IAA Mobility 2025: Στροφή στην ηλεκτροκίνηση και νέα μοντέλα από Ευρώπη και Κίνα στην έκθεση του Μονάχου

Η φετινή έκθεση IAA Mobility 2025 στο Μόναχο (8-14 Σεπτεμβρίου) συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με σημαντικές πρεμιέρες από BMW, Mercedes, Renault και Volkswagen, αλλά και ενισχυμένη παρουσία κινεζικών κατασκευαστών, σε μια περίοδο όπου η ηλεκτροκίνηση και οι εξηλεκτρισμένες πλατφόρμες κυριαρχούν.

Η BMW θα αποκαλύψει το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse, το νέο iX3, ένα μεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό SUV με νέα σχεδίαση, εξελιγμένα στοιχεία μπαταριών και αποδοτικότερους ηλεκτροκινητήρες. Το iX3 σηματοδοτεί την αρχή της μεγαλύτερης τεχνολογικής μετάβασης στην ιστορία της μάρκας, καθώς θα ακολουθήσουν έως το 2027 περίπου 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα με βάση αυτή την αρχιτεκτονική.

Απέναντι του, η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα γενιά της GLC, που θα διατεθεί τόσο με θερμικά σύνολα όσο και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση (GLC EQ). Το ηλεκτρικό GLC θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MB.EA με 800βολτη ηλεκτρική αρχιτεκτονική, ενώ στην ίδια έκθεση θα παρουσιαστούν και δύο πρωτότυπα από τη Mercedes-AMG: το GT Track Sport με V8 κινητήρα για πίστα και το GT XX που προαναγγέλλει το μέλλον των ηλεκτρικών επιδόσεων της AMG με αξονικούς ηλεκτροκινητήρες και νέας γενιάς μπαταρίες.

Η Renault φέρνει τη νέα, έκτη γενιά Clio, το οποίο αναμένεται να προσφέρεται με υβριδική και θερμική έκδοση, διατηρώντας την απόσταση από το πλήρως ηλεκτρικό Renault 5.

Παράλληλα, η VW αποκαλύπτει δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα μικρής κατηγορίας: το ID.2, που βασίζεται στο πρωτότυπο ID.2All και το ID.2X, μια crossover εκδοχή του πρώτου. Η δεύτερη γενιά του T-Roc κάνει επίσης πρεμιέρα, διαθέτοντας για πρώτη φορά πλήρες υβριδικό σύστημα.

Η Cupra θα παρουσιάσει το Raval, μια σπορτίφ εναλλακτική του ID.2 που θα συναρμολογείται στο Martorell, ενώ αποκαλύπτει και το νέο πρωτότυπο Tindaya, που προλογίζει τη μελλοντική σχεδιαστική της ταυτότητα.

Η Skoda παρουσιάζει το Vision O, ένα station wagon πρωτότυπο που προετοιμάζει το έδαφος για την ηλεκτρική μετάβαση της Octavia, καθώς και το επερχόμενο Epiq, ένα μικρό SUV για αστική χρήση, αντίστοιχο των ID.2 και Raval. Επιπλέον, αναμένεται να παρουσιαστεί και το νέο ηλεκτρικό επταθέσιο SUV της φίρμας, εμπνευσμένο από το Vision 7S.

Η Hyundai θα δείξει το πρωτότυπο Ioniq 2, το οποίο βασίζεται σε συντομευμένη εκδοχή της πλατφόρμας E-GMP και θα είναι το πρώτο μοντέλο με το νέο λογισμικό Pleos.

Η Kia, από την άλλη, φέρνει το EV2, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που αναμένεται να ξεκινά από περίπου 30.000 ευρώ, με αυτονομία έως 450 χιλιόμετρα και δυνατότητα παροχής ρεύματος σε εξωτερικές συσκευές.

Η Polestar προχωρά επίσημα με το Polestar 5, μια τετράθυρη μπερλίνα υψηλών επιδόσεων με νέα πλατφόρμα, ισχύ πάνω από 850 ίππους και 800βολτη αρχιτεκτονική, που στοχεύει απευθείας τα Porsche Taycan και Audi e-tron GT.

Από την Audi, η παρουσίαση περιορίζεται σε ένα σχεδιαστικό πρωτότυπο που σηματοδοτεί τη νέα σχεδιαστική πορεία της μάρκας υπό τον Massimo Frascella.

Η Porsche θα δώσει μία πρώτη γεύση με το πρωτότυπο του ηλεκτρικού Cayenne, βασισμένο σε επιμηκυμένη εκδοχή της Premium Platform Electric του ομίλου VW, με δυνατότητα φόρτισης έως 400 kW.

Η Opel δείχνει το Corsa GSE Vision Gran Turismo, ένα αγωνιστικού χαρακτήρα ηλεκτρικό πρωτότυπο που θα είναι και οδηγίσιμο στο videogame Gran Turismo 7.

Η κινεζική Leapmotor θα παρουσιάσει το B10, ένα ηλεκτρικό SUV κατηγορίας C που απευθύνεται σε ανταγωνιστές όπως το Nissan Qashqai και το VW Tiguan.

Από την BYD, θα δούμε τις εκδόσεις Seal 06 σε σεντάν και estate με plug-in υβριδικό σύστημα.

Η Aito (μέλος του ομίλου Seres) παρουσιάζει το Aito 5 με επέκταση αυτονομίας και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Η GAC, από την Κίνα, κάνει το επίσημο ευρωπαϊκό της ντεμπούτο με τα Aion V και Aion UT, με παραδόσεις από τις αρχές του 2026.

Η Changan Automobile, συνεργάτης της Ford στην Κίνα, παρουσιάζει το Deepal S07, το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό SUV για την Ευρώπη.

H XPeng συμμετέχει με δύο μοντέλα: το πολυτελές MPV X9 με «καθίσματα μηδενικής βαρύτητας» και το P7, μια σπορ σεντάν που στοχεύει Taycan και Polestar 5.

Η Smart έχει επιβεβαιώσει συνέντευξη Τύπου, χωρίς όμως να έχει γνωστοποιήσει επίσημα ποιο μοντέλο θα αποκαλύψει. Οι φήμες κάνουν λόγο για την επιστροφή της φίρμας στις ρίζες της με ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.

Η φετινή έκθεση είναι η πιο πλούσια από την πανδημία και μετά, τόσο σε αριθμό συμμετεχόντων όσο και σε παγκόσμιες πρεμιέρες. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές εντείνουν τον ανταγωνισμό σε κατηγορίες ηλεκτρικών πόλης και SUV, ενώ οι κινεζικές μάρκες δηλώνουν πιο δυναμικά παρούσες, προσπαθώντας να ξεπεράσουν τις επιπτώσεις των ευρωπαϊκών δασμών.

Η IAA Mobility 2025 χωρίζεται σε δύο βασικά σημεία: το «Open Space» στο κέντρο του Μονάχου (9-14 Σεπτεμβρίου, με δωρεάν είσοδο 5-10 Σεπτεμβρίου) και το «IAA Summit» στο εκθεσιακό κέντρο Messe München (8-12 Σεπτεμβρίου), με εισιτήρια από 64 ευρώ. Οι ώρες λειτουργίας είναι 09:00–18:00 για το Summit και 11:00–21:00 για το Open Space.

Exit mobile version