Από υβριδικά έως EREV: η επόμενη γενιά κινητήρων της Toyota

Η ιαπωνική μάρκα αναπτύσσει μικρούς, αποδοτικούς κινητήρες που θα μπορούν να λειτουργούν σε βενζινοκίνητα, υβριδικά, plug-in, υδρογόνου αλλά και σε ηλεκτρικά με επέκταση αυτονομίας.

Η Toyota επιβεβαιώνει ότι η στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια θα παραμείνει «πολυενεργειακή», συνδυάζοντας διαφορετικές τεχνολογίες αντί να στραφεί αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά. Ήδη από το 2024, η εταιρεία έχει ενώσει δυνάμεις με τις Subaru και Mazda για την εξέλιξη μιας νέας οικογένειας βενζινοκινητήρων, με κοινές τεχνολογίες αλλά ξεχωριστή σχεδίαση για κάθε μάρκα.

Σύμφωνα με τον Andrea Carlucci, Αντιπρόεδρο Στρατηγικής Προϊόντων και Marketing της Toyota Ευρώπης, οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες -σε εκδόσεις 1,5 λίτρων ατμοσφαιρικοί και turbo, καθώς και 2,0 λίτρων turbo- θα είναι μικρότεροι, αποδοτικότεροι και ισχυρότεροι. Στόχος είναι να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σχεδόν κάθε τύπο συστήματος κίνησης: από παραδοσιακά βενζινοκίνητα, έως υβριδικά, plug-in υβριδικά, οχήματα υδρογόνου και ηλεκτρικά με επέκταση αυτονομίας (EREV).

Τα EREV, που λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα αλλά διαθέτουν μικρό κινητήρα βενζίνης για τη φόρτιση της μπαταρίας, γνωρίζουν ήδη επιτυχία στην Κίνα. Η Toyota σκοπεύει να λανσάρει τέτοια μοντέλα εκεί σε συνεργασία με την GAC, ξεκινώντας από το Highlander και το Sienna.

Η φιλοσοφία της Toyota βασίζεται στην ευελιξία: οι νέοι κινητήρες θα μπορούν να λειτουργούν με βενζίνη, βιοκαύσιμα, e-fuels ή υδρογόνο, προσφέροντας πολλαπλές επιλογές στους καταναλωτές. Όπως τόνισε ο Carlucci, η ανάπτυξη μιας πλατφόρμας που να υποστηρίζει από αμιγώς ηλεκτρικές έως πλήρως θερμικές εφαρμογές μπορεί να προσφέρει το καλύτερο και από τους δύο κόσμους.

Η ιαπωνική εταιρεία εκτιμά ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν θα ξεπεράσουν το 30% της παγκόσμιας αγοράς, γι’ αυτό και θεωρεί πως η ποικιλία λύσεων θα είναι το κλειδί για να δώσει στους οδηγούς την ελευθερία επιλογής.

Exit mobile version