GP Ολλανδίας: Η νίκη στον Piastri, η γκαντεμιά στον Norris

Ο καιρός δεν έκανε τα δικά του και η ταχύτατη McLaren κυριάρχησε στο Zandvoort με τον Piastri να βλέπει πρώτος την καρό σημαία. Γκαντεμιά για τον Norris που εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος λίγο πριν το τέλος του αγώνα και ενώ βρισκόταν 2ος. Στο podium ο Verstappen μαζί με τον εκπληκτικό Hadjar της RB για το πρώτο του βάθρο στην F1. Από κοντά τα Mercedes, άνοιξη ο Albon για την Williams. Καταστροφή για την Ferrari.   

Ο αγώνας στην Ολλανδία ξεκίνησε ιδανικά για τη McLaren, με τον Piastri να διατηρεί την πρωτοπορία και τον Norris να ανακτά γρήγορα τη δεύτερη θέση από τον Max Verstappen, προμηνύοντας ένα ακόμη 1-2 για την ομάδα. Όμως, επτά γύρους πριν το τέλος, καπνοί εμφανίστηκαν στο κόκπιτ του μονοθεσίου του Norris, με αποτέλεσμα να σταματήσει στην άκρη της πίστας και να αποχωρήσει από τον αγώνα.

Ο Piastri εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του ομόσταυλού του και τερμάτισε πρώτος μπροστά από τον Verstappen, ο οποίος δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί πλήρως το πλεονέκτημα των μαλακών ελαστικών που είχε στην αρχή. Την έκπληξη του αγώνα έκανε ο πρωτοεμφανιζόμενος Isack Hadjar με την Racing Bulls, που ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Η εκκίνηση έφερε στιγμιαία αναταράξεις, καθώς ο Verstappen πέρασε τον Norris στην πρώτη στροφή, όμως γρήγορα ο Βρετανός απάντησε και ανέκτησε τη θέση του. Ο Piastri στο μεταξύ άνοιξε διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων, μέχρι να ξεκινήσουν οι πρώτες σταγόνες βροχής στον 15ο γύρο.

Η φθορά των ελαστικών του Verstappen φάνηκε πολύ πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, με τον Hadjar να τον ακολουθεί από κοντά, κρατώντας πίσω του τον Leclerc με Ferrari, τον Russell με Mercedes και τον Hamilton. Ο τελευταίος ήταν και ο πρώτος από τους μεγάλους που εγκατέλειψε, μετά από έξοδο στην υψηλής κλίσης Στροφή 3, που έφερε το πρώτο καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Στη συνέχεια ο αγώνας είχε έντονη στρατηγική δράση, με διαφορετικές επιλογές ελαστικών και διαδοχικά συμβάντα. Ο Leclerc μπήκε στα πιτ λίγο πριν το πρώτο safety car, χάνοντας πολύτιμο χρόνο, ενώ ο Russell κέρδισε από αυτή τη συγκυρία.

Ακολούθησε επαφή του Sainz με τον Lawson, με τον Ισπανό να τιμωρείται με 10 δευτερόλεπτα. Ο Leclerc πέρασε με επιθετικό τρόπο τον Russell, κάτι που εξετάστηκε μετά τον αγώνα, ενώ η Mercedes δοκίμασε ένα πιο επιθετικό πλάνο με δεύτερη αλλαγή ελαστικών για τον Antonelli. Η στρατηγική αυτή οδήγησε σε επαφή με τον Leclerc, που εγκατέλειψε, με τον Ιταλό να δέχεται ποινή.

Η εγκατάλειψη του Norris στον 65ο γύρο, όταν βρισκόταν δεύτερος, άλλαξε τα πάντα στο πρωτάθλημα. Ο Piastri, χωρίς πλέον απειλή, κράτησε με άνεση την πρωτιά και πήρε την έβδομη φετινή του νίκη. Ο Verstappen αρκέστηκε στη δεύτερη θέση μπροστά στο κοινό του, ενώ ο Hadjar κράτησε πίσω του τον Russell και ανέβηκε τρίτος στο βάθρο.

Ο Albon με τη Williams τερμάτισε πέμπτος μετά από εξαιρετική ανάκαμψη από τις πίσω θέσεις, ενώ ο Bearman πήρε την έκτη θέση ξεκινώντας από το pit lane. Οι Stroll και Alonso για την Aston Martin βρέθηκαν στην επτάδα και οκτάδα αντίστοιχα, με τους Tsunoda και Ocon να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Ο Piastri φεύγει από το Zandvoort με προβάδισμα 34 βαθμών στη βαθμολογία και πάει στο επόμενο Grand Prix, στη Μόντσα, ως το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο.

Παρακάτω η κατάταξη στο τελευταίο ολλανδικό GP μιας και του χρόνου είναι εκτός. Επόμενο Grand Prix την ερχόμενη Κυριακή, στην  Ιταλία (στην Μόντσα, 7 Σεπτεμβρίου, ώρα 16:00)Δείτε εδώ τη βαθμολογία στο πρωτάθλημα.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC
Exit mobile version