Τελείωσε το Nissan GT-R R35 μετά από 18 χρόνια παραγωγής

Το τελευταίο GT-R R35 πέρασε από τη γραμμή παραγωγής στη Γιοκοχάμα, ολοκληρώνοντας έναν πολυετή κύκλο για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ιαπωνικά σπορ αυτοκίνητα.

Ύστερα από 18 χρόνια παρουσίας, η Nissan ολοκλήρωσε την παραγωγή του GT-R R35, με την τελευταία μονάδα να βγαίνει πρόσφατα από τη γραμμή παραγωγής. Το R35 παρουσιάστηκε το 2007 και εξελίχθηκε σε ένα από τα μακροβιότερα και πιο χαρακτηριστικά σπορ αυτοκίνητα της εποχής του. Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 48.000 μονάδες, με το μοντέλο να δέχεται δύο ανανεώσεις και να αποκτά αρκετές πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις μέσω της εξηλεκτρισμένης σειράς Nismo.

Κάθε GT-R R35 ήταν εξοπλισμένο με έναν twin-turbo V6 κινητήρα 3,8 λίτρων, που κατασκευαζόταν στο χέρι από μία μικρή ομάδα εννέα εξειδικευμένων μηχανικών. Στην αρχική του μορφή απέδιδε 480 ίππους και 588 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 312 χλμ./ώρα.

Η κορυφαία έκδοση Nismo έφτασε τους 600 ίππους και τα 652 Nm, όμως ο κινητήρας έχει αποδειχθεί εξαιρετικά ανθεκτικός σε βελτιώσεις, με αρκετά βελτιωτικά συνεργεία να αναφέρουν αποδόσεις που αγγίζουν ακόμη και τους 2.000 ίππους.

Η τελευταία αναβάθμιση του R35 παρουσιάστηκε το 2023, ωστόσο δεν κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Στην Ιαπωνία, οι παραγγελίες είχαν ήδη καλυφθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά το τέλος.

Η παρουσίαση του R35 το 2007 αποτέλεσε σημαντικό γεγονός για τον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων, κυρίως λόγω της επίδοσης που κατέγραψε στο Nürburgring, προκαλώντας τότε αντιδράσεις. Η Nissan ισχυρίστηκε ότι σημείωσε χρόνο 7 λεπτών και 38 δευτερολέπτων στην πίστα Nordschleife, ξεπερνώντας την Porsche 911 Turbo κατά δύο δευτερόλεπτα.

Η Porsche αμφισβήτησε το αποτέλεσμα, υποστηρίζοντας ότι το GT-R φορούσε ημι-σλικ ελαστικά και ότι δεν μπορούσε να αναπαραχθεί αυτός ο χρόνος με εργοστασιακή ρύθμιση. Η Nissan απάντησε πως το αυτοκίνητο ήταν σε πλήρως εργοστασιακή διαμόρφωση και επέστρεψε έναν χρόνο αργότερα, καταγράφοντας χρόνο 7:29. Η Nismo έριξε τον πήχη ακόμη περισσότερο στα 7 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα.

Παρά τις αντιδράσεις, το GT-R R35 κέρδισε γρήγορα αναγνώριση από τον Τύπο. Το 2007, το βρετανικό Autocar το χαρακτήρισε ως «έναν από τους μεγαλύτερους καταστροφείς κατεστημένων». Την επόμενη χρονιά, κατέκτησε τον τίτλο «Britain’s Best Driver’s Car», ξεχωρίζοντας για τις επιδόσεις του, την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και την ανταγωνιστική του τιμή.

Ωστόσο, το μέλλον του GT-R παραμένει ασαφές. Η Nissan έχει επιβεβαιώσει πως το όνομα θα επιστρέψει, χωρίς να δίνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ο πρόεδρος της εταιρείας Ivan Espinosa δήλωσε ότι «το GT-R θα εξελιχθεί και θα επανεμφανιστεί στο μέλλον», αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το πότε και σε ποια μορφή.

Το πρωτότυπο Hyper Force που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2023 έδωσε μια πρώτη ιδέα για τη σχεδιαστική κατεύθυνση, αλλά το ενδεχόμενο έκδοσης παραγωγής φαίνεται να απέχει ακόμη αρκετά. Αν κρίνουμε από το παρελθόν, η Nissan είχε αποκαλύψει την πρώτη ιδέα για το R35 το 2001, με το τελικό μοντέλο να φτάνει στην παραγωγή έξι χρόνια αργότερα.

Exit mobile version