Ford: Επιστρέφουν ιστορικά ονόματα για τα επόμενα ηλεκτρικά

H Ford προχώρησε στην κατοχύρωση πέντε νέων ονομασιών σε ΗΠΑ και Ευρώπη, στο πλαίσιο ενός στρατηγικού επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας των μελλοντικών της μοντέλων, κυρίως εξηλεκτρισμένων.

Πρόσφατα, η αμερικανική εταιρεία κατέθεσε αιτήσεις κατοχύρωσης στο αμερικανικό γραφείο ευρεσιτεχνιών (USPTO) και στο ευρωπαϊκό αντίστοιχο (EUIPO) για τα ονόματα «Mythic», «Hive», «Fuze», «Fathom» και «Granada». Οι καταχωρήσεις αφορούν επιβατικά αυτοκίνητα, pick-up, van, SUV και τις ηλεκτρικές τους εκδόσεις, καθώς και συναφή εξαρτήματα.

Η χρονική σύμπτωση με την παρουσίαση της νέας «Ford Universal EV Platform» από τον διευθύνοντα σύμβουλο Jim Farley στις 11 Αυγούστου στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Louisville του Κεντάκι, ενισχύει το σενάριο ότι τα νέα ονόματα θα συνδεθούν άμεσα με την επόμενη γενιά εξηλεκτρισμένων μοντέλων της μάρκας.

Η νέα πλατφόρμα προορίζεται να αποτελέσει τη βάση για μια σειρά οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2027, με πρώτο μοντέλο ένα μικρό pick-up σε μέγεθος Ford Ranger. Η αρχική τιμή, σύμφωνα με τον Farley, θα είναι κοντά στα 30.000 δολάρια (περίπου 27.900 ευρώ), με την παραγωγή να εξυπηρετεί και την ευρωπαϊκή αγορά.

Το τεχνικό υπόβαθρο της πλατφόρμας περιλαμβάνει μια αρθρωτή δομή με μετωπικό, οπίσθιο και μεσαίο τμήμα – το τελευταίο φιλοξενεί τα στοιχεία της μπαταρίας και το εσωτερικό – τα οποία συναρμολογούνται ξεχωριστά και συνδυάζονται στο τέλος. Η διαδικασία υπόσχεται μείωση χρόνου συναρμολόγησης έως και 40%. Παράλληλα, η Ford αντικαθιστά αρκετά παραδοσιακά εξαρτήματα με χυτά αλουμινίου μεγάλης κλίμακας.

Η μπαταρία χρησιμοποιεί στοιχεία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) από την CATL και κατασκευάζεται στο Battery Park της πολιτείας Μίσιγκαν. Τα πρώτα μοντέλα αναμένεται να διαθέτουν σύστημα 400 Volt και έναν κεντρικό υπολογιστή με μειωμένη καλωδίωση.

Η νέα πλατφόρμα αναμένεται να δώσει ζωή σε τουλάχιστον πέντε διαφορετικά μοντέλα – μεταξύ αυτών SUV και ένα van – με την ευρωπαϊκή αγορά να είναι μέρος του σχεδίου.

Στο πλαίσιο αυτής της τεχνολογικής ανανέωσης, η Ford φαίνεται πως δίνει έμφαση και σε μια νέα στρατηγική ονοματολογίας. Τα νέα ονόματα μπορεί να χρησιμοποιηθούν είτε ως βασικά ονόματα μοντέλων είτε ως εκδόσεις εξοπλισμού. Παράλληλα, η κατοχύρωση ιστορικών ονομάτων όπως το «Granada» εντάσσεται στη συνολική στρατηγική επαναφοράς ονομάτων από το παρελθόν – όπως συνέβη πρόσφατα με τα «Capri», «Cortina» και «Orion».

Ενδεικτική είναι και η δημιουργία νέας θέσης «Nomenclature Strategist» στο εσωτερικό της Ford, η οποία θα αναλάβει τη συνολική διαχείριση των ονομάτων για όλα τα μοντέλα της εταιρείας, με απευθείας αναφορά στον Director of Global Nomenclature.

Exit mobile version