουλτούρας, είναι πολύ πιθανό να παραμείνουν περιορισμένα κυρίως στην εσωτερική αγορά των ΗΠΑ, μακριά από τα σοκάκια των ευρωπαϊκών πόλεων.

Exit mobile version