O κόσμος χάλασε: Mercedes με BMW κινητήρες

Mercedes και BMW ετοιμάζουν τεχνολογική συμμαχία με μοτέρ βενζίνης. Συγκεκριμένα, η Mercedes εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει κινητήρες της BMW σε επόμενα plug-in υβριδικά και θερμικά μοντέλα της, σε μια συνεργασία που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η επιβράδυνση στη ζήτηση για εξηλεκτρισμένα μοντέλα φαίνεται πως οδηγεί τη Mercedes σε αναθεώρηση της στρατηγικής της για τα θερμικά σύνολα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον γερμανικό Τύπο, βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με την BMW για τη χρήση τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων -πιθανότατα του γνωστού B48 2.0 λίτρων- σε επόμενα μοντέλα όπως οι CLA, GLA, GLB, C-Class, E-Class και GLC, καθώς και στην επερχόμενη «baby G-Class».

Η συμφωνία θα μπορούσε να δώσει στη Mercedes πρόσβαση σε κινητήρες συμβατούς με τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 7, χωρίς να χρειαστεί να επενδύσει επιπλέον στην εξέλιξη τετρακύλινδρων μοτέρ. Παράλληλα, το μοτέρ της BMW προσφέρει διαμόρφωση τόσο για διαμήκη όσο και για εγκάρσια τοποθέτηση, διευρύνοντας τις τεχνικές επιλογές για την Mercedes.

Αυτή τη στιγμή, η Mercedes διαθέτει τον νέο κινητήρα 1,5 λίτρων M252, ο οποίος κατασκευάζεται στην Κίνα από την κοινοπραξία Horse (Geely – Renault) και χρησιμοποιείται ήδη σε μοντέλα όπως η νέα CLA.

Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές μέσα από την εταιρεία, το μοτέρ αυτό δεν είναι κατάλληλο για χρήση σε plug-in υβριδικά ή σε εκδόσεις με λειτουργία range-extender.

Από την πλευρά της BMW, η προτεινόμενη συνεργασία δεν αποκλείεται να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, ενώ συζητείται και το ενδεχόμενο κοινής παραγωγής κινητήρων σε εργοστάσιο στις ΗΠΑ, ώστε να αποφευχθούν οι αυξημένοι δασμοί εισαγωγής.

Αν τελικά επισημοποιηθεί η συμφωνία, θα είναι η πρώτη φορά που δύο από τις πιο ιστορικές και ανταγωνιστικές μάρκες της Γερμανίας θα συνεργαστούν σε επίπεδο κινητήρων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον των θερμικών μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Exit mobile version