VW ID.4: Στα δικαστήρια για ξαφνικές επιταχύνσεις λόγω… αφής

Η επιλογή της Volkswagen να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά πλήκτρα στο τιμόνι με ευαίσθητες επιφάνειες αφής εξελίσσεται σε σοβαρό νομικό πρόβλημα στις ΗΠΑ, με οδηγούς του ID.4 να προχωρούν σε ομαδική αγωγή μετά από ατυχήματα.

Όταν η Volkswagen παρουσίασε τις επιφάνειες αφής στο τιμόνι, το σκεπτικό ήταν απλό: ένα πιο «καθαρό» εσωτερικό με λιγότερα φυσικά κουμπιά και πιο «διαισθητικό» έλεγχο. Η τεχνολογία αυτή υιοθετήθηκε από μοντέλα όπως το Golf 8 και αργότερα το ηλεκτρικό ID.4. Ωστόσο, στην πράξη δεν απέδωσε όπως αναμενόταν. Πολλοί χρήστες ανέφεραν ακούσιες εντολές, ελλιπή αίσθηση και συνολικά σύγχυση στη χρήση.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες το πρόβλημα παίρνει πλέον νομικές διαστάσεις. Ένα ζευγάρι από τη Μασαχουσέτη αναφέρει δύο περιστατικά στα οποία το ID.4 επιτάχυνε ξαφνικά κατά τη διαδικασία στάθμευσης, χωρίς το πάτημα του γκαζιού.

Το ένα ατύχημα είχε ως αποτέλεσμα σύγκρουση με γκαραζόπορτα και το άλλο με δέντρο. Σύμφωνα με την αγωγή, αρκούσε μία τυχαία επαφή με την επιφάνεια αφής στο τιμόνι για να ενεργοποιηθεί ξανά το προσαρμοζόμενο cruise control, το οποίο έφερε το αυτοκίνητο στην τελευταία αποθηκευμένη ταχύτητα.

Τον περασμένο Ιούνιο, οι ενάγοντες κατέθεσαν ομαδική αγωγή στο Νιου Τζέρσεϊ κατά της Volkswagen Group of America. Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν παραπλάνηση μέσω παράλειψης, παραβίαση καταναλωτικών δικαιωμάτων και αμέλεια στον σχεδιασμό των συστημάτων. Ο βασικός ισχυρισμός είναι ότι η VW γνώριζε το πρόβλημα αλλά δεν έλαβε μέτρα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει ανάκληση. Η αρμόδια υπηρεσία οδικής ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) διερευνά το θέμα, αλλά επίσημο πόρισμα δεν υπάρχει. Από την πλευρά της, η Volkswagen έχει κρατήσει διακριτική στάση, χωρίς δημόσιες δηλώσεις επί της ουσίας.

Η αλλαγή πορείας ήρθε το 2024, όταν η VW, με το ανανεωμένο Golf 8, επανέφερε τα κλασικά κουμπιά στο τιμόνι. Καινούρια μοντέλα όπως ο Passat και το ID.7 εγκατέλειψαν εντελώς τις επιφάνειες αφής. Όμως, για όσα οχήματα έχουν ήδη πωληθεί, όπως το ID.4, δεν υπάρχει πρακτική λύση.

Η αγωγή ανοίγει ένα ευρύτερο ζήτημα: πόσο ασφαλή είναι τα «μοντέρνα» συστήματα ελέγχου, και ποιος φέρει την ευθύνη όταν αυτά αποτυγχάνουν στην πράξη; Το δικαστήριο καλείται να απαντήσει. Μέχρι τότε, για αρκετούς οδηγούς, η τεχνολογία της αφής έχει αφήσει… πικρή επίγευση.

Exit mobile version