Η Yangwang, η premium μάρκα της BYD, κατέγραψε νέο παγκόσμιο ρεκόρ τελικής ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το U9 Track Edition να αγγίζει τα 472,41 km/h στην πίστα δοκιμών ATP στη Γερμανία.
Το επίτευγμα σημειώθηκε στις 8 Αυγούστου με οδηγό τον Γερμανό Marc Basseng, ο οποίος ήταν και ο κάτοχος του προηγούμενου ρεκόρ από το 2024. Το U9 Track Edition στηρίζεται στην πλατφόρμα e4 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες υψηλής απόδοσης, απόδοσης 555 kW ο καθένας, που συνδυαστικά ξεπερνούν τους 3.000 ίππους. Έτσι, το αυτοκίνητο διαθέτει εντυπωσιακή αναλογία ισχύος προς βάρος, με 1.217 ίππους ανά τόνο.
Η τετρακίνηση του συστήματος e4 επιτρέπει ανεξάρτητη κατανομή ροπής σε κάθε τροχό με συχνότητα άνω των 100 ρυθμίσεων το δευτερόλεπτο, διασφαλίζοντας έλεγχο και πρόσφυση ακόμη και σε ακραίες ταχύτητες. Σε αυτό συμβάλλει και το DiSus-X, ένα εξελιγμένο σύστημα ενεργής ανάρτησης που βελτιστοποιεί την επαφή των ελαστικών με το δρόμο και περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές.
Σημαντικό ρόλο είχε και η συνεργασία με την Giti Tire, καθώς εξελίχθηκε ειδικό semi-slick ελαστικό για χρήση πίστας. Η σύνθεση της γόμας και η ειδική χάραξη βελτιώνουν τη σταθερότητα, ενώ μια καινοτόμος επεξεργασία περιορίζει την ολίσθηση μεταξύ ελαστικού και ζάντας, μειώνοντας τις απώλειες ροπής.
Το U9 Track Edition βασίζεται στην τεχνολογία του υπάρχοντος U9, αλλά ενσωματώνει την πρώτη πλατφόρμα 1200V που μπήκε σε μαζική παραγωγή παγκοσμίως, με βελτιωμένη θερμική διαχείριση για ακραίες συνθήκες λειτουργίας. Ο σχεδιασμός του παραμένει κοντά στο «κανονικό» U9, με προσθήκη αεροδυναμικών βοηθημάτων από ανθράκονημα για μεγαλύτερη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.
Με αυτό το ρεκόρ, η Yangwang θέλει να δείξει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να προσφέρει όχι μόνο βιωσιμότητα αλλά και κορυφαίες επιδόσεις στον χώρο των supercars. Όπως σχολίασε και ο Marc Basseng μετά τη δοκιμή, το νέο επίτευγμα αποδεικνύει πόσο γρήγορα εξελίσσονται οι τεχνολογίες και πόσο κοντά βρίσκονται στο να ξεπεράσουν τα όρια της σημερινής αυτοκίνησης.
Yangwang U9 Track Edition: Η τεχνολογία πίσω από το ταχύτερο ηλεκτρικό supercar
Το Yangwang U9 Track Edition που κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με 472,41 km/h στηρίζεται σε μια σειρά από πρωτοποριακές τεχνολογίες που αναδεικνύουν το πώς η BYD θέλει να επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών supercars.
Η βάση του αυτοκινήτου είναι η πλατφόρμα e4 με τέσσερις ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες. Κάθε κινητήρας αποδίδει 555 kW, με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς να ξεπερνά τους 3.000 ίππους. Η κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό γίνεται με εξαιρετική ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στο U9 να στρίβει αξιοποιώντας τη ροπή και όχι μόνο τη γωνία των τροχών. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ταχύτερη και ασφαλέστερη διέλευση από τις στροφές σε σχέση με τα παραδοσιακά supercars που βασίζονται σε μηχανικά διαφορικά.
Παράλληλα, το σύστημα DiSus-X αποτελεί την πρώτη πλήρως ενεργή ανάρτηση υψηλής τάσης στον κόσμο. Κάθε ανάρτηση ρυθμίζεται ανεξάρτητα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, καταστέλλοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στην επιτάχυνση, το φρενάρισμα ή τις στροφές. Η τεχνολογία αυτή αυξάνει τη σταθερότητα και βελτιώνει την πρόσφυση, επιτρέποντας στον οδηγό να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση την υψηλή ισχύ. Η BYD εισήγαγε επίσης το πρώτο σύστημα ανάρτησης δύο βαλβίδων που αναπτύχθηκε στην Κίνα, προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια στην απόσβεση.
Η κατασκευή του αμαξώματος παίζει καθοριστικό ρόλο στις επιδόσεις. Το U9 διαθέτει μονοκόκ κόκπιτ από ανθρακονήματα αεροδιαστημικής ποιότητας, με συνολικό βάρος άνω των 110 κιλών. Η δομή αυτή εξασφαλίζει χαμηλό βάρος, υψηλή ακαμψία και ενισχυμένη ασφάλεια, καθώς κατανέμει ομοιόμορφα τις δυνάμεις σε περίπτωση πρόσκρουσης. Επιπλέον, η αρχιτεκτονική τριπλής σύνθεσης συνδυάζει ανθρακονήματα, ατσάλι εξαιρετικά υψηλής αντοχής και αλουμίνιο, εξασφαλίζοντας μέγιστη προστασία για τους επιβάτες.
Για να μπορεί να αποδίδει σε συνθήκες ακραίας πίεσης, το U9 Track Edition διαθέτει ανασχεδιασμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης. Με διπλά κυκλώματα ψύξης και χρήση καρβιδίου του πυριτίου στις μονάδες ισχύος, το σύστημα εξασφαλίζει σταθερή λειτουργία των κινητήρων χωρίς φαινόμενα υπερθέρμανσης, ακόμη και σε παρατεταμένη χρήση σε πίστα.
Συνδυάζοντας την πλατφόρμα e4 με το DiSus-X, το U9 δεν επικεντρώνεται μόνο στην ισχύ, αλλά στον πλήρη έλεγχο του αμαξώματος σε τρεις άξονες. Η BYD θεωρεί ότι αυτός είναι ο «έκτος παράγοντας» που προστίθεται στους παραδοσιακούς τέσσερις της αγωνιστικής αυτοκίνησης (ελαστικά, ισχύς, βάρος, αεροδυναμική) και τον θεωρεί καθοριστικό για την επόμενη γενιά supercars.
Με αυτά τα χαρακτηριστικά, το Yangwang U9 Track Edition δεν είναι απλώς το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, αλλά και ένα παράδειγμα του πώς η ηλεκτροκίνηση μπορεί να εξελίξει τις τεχνολογίες της πίστας και να τις φέρει πιο κοντά στην παραγωγή.
Βασικές προδιαγραφές (συγκριτικά με το YANGWANG U9 που διατίθεται ήδη στην αγορά)
|
Μοντέλο |
U9 (ήδη κυκλοφορεί) |
U9 Track Edition |
|
Μήκος (mm) |
4.966,4.991 |
|
|
Πλάτος (mm) |
2.029 |
|
|
Ύψος (mm) |
1.311(με στάνταρ ηλεκτρική πίσω πτέρυγα) 1.338(με προαιρετική πίσω πτέρυγα από ανθρακονήματα) |
1.311(με στάνταρ ηλεκτρική πίσω πτέρυγα) 1.351(με προαιρετική πίσω πτέρυγα από ανθρακονήματα) |
|
Μεταξόνιο (mm) |
2.900 |
2.900 |
|
Μετατρόχιο, εμπρός/πίσω (mm) |
1.719/1.676 |
1.669/1.676 |
|
Γωνία προσέγγισης/διαφυγής (°) |
10/12, 10/15 |
10/15, 9/15 |
|
Εμπρός/πίσω πρόβολος (mm) |
1.148/918 |
1.148/918, 1.173/918 |
|
Απόβαρο (kg) |
2.475 |
2.480 |
|
Πλατφόρμα υψηλής τάσης |
Full-Domain (Όλο το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου) 800V |
Δεν έχει ανακοινωθεί |
|
Σύστημα μετάδοσης κίνησης |
e4 Platform |
|
|
Ανάρτηση |
DiSus-X |
|
|
Μέγιστη ισχύς |
960kW(1.306 PS) |
2.220kW(3.018 PS) |
|
Ελαστικά |
Εμπρός – 275/35 R21, |
Εμπρός & Πίσω – |
