Το νέο Jeep Cherokee υιοθετεί υβριδική τεχνολογία και αλλάζει κατηγορία

Η επιστροφή του Cherokee για το 2026 σηματοδοτεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, με περισσότερη πολυτέλεια, εξηλεκτρισμένη μετάδοση κίνησης και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Η Jeep παρουσίασε τη νέα γενιά Cherokee με στόχο να διεκδικήσει μια θέση στην όλο και πιο ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων υβριδικών SUV.

Η αναβαθμισμένη εκδοχή έρχεται με πιο εκλεπτυσμένο σχεδιασμό, νέα πλατφόρμα και έναν υβριδικό κινητήρα που υπόσχεται συνδυασμένη κατανάλωση 6,4 λίτρων/100 χλμ., αλλά και τετρακίνηση στον βασικό εξοπλισμό.

Το αμάξωμα ξεχωρίζει για την κάθετη μάσκα και τα τετραγωνισμένα φώτα που παραπέμπουν στο κλασικό Cherokee XJ. Οι αναλογίες του αμαξώματος έχουν αλλάξει σημαντικά.

Το μήκος φτάνει τα 4.778 χλστ., το πλάτος τα 2.123 χλστ. και το ύψος τα 1.715 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2.870 χλστ.

Αυτό μεταφράζεται σε πιο ευρύχωρο εσωτερικό και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ο οποίος πλέον φτάνει τα 952 λίτρα πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων και τα 1.934 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Η καμπίνα υιοθετεί το σχεδιαστικό ύφος της Wagoneer S, με μίνιμαλ προσέγγιση και ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το σύστημα Uconnect 5.

 Το σύστημα υποστηρίζει ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay, ενώ όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται από 10ετή συνδρομή στη λειτουργία Connect One για ενημερώσεις λογισμικού, ειδοποιήσεις κινδύνου και συνδεσιμότητα με smartphone.

Η Jeep έχει αφαιρέσει τους παραδοσιακούς διακόπτες, ενσωματώνοντας τις περισσότερες λειτουργίες στην οθόνη αφής, αν και οι βασικές ρυθμίσεις του κλιματισμού παραμένουν προσβάσιμες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η απουσία παραδοσιακών χειρολαβών στις πόρτες, καθώς στη θέση τους έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικά μπουτόν.

Για την αμερικανική αγορά, στο επίκεντρο βρίσκεται ο νέος εξηλεκτρισμένος κινητήρας, που αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1,6 λίτρων με 177 ίππους και 300 Nm ροπής, σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες, μία ηλεκτρονικά ελεγχόμενη CVT μετάδοση και μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,08 kWh.

Η συνολική απόδοση φτάνει τους 210 ίππους και τα 312 Nm. Η τετρακίνηση περιλαμβάνει σύστημα αποσύμπλεξης του πίσω άξονα για βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, ενώ οι επιδόσεις εκτός δρόμου ενισχύονται από απόσταση από το έδαφος 203 χλστ. και γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 19,6° και 29,4° αντίστοιχα.

Από πλευράς τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού, το νέο Cherokee εξοπλίζεται στάνταρ με ενεργό cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης σε διασταύρωση, παρακολούθηση τυφλής γωνίας, αυτόματο φρενάρισμα οπισθοπορείας, αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, ενώ προαιρετικά προσφέρεται κάμερα 360° και προβολή των τυφλών σημείων με το φλας.

Η νέα γενιά Cherokee βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Large, προσφέροντας ελκτική ικανότητα έως 1.587 κιλά. Αν και το βάρος έχει αυξηθεί στους 1.948 κιλά, η απόδοση και η οικονομία καυσίμου φαίνεται να δικαιολογούν την προσθήκη του υβριδικού συστήματος. Αργότερα αναμένεται και έκδοση Trailhawk, πιο εστιασμένη στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Προς το παρόν, η Jeep δεν έχει επιβεβαιώσει την κυκλοφορία του νέου Cherokee στην Ευρώπη, ωστόσο η παρουσία της στην ήπειρο με εξηλεκτρισμένα μοντέλα όπως οι Avenger και Compass, δημιουργεί προσδοκίες. Αν τελικά το νέο Cherokee περάσει τον Ατλαντικό, θα μπορούσε να βρει κοινό ανάμεσα σε όσους ζητούν ένα υβριδικό SUV με αμερικανικό χαρακτήρα και περισσότερη πρακτικότητα.

Exit mobile version