Οι Κινέζοι διεισδύουν στην Ευρώπη όχι μόνο στα αυτοκίνητα, αλλά και στα λάστιχα

Η κινεζική παρουσία στην αγορά της Ευρώπης δεν περιορίζεται πια στα αυτοκίνητα· επεκτείνεται δυναμικά και στα ελαστικά, πιέζοντας τις παραδοσιακές δυνάμεις.

Σε λίγα χρόνια, μάρκες από την Κίνα έχουν καθιερωθεί στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων της Ευρώπης. Ονόματα όπως MG, BYD, Omoda και Jaecoo κερδίζουν έδαφος με επιθετική τιμολόγηση, γκάμα εξηλεκτρισμένων εκδόσεων και γρήγορη ανάπτυξη δικτύων. Ωστόσο, η διείσδυση δεν σταματά εκεί.

Ένα παράλληλο κύμα ανεβαίνει αθόρυβα στην aftermarket αγορά: τα κινεζικά ελαστικά. Η ευρωπαϊκή αγορά, ιστορικά «κάστρο» για premium κατασκευαστές, βλέπει το μερίδιο των κινεζικών σημάτων να αυξάνεται σταθερά, στηριζόμενο στο χαμηλότερο κόστος, στη βελτίωση της ποιότητας και στην ωρίμανση των καναλιών ηλεκτρονικής πώλησης.

Σήμερα, μάρκες ελαστικών όπως Linglong, Sailun, Triangle και Giti δεν είναι πια «εξαιρέσεις» στο ράφι. Βρίσκονται στους μεγάλους διαδικτυακούς εμπόρους, σε συνεργεία γειτονιάς και σε στόλους που κυνηγούν το χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο. Έστω και αν αυτά είναι αρκετά υποδεέστερα (πρόσφυση στο βρεγμένο, κατανάλωση, θόρυβος κ.α.) από τα ευρωπαϊκά labels.

Όπως και να έχει, για αρκετούς οδηγούς το ισχυρό χαρτί της τιμής είναι συχνά αρκετό για να κάνει την πλάστιγγα να γείρει. Έτσι, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες ελαστικών βρίσκονται έτσι αντιμέτωπες με διπλή πίεση: χαμηλότερες ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων που «στεγνώνουν» OEM όγκους και ανταγωνισμό τιμής στο aftermarket.

Σε αυτό το πλαίσιο, η María Paz Robina (CEO, Michelin España & Portugal) προειδοποιεί ότι το μερίδιο των κινεζικών ελαστικών στην Ευρώπη έχει ανεβεί από περίπου 5% σε 20% τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας το μέγεθος της μετατόπισης. Η ίδια ζητά «ίδιους κανόνες για όλους» σε κόστος ενέργειας, εργασίας και κανονιστικές απαιτήσεις, ώστε ο ανταγωνισμός να γίνεται σε κοινή βάση.

Είναι ένα επιχείρημα που ακούγεται συχνά από την ευρωπαϊκή βιομηχανία και ξεπερνά τα ελαστικά: αφορά συνολικά την αυτοκινητοβιομηχανία, από την παραγωγή μπαταριών μέχρι τα εξαρτήματα.

Πέρα από τις δηλώσεις, το μήνυμα για την αγορά είναι σαφές. Οι Κινέζοι δεν «δοκιμάζουν» πια την τύχη τους στην Ευρώπη· έχουν στρατηγική, κεφάλαια και υποδομή. Στα αυτοκίνητα, αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες επιλογές σε κατηγορίες από τα μικρά έως τα μεγάλα ηλεκτρικά. Στα ελαστικά, σε έντονο ανταγωνισμό τιμής που ήδη συμπιέζει περιθώρια και αναγκάζει τις premium φίρμες να ξεχωρίζουν με τεχνολογία, εγγυήσεις και υπηρεσίες.

Για τον καταναλωτή, η διεύρυνση της προσφοράς είναι καλό νέο, με την προϋπόθεση να γίνεται ενημερωμένη επιλογή. Τα ευρωπαϊκά labels δίνουν μια αντικειμενική βάση σύγκρισης, ενώ τα ανεξάρτητα τεστ πρόσφυσης και φρεναρίσματος παραμένουν καταλυτικά για όποιον οδηγεί συχνά σε βρεγμένο ή ζητά υψηλές επιδόσεις.

Η μεγάλη εικόνα, όμως, δεν αλλάζει: η κινεζική διείσδυση είναι πλέον διπλή -στα αυτοκίνητα και στα ελαστικά- και αναδιαμορφώνει γρήγορα τον χάρτη της ευρωπαϊκής αγοράς.

Exit mobile version