KGM Tivoli 1.5 T-GDi 163 PS 2WD A/T [test drive]

Το να βρεις ένα αξιοπρεπές SUV που να μην ξεφεύγει αρκετά πάνω από τα 20 χιλιάρικα, μοιάζει σαν ουτοπία στις μέρες μας. Και όμως να που η έλευση του… γνωστού-αγνώστου Tivoli μας κάνει να αναθεωρούμε, σχετικά με το πόσο προσιτό μπορεί να είναι B-SUV στην ελληνική αγορά.

Ας ξεκινήσουμε λύνοντας σας την προφανή απορία. Τί εστί KGM Tivoli; Το όνομα του μοντέλου κάπως ακούγεται γνώριμο, το ίδιο οικείο δείχνει και το λογότυπο της εταιρείας: «KG Mobility», λοιπόν, η οποία δεν είναι άλλη από την κορεάτικη SsangYong. Η οποία άλλαξε όνομα και επανήλθε στην ευρωπαϊκή αγορά με τις ονομασίες των μοντέλων που είχε και στο παρελθόν (Tivoli, Musso, Korando) συν την προσθήκη του μεγαλύτερου Torres.

Το Tivoli είναι ένα B-SUV που έχει περπατήσει ήδη στις αγορές της Ασίας (facelift το 2020), στη χώρα μας ωστόσο είναι ένα φρέσκο μοντέλο που μάλιστα δεν θυμίζει σχεδιαστικά κάποιο άλλο, χαράζοντας το δικό του μονοπάτι στο κομμάτι της πρώτης εικόνας.

Το μήκος του φθάνει τα 4,225 μέτρα, το πλάτος τα 1,81 μέτρα και το ύψος τα 1,61 μέτρα αντίστοιχα, διαστάσεις που το κατατάσσουν ανάμεσα στα μικρότερα Nissan Juke και Opel Crossland και τα ελαφρώς μεγαλύτερα VW T-Roc και BYD Atto 2.

Μία κατηγορία δηλαδή που μετρά πολλούς χιλιάδες αγοραστές και θεωρείται η πρώτη επιλογή είτε αφορά μία μικρή οικογένεια, είτε και κάποιο νεότερο οδηγό σε ηλικία.

Το Tivoli σχεδιαστικά σηκώνει το λάβαρο της απλότητας και του λιτού σχεδιασμού. Οι ακμές και η κόκκινη διχρωμία στη μάσκα με το όνομα του μοντέλου, το κάνουν να είναι αρεστό στο νεανικό αλλά και στο πιο συντηρητικό κοινό.

O… τετράγωνος σχεδιασμός του έχει κάτι από Suzuki Vitara ή ακόμα και Range Rover Evoque με μία δόση υπερβολής, που δίνει όμως το στίγμα της σχεδιαστικής τακτικής των Κορεατών της KGM.

Από το συνολικό ντιζάιν δε λείπουν φυσικά τα φωτιστικά LED, οι σπορτίφ ζάντες αλουμινίου και η κυψελωτή μάσκα, σε μία πετυχημένη προσπάθεια να μην έχει να ζηλέψει σε τίποτα κάποια από τα πιο ακριβά SUV της αγοράς.

Το εσωτερικό του Tivoli επιμένει στην ίδια γλώσσα της απλότητας, θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο τα premium μοντέλα περίπου όπως ήταν μία γενιά πριν.

Περισσότεροι φυσικοί διακόπτες, μπόλικες θήκες για αντικείμενα, multimedia με οθόνη αφής 9 ιντσών και πίνακας οργάνων 10,25 με «καθαρή» πληροφόρηση και ευκολία στις αλλαγές των μενού.

Ψηλά στο ταμπλό τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αποτελούνται από αφρώδες «πλαστικό» που αρέσει στην υφή και στο μάτι, ενώ και η δερματίνη στην επένδυση μέσα από τις πόρτες τείνει προς το νεανικό γούστο με απόχρωση τύπου carbon.

Τίποτα στο Tivoli δεν μαρτυρά ότι πρόκειται για ένα SUV με προσιτό χαρακτήρα με εμφανώς χαμηλότερη τιμή αγοράς σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ακόμη και στο θέμα των χώρων (μεταξόνιο 2,6 μέτρα) οι επιβάτες χάρη στον σχεδιασμό έχουν αρκετό χώρο για τα κεφάλια τους, ενώ μονάχα ένας ενήλικας κοντά στο 1.90 θα πρέπει να μαζέψει αισθητά τα γόνατα του για να μη βρίσκει στο κάθισμα.

Ίσως ο χώρος για τις αποσκευές θα μπορούσε να έχει καλύτερο σχεδιασμό για χάρη του διαθέσιμου ύψους, αλλά και πάλι αν αφαιρεθεί ο διπλός πάτος και η εταζέρα μπορεί κανείς να αξιοποιήσει καλύτερα τα 427 διαθέσιμα λίτρα.

Το SUV της KGM έχει ευρεία γκάμα εκδόσεων που ξεκινά από αυτήν με 1.500άρη κινητήρα 135 ίππων, την έκδοση με απόδοση 163 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς (το μοντέλο δοκιμής μας) και την τετρακίνητη έκδοση με επίσης turbo 1.500άρη 163 ίππων.

Το Tivoli που είχαμε στα χέρια μας είναι κατά τη γνώμη μας η ιδανική περίπτωση αστικού SUV για όλες (σχεδόν) τις δουλείες.

Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με ομαλή λειτουργία και κλιμάκωση, ισχυρός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με ροπή 280 Nm, σβέλτες εκκινήσεις και προσπεράσματα (0-100 χλμ./ώρα σε 10 δευτερόλεπτα), και λειτουργικό σύστημα start/stop που μετριάζει κάπως την απουσία οποιασδήποτε ηλεκτρικής υποβοήθησης (κατανάλωση περίπου 8 λίτρα/100 χλμ.).

Βέβαια, το παραπάνω μπορεί να βελτιωθεί περισσότερο αν μείνεις συνετός στο γκάζι ή διανύσεις πολλά χιλιόμετρα εκτός πόλης, και πάλι όμως επιλέγοντας το sport ή το winter από τις ρυθμίσεις (υπάρχει και το Normal) δύσκολα θα πέσεις κάτω από τα 7,8 λίτρα/100 χλμ.

Παρά τον αστικό του χαρακτήρα που φαίνεται από την ευκολία με την οποία γίνονται όλα σε περιορισμένο χώρο (ελαφρύ τιμόνι, καλή ορατότητα), το Tivoli μπορεί να καλύψει ορισμένες βασικές υπεραστικές ανάγκες, κυρίως στο χώμα ή σε κακοτράχαλα μονοπάτια.

Η ρύθμιση της ανάρτησης (Mac Pherson εμπρός-ημιάκαμπτος πίσω) έχει προσανατολισμό προς την άνεση και όχι τόσο στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος, ενώ τα 17,8 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος είναι αρκετά για μία περιπέτεια όσο επιτρέπει η προσθιοκίνητη φύση του (σύντομα θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και από το τετρακίνητο Tivoli).

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως το B-SUV της KGM είναι μία ενδιαφέρουσα περίπτωση για την ελληνική αγορά που μάλλον (αν και καθυστερημένα) ήρθε την κατάλληλη στιγμή.

Εκεί δηλαδή που τα SUV αποτελούν σχεδόν μονοπώλιο και οι τιμές (όπως τα πάντα γύρω μας) έχουν εκτοξευθεί, έρχεται ένα ολοκληρωμένο μοντέλο με άγνωστο όνομα, αλλά γνωστή προϊστορία και στην… ασπίδα της Νικ. Ι. Θεοχαράκης (5 χρόνια εγγύηση μηχανικά μέρη), να αποδείξει πως δεν είναι ανάγκη ένα προικισμένο μοντέλο να είναι υποχρεωτικά και δυσπρόσιτο.

Για να γίνουμε συγκεκριμένοι, το δικίνητο Tivoli των 135 ίππων ζητά λιγότερα από 19.000 ευρώ (18.990 για την ακρίβεια), το πιο ισχυρό των 163 ίππων κοστίζει 19.990 ευρώ, ενώ το AWD με την ίδια ισχύ ζητά 22.490 ευρώ.

Το μοντέλο δοκιμής μας με αυτόματο κιβώτιο και 163 ίππους κοστίζει 21.990 ευρώ, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αρκετά «καλούδια» όπως -μεταξύ άλλων- τα συστήματα υποβοήθησης, το multimedia με οθόνη αφής, κλιματισμός και κάμερα οπισθοπορείας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ για την KGM

Τεχνικά χαρακτηριστικά – KGM Tivoli 1.5 T-GDi 163PS A/T 2WD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.497 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 82,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 7,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 588 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d-full
Εκπομπή CO2 175 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Ventus Prime 3 / 205/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος

4.225 x 1.810 x 1.610 mm
178 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.555/1.555 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 427-1.115 lt
Απόβαρο 1.393 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 21. 990€
Exit mobile version