Μετά την εκρηκτική επιτυχία στην Κίνα, η Xiaomi σχεδιάζει την είσοδό της στην Ευρώπη έως το 2027, βάζοντας στο στόχαστρο Tesla, BYD και τις παραδοσιακές μάρκες.
Η Xiaomi, γνωστή μέχρι πρότινος για τα smartphones και τα προϊόντα τεχνολογίας της, εξελίσσεται σε έναν από τους πιο φιλόδοξους νέους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια έχει καταφέρει να παρουσιάσει δύο μοντέλα, το σεντάν SU7 και το SUV YU7, κερδίζοντας θετικά σχόλια και τεράστια απήχηση στην κινεζική αγορά.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2025 παρέδωσε 81.302 αυτοκίνητα, ανεβάζοντας το εξάμηνο στις 157.000 μονάδες, αριθμοί που δείχνουν τη δυναμική της εταιρείας. Παρά τις μεγάλες πωλήσεις, το αυτοκινητικό τμήμα κατέγραψε ζημιές περίπου 300 εκατ. γουάν (41 εκατ. δολάρια) το τελευταίο τρίμηνο, με τον συνιδρυτή Λέι Τζουν να δηλώνει πως η κερδοφορία θα έρθει στο δεύτερο μισό του 2025.
Η Xiaomi έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2027, με στόχο να σταθεί απέναντι σε Tesla και BYD, αλλά και να απειλήσει τις παραδοσιακές μάρκες που αντιμετωπίζουν την πρόκληση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
Η στρατηγική της δεν περιορίζεται μόνο στις πωλήσεις· συγκροτεί ήδη ερευνητικό και αναπτυξιακό κέντρο στην Ευρώπη, όπου έχει εντάξει σημαντικά στελέχη, όπως τον Ρούντολφ Ντίτριχ με θητεία στη BMW και στις ομάδες Formula 1 Williams και Sauber, καθώς και τους πρώην μηχανικούς της BMW, Ντούσαν Σάρακ και Γιάννις Χέλβιχ.
Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ποιο μοντέλο θα κάνει το ντεμπούτο στην ευρωπαϊκή αγορά, θεωρείται πιθανό ότι θα είναι το SU7 και το YU7. Παράλληλα, η εταιρεία εργάζεται ήδη πάνω στο YU9, ένα μεγάλο SUV τύπου EREV με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, που θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της.
Με μια τόσο επιθετική στρατηγική, η «απόβαση» της Xiaomi στην Ευρώπη ενδέχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση και να αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές της Γηραιάς Ηπείρου.
